Jimmy Castor is the Prince of Darkness
I min gamla grupp hade vi aldrig riktigt det problemet att en mening dödade hela stämningen för folket brukade koppla att när stämningen var hög så red vi den vågen ett tag. Problemet var väl mest som
Johan Selassie påpekade att stämningen förstördes eftersom det haglade många tråkiga kommentarer under en kort tid.
Dock HAR det ju hänt. En pinsam favorit var bland annat när vi spelade svavelvinter och vi av någon anledning satt hos ett gäng krurer och de skulle bjuda oss på mat (härsket fläsk och allt vad det var). Spelledaren (som var min favoritspelledare antagligen) hade målat upp det riktigt grymt och hela den här gemenskapen och det exotiska var verkligen levande och framför oss. Då vi skulle börja hugga in i maten samtidigt som vi försökte samtala med Crurerna så skulle jag av någon anledning spela lite skämtare och dra en vits om hur vidrig maten var. Men så kom jag inte på vilken äcklig maträtt jag skulle fråga efter så jag råkar i min klumpighet avbryta hela diskussionen (som JUST börjat komma någonvart) i stil med »Vart finns...eeeh... utternosarna.. hö hö« och det blev sådan omedelbar tystnad då alla bara kollade på mig och undrade vaffan jag snackade om. Sedan började allihop skratta och jag straffades med -5 erfarenhetspoäng (det var ett system vi körde då). Efter det så var sessionen förstörd.
Eller när vi var mindre och spelade »Nya« Mutant. Vi var jagade av hundar och sprang utav bara helvete, men vi hade katapultben (eftersom vi var robotar som såg ut som arnold) så vi hoppade upp och hängde oss i en sån där flaggstång som brukar finnas på stora byggnader. Vår spelledare kopplade inte det riktigt så han proklamerade att »aj aj aj, Joakim, nu har du fått 1t20 hundtänder av 2t3 hundar med skadan 3t6 per tand (eller ngt liknande) på dina robotekniska skinkor«. Då började vi klaga och påpeka »hurfangickdettill!? Vi är ju 30 meter upp in the friggin' air!«. SL som inte ville släppa att vi blivit bitna försökte då rädda hela situationen genom att påpeka att »hundarna har faktiskt OCKSÅ katapultben«. Efter det så försvann stämningen lite och varken min vän, Olle, eller jag vågade ifrågasätta Viktor, spelledaren, om att slumhundar verkligen fått ingrepp som kostar tiotusentals pengar utan anledning. Vi var väl rädda att resten av världen också skulle agera enligt samma princip som hundarna om vi ifrågasatte SL.
Åh, jag saknar rollspelstiderna från när man var 6 till 10.
Jag är bara 19 vaffan.. är för ung för att vara nostalgisk