Eon Stämningsmusik i Eon?

Elsphere

Veteran
Joined
3 Jun 2024
Messages
1
Vad brukar ni använda er av för musik spelandes i bakgrunden när ni spelleder i Mundana? Alternativt om ni har bra tips på musik som kan funka? Jag är alltid på jakt efter nya och fräscha låtar att lägga in i spellistan, men det får gärna kännas unikt och oigenkännligt (alltså helst inte låtar som vem som helst skulle reagera direkt på, typ Sagan om Ringen eller dylikt).

Ett hett tips jag alltid brukar ge är att kolla in Enderals soundtrack; det är förmodligen inte en käft som kommer känna igen det, då det är en mod till Skyrim.
Echo of the Past, Rhalata, Fleshless, Consecration för mystik och tragik. Northwind, Suntemple och Walk Blessed för utforskarstämningen.
Sedan finns ett antal stridslåtar som också funkar, då flera av dem inte är alltför episka utan mer åt klassisk DND-battle.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,765
Location
Eslöv
Om dina spelare inte spelar Paradox-spel så är ju Crusader King's playlist rätt trevlig.



Just Sagan om Ringen och sådant är ju extremt välkänt, men jag har haft framgång med de "mindre använda" låtarna från tex. Game of Thrones. Du kan såklart inte köra introtemat men den här är det rätt få som skulle göra en koppling mellan specifika husteman och GoT, tex.

 

Celledor

Hero
Joined
29 Sep 2003
Messages
1,075
Location
Uppsala
Har inte haft det på länge, kanske ska återinföra det... men back in the days hade jag som SL en hel del olika låtar. Vet i alla fall att musik från Gladiator kördes under strider.
 

Lanina

Oneironaut
Joined
3 Jan 2022
Messages
124
Location
Stockholm
Jag har flera spellistor! Nu finns det väl en del kända låtar från typ The Witcher-spelen, Skyrim och så, men det där beror ju på vilka man spelar med. Det finns också sådant som är betydligt mer obskyrt. Plocka fritt!

Lugn bakgrundsmusik:

Mystisk stämning, t ex när man smyger runt i ett läskigt område eller är på jakt efter demoner:

Stridsmusik:

Stridsmusik, men mer episkt:

Känslosam musik (t ex för när en RP dör och sånt):
 
Top