Gurgeh;n141869 said:Jag ska passa på att nämna två serier som inte tagits upp i tråden:
Freakangels av Warren Ellis och Paul Duffield
En serie om telepatiska tonåringar i ett postapokalyptiskt London. Finns att läsa på internet, närmare bestämt här:
http://www.freakangels.com/?p=23
Sweet Tooth av Jeff Lemire
En serie om en liten pojke med hjorthorn, som slår följe med en tuff jägare genom ett postapokalyptiskt USA.
Låt oss vara ärliga. Han är på jakt efter en tjej att våldta. jag har valt att tro att filmen gör det medvetet som politisk kommentar, men jag har faktiskt rätt svårt att se den nu för tiden.zonk;n144098 said:Postapoc! Många najsa rullar där. A boy and his dog är riktigt skön. Lite udda stil på den. Don Jonsson i farten med en telepatisk hund, på jakt efter the mother lode: konservburkar.
Fan, jag måste ha förträngt den biten. Nu när du säger det kommer jag ihåg det vagt. Fan vad kass. Jag stryker den från rekommendationerna.. det är inte precis nåt sånt man vill komma dragande med.Rymdhamster;n144101 said:Låt oss vara ärliga. Han är på jakt efter en tjej att våldta. jag har valt att tro att filmen gör det medvetet som politisk kommentar, men jag har faktiskt rätt svårt att se den nu för tiden.
Ah, på tal om falloutvibbar:zonk;n144104 said:Om man är inne på lite Fallout-vibes,
Har inte läst klart den (fastnade) men den är såvitt jag läst en total ripoff av den inte alltför lysande postapoc-romanen Damnation Alley av Roger Zelazny. D.A. är inte en bra bok på alla sätt precis, men den har många kul infall och idéer. Bland annat att världen omsluts av en livsfarlig skrotstorm som omöjliggör all luft- och rymdfart, blockerar radio etc, och kan börja regna ner plåtskrot etc på valfri plats när som helst. Låter som klippt och skuret för att bara knyckas till en postapoc-miljö. Det har gjorts en film på D.A. med, men den är verkligen inget att hänga i julgranen.Voldstagg13;n141834 said:Kanske inte ett klockrent förslag, men: Judge Dredd-storyn "the Cursed Earth Saga". Mutanter, robotar, dödliga väderfenomen, dinosaurier...
Total ripoff tycker jag är lite väl hårda ord =) Ja, upplägget är helt klart inspirerat av/snott från D.A, men Cursed Earth Saga tar med vääääääääldigt mycket eget (och väldigt mycket snott från helt andra ställen) till festen.zonk;n144560 said:Har inte läst klart den (fastnade) men den är såvitt jag läst en total ripoff av den inte alltför lysande postapoc-romanen Damnation Alley av Roger Zelazny.
All right! Ja jag ska ta mig den an nån dag. Nu snart. När som helst.Rymdhamster;n144569 said:Total ripoff tycker jag är lite väl hårda ord =) Ja, upplägget är helt klart inspirerat av/snott från D.A, men Cursed Earth Saga tar med vääääääääldigt mycket eget (och väldigt mycket snott från helt andra ställen) till festen.
Så vitt jag minnas är det typ bara själva premissen till resan, samt första "encountern" som känns "lånat" från DA. Jag kan verkligen rekomendera att du läser vidare ett tag till!
Public Image Limited - The Order of Death... fan det är så SJUKT mkt post-apoc i den låten, iaf sen man sett hardware.. jag bara ser öknen framför mig, torr o jävlig, full av livsfarligt pre-apoc-skrot, mutanter i skuggorna, under en mörkröd himmel, disig o rälig..Krille;n141372 said:Soundtracket till filmen Hardware/Mark 13 (beroende på utgivningsland) är också sådär skönt postapokalyptiskt. Filmen i sig är mer "under apokalypsen" än efter den, men den är skön likförbannat.