Nu blev jag så sugen på att svara på det här ämnet så jag skapade ett konto, så för o främst ett "hejsan" från min sida är på sin plats.
Vilket fall som helst, sitter på några godingar kanske

har det mesta redan på burken som nämnts här.
Låt mig se här, nu kommer det här vara lite mer än just bara zon/vildmarks musik och många tips är tagna från andra forum och från järnringens gamla forum.
OBS!! kanske upprepar några artister/soundtracks som redan nämnts. Om det inte står soundtrack eller artist/band så är det spelmusik.
Det här är några av de som jag tycker är bäst som jag har i min samling;
Baldur's Gate, Bladrunner(soundtrack), Bohren & der Club of Gore(band), Carnivale(soundtrack), Dead Space, Diablo, Dungeon Siege, Ergo Proxy(soundtrack), Ennio The Untouchables(soundtrack), Fallout, EVE Online, Gangs of New York(soundtrack), Grim Fandango, Hans Zimmer(artist), Icewind Dale, Jade Empire, L.A. Noire, Left 4 Dead, Lustmord(band), Midnight Syndicate(band), No Ordinary Man(album av the cipher), Phillipe Bornardo(Järnringens mutant musik), Red Dead Redemption, Robert Rich, Seven Pounds(soundtrack), Steve Roach(artist), Tangerine Dream(band) och A Serbian Film(en låt).
Det här är några av de som jag brukar använda. Använder så klart inte alla låtar som mapparna innehåller, men det finns nästa garanterat en låt för alla tänkbara situationer. Western funkar mycket bra för att få känslan av laglöshet till frihetens slätter imo.
Sist men inte minst är det väl värt att nämna "mutant soundmixer" ifall ni inte använder den eller liknande redan. Den används flitigt varje möte när jag SL:ar. Du kan nå den
här.