IcarusDream
Anti-populist
Jag har tänkt ha hyfsat få yrken till Stålsökarna eftersom det är en ganska primitiv värld. Samt att jag ville undvika de klassiska "trope"namnen som krigare, magiker m.m
Dessa har jag just nu, tror ni de fyller upp de flesta möjligheter? Om ni kommer med ett förslag, försök gärna komma med nåt gammeldags namn också så inte bara "Jag vill ha en agentklass" tex.
Schaman (trollkarl)
Vargryttare (krigare/"riddare")
Misstådare (tjyv)
Stavdansare* (bågskytt/krigare till fots)
Ledslitare** (helare)
Nimrod*** (jägare)
* Eftersom jag vill puscha stav och spjut som "primära" vapen. Man MÅSTE inte ha det, men det är det jag puschar för, för att undvika den vanliga tropen med krigare med svärd.
**Äldre namn för helare
*** Jag har alltid trott att nimrod betydde att man var dum i huvudet (i alla fall på engelska), men tydligen betydde det jägare på svenska.
Dessa har jag just nu, tror ni de fyller upp de flesta möjligheter? Om ni kommer med ett förslag, försök gärna komma med nåt gammeldags namn också så inte bara "Jag vill ha en agentklass" tex.
Schaman (trollkarl)
Vargryttare (krigare/"riddare")
Misstådare (tjyv)
Stavdansare* (bågskytt/krigare till fots)
Ledslitare** (helare)
Nimrod*** (jägare)
* Eftersom jag vill puscha stav och spjut som "primära" vapen. Man MÅSTE inte ha det, men det är det jag puschar för, för att undvika den vanliga tropen med krigare med svärd.
**Äldre namn för helare
*** Jag har alltid trott att nimrod betydde att man var dum i huvudet (i alla fall på engelska), men tydligen betydde det jägare på svenska.