Så gårdagänget lirade Svart av kval i torsdags och det blev en riktigt fin omgång. En grej vi gjorde var helt genialisk. Jag vet inte om Zappelina gjorde det med vilje eller för att vi inte hade andra markörer, men vi använde värmeljus för att markera vägran. När man vägrade besten tände man ett värmeljus framför sig, och när man lydde besten blåste man ut det. När besten vägrar lutar sig en annan spelare över bordet och blåser ut ens ljus. Allteftersom det blev mörkare i rummet när solen gick ned blev det tydligare och tydligare. Jag och Lisa satt med ljus framför oss som lyste upp våra ansikten, medan Gustav och Love satt i mörker. Och precis i slutscenen hade nästan alla ljus blåsts ut (Lisa hade ett kvar) och blodbadet började. Min favoritbit var när Markis Satan slogs mot vapyrjägaren och kämpade för sitt liv. Han släpper lös besten och börjar bita loss bitar av jägaren. Jag beskriver hur min rollperson, markisens ankare, vampyren hon älskar, biter markisen bakifrån och suger honom torr, medan jag lutar mig över bordet och blåser ut Lisas ljus, och rummet försänks i mörker.
Så.
Djävla.
Stämningsfullt.
Vet inte om tipset kan användas för andra spel, men i Svart av kval funkar det asbra. Jag ska köpa en påse värmeljus!
Så.
Djävla.
Stämningsfullt.
Vet inte om tipset kan användas för andra spel, men i Svart av kval funkar det asbra. Jag ska köpa en påse värmeljus!