Nekromanti Stämningsmusik

chrull

Stockholm Kartell
men när du gör sådär får du ju länka till dina egna låtar :gremlaugh:

chrull

fattigjon

Veteran
Äh.... då måste jag ju krångla me å lägga upp dom på nätet... kontakta mej på icq så skickar jag dom istället de e lättare

chrull

Stockholm Kartell
Ah, men då måste man ju ha ett UIN och grejjer :gremsmile:
men mitt hittar du i min profil. säg till så kan jag försöka ta emot dem...

chrull - som snart ska börja riva sönder datorn iofs

Ackerfors

Alas, your rapids!
Brinkster

Har du fastuppkoppling av något slag så skulle det vara rätt smidigt att lägga upp låtarna på Brinkster. Där får man 30 mb att leka med och då är det ju bara att knåpa ihop en enkel sida där det står låtarna och sen är det bara för chrull och mig att tanka ner dem. :gremlaugh:

fattigjon

Veteran
Re: Brinkster

Fast det kan ju bli lite svårt eftersom den första låten jag gjorde är fyrti meg på den andra tjugo..... blev no lite mycket då.... =)

Ackerfors

Alas, your rapids!
Öh...oooooki!

Hmm... är det mp3-filer? I så fall är det ju rätt långa låtar. :gremsmile:

fusk

Warrior
Re: Öh...oooooki!

dom fyllde up en CD skiva... :C) så ja dom är stora, men hur blir dom nerpackade?

Ackerfors

Alas, your rapids!

Mmhm... Okej. Jag har för mig att media-filer av diverse slag (filmer, musik) komprimeras väldigt lite när man packar ihop dem. :gremfrown:

Browack

Veteran
själv tycker jag att den bästa musiken till skräk är

Abruptum : In umbra malitiae umbulabo in veternum in triumpho tenebraum.

Hellraiser 2 och lite i den stilen

Ymir

Liten kantbaron
Re: Indeed...

In umbra malitiae umbulabo in veternum in triumpho tenebraum...

Mitt Tzimisce-tema framför alla andra. Rekommenderas hårt, helt klart. Har spellängd nog att räcka ett tag, dessutom (+60 minuter).

- Ymir, rekommenderar.

fattigjon

Veteran
Re: Brinkster

det är ju bättre med långa mörka låtar så glömmer man snabbt bort att musikens där å känner den bara istället för att höra den... har gjort en på 41 minuter å en på 20

fattigjon

Veteran

JAg vet inte hur det är med andra format än zip men om man zippar en mp3a så händer det mer eller mindre ingenting med hur mycket plats den tar... dom är redan så jävla komprimerade. Mp3an tar ju ca 1Mb per minut medans Wave filen tar ca 10Mb minuten

Insignia

Swashbuckler
Abruptum...

... har jag aldrig hört talas om, men något som rekommenderas som Tzimisce-tema måste ju undersökas även om jag spelleder utan musik. Bara för sakens skull, liksom.

På CDON fann jag ett album som heter "In umbra malitiae ambulabo in aeter". Har detta något samband med "In umbra malitiae ambulabo in veternum in triumpho tenebraum", och vad är skillnaden? *är kass på latin* o_O

Quan'talis

Swashbuckler
Re: Abruptum...

“In umbra malitiae ambulabo in aeter” betyder “I skuggan rör sig ondskan (fast i pluralis... ondskorna?) för alltid”

“In umbra malitiae ambulabo in veternum in triumpho tenebraum” betyder “I skuggan rör sig ondskan (fast i pluralis igen) i långsam mörk triumf”

Slutsats: de som hittade på titlarna var inte heller vidare bra på latin... :gremgrin:

JPS – fuskade inte alls. Nåja, lite

Irratic

Veteran
Oftast är just soundtracks bäst som stämning om inte spelarna sitter & nynnar med ( kan driva SL till större psykotiska utbrott än normalt) men det finns också en hel del andra skivor, kan bland annat nämn Serenade fore the dead & dead can dance som mig veteligen inte finns inom något soundtrack, men annars kan man alltid gå till klassikerna hendel, Bach,Thakowsky mfl, de har en hel del bra verk men det gäller att blanda dem eftersom det helt plötsligt kan dyka upp total förstörare ibland ett stycke...

Browack

Veteran
Re: Abruptum...

Abruptum gör sig bäst när dom andra spelarna alldrig har hört
det förut.. för det är inte vanlig musik..!! det måste upplevas