Nekromanti Stöd Tove Gillbring på Kickstarter

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Epiteten »eldsjäl« och »klippa« används ofta lite vårdslöst, men i Tove Gillbrings fall är de helt och fullt sanna och relevanta.

En av rollspelshobbyns allra bästa har diagnosticerats med obotlig cancer och behöver vår hjälp för att kunna göra det hon älskar mest så länge som det bara är möjligt.

Om du kan, stöd Tove och Anders Gillbring på Kickstarter.

https://www.kickstarter.com/projects...9030/love-tove

Minimoni

Homelander
Men vad fan :-( Världen blir bara jävligare och jävligare var dag. Jag känner inte Tove personligen men har talat med Gillbringarna via mail flera gånger och de tycks vara underbara människor.

Självklart skall jag försöka hjälpa till med vad jag kan.

Annars kan jag bara säga att jag känner stor sorg över den här hemska nyheten. Ord räcker inte långt för att beskriva situationen :-(

Inkognito

Swordsman
Fruktansvärt tråkigt att nås av detta besked.. :(
Jag kan bara hoppas att ’obotlig’ ändå ger utrymme för ett oerhört långsamt, stillastående, sjukdomsförlopp och att tiden kan fyllas med så mycket fin tid som möjligt.

Så mycket glädje som de gett mig med sina spel är det en självklarhet att bidra med lite hjälp nu, inte minst när de uttryckt önskan om hjälp för att just kunna fokusera på att jobba med glädjespridandet så mkt som möjligt.

clarence redd

FrostByte Books
Verkligen tråkiga nyheter. Tove bidrog mycket till att jag kände mig välkommen i den svenska rollspelsvärlden när M-Space var på gång. Och Fenix – ja, det är ju en institution vid det här laget.

Jocke

Man med skägg
Efter som jag bara har inkomst till hyra just nu så kommer jag att lägga alla mina twitch-donationer (och om jag inte drar in tiotusentals kronor för då har jag inte råd) matcha med samma summa själv. Jag är inte nån stor twitchare, men det är enda källan in jag har att ta av.

Johan K

Gammal & dryg
Men va´fan!! =(
Det här är inte rättvist någonstans!!
Ska slänga in mina fem ören.

Caligo

Swashbuckler
Jättetråkigt att höra :(
Gillbringarna har ju betytt så himla mycket för rollspelshobbyn under så många år!

Minimoni

Homelander
Caligo;n265610 said:
Jättetråkigt att höra :(
Gillbringarna har ju betytt så himla mycket för rollspelshobbyn under så många år!
Anders och Tove kommer betyda mycket för hobbyn för alltid. Den dagen Tove lämnar den här världen så kommer fortfarande hennes skapelser leva vidare och spelas av många, Anders nämnde också i kickstartern att han har som plan att fortsätta arbetet och färdigställa det som Tove kanske inte hinner med.

Så jävla orättvist att detta händer bra människor :-( Anders och Tove, hoppas ni märker hur mycket ni har närvarat i folks liv, även sådana som mig som aldrig träffat er irl. Era skapelser kommer spelas och läsas med glädje, kärlek och sorg en lång tid framöver. Hoppas ni får ihop så mycket pengar att ni kan göra precis vad ni vill tillsammans med den tid som är kvar och jag önskar att den tiden blir längre än vad som tycks vara prognosen.

Dimfrost

Special Circumstances
Det är oerhört sorgligt. Toves betydelse för spelhobbyn i Sverige är omätbar. Hennes engagemang är fullkomligt oöverträffat.

ChrilleT

Swordsman
Väldigt tråkigt besked :(

Har aldrig mött Tove men genom Fenix, Western, Ensamma Vargen och kickstartern till Freeway Warrior så känner jag en stor uppskattning för vad hon gjort för rollspelshobbyn. Väldigt starkt att fortsätta kämpa och vilja göra spel även efter det tråkiga beskedet.

Hoppas ni får så mycket tid som möjligt tillsammans och att ni kan fortsätta hålla på med saker ni tycker är roligt. Har gått in med en slant till kickstartern.

Inkognito

Swordsman
Fick mail att de tvingats flytta kickstartern till gofundme.com/lovetove !

Det betyder att om man lagt ett bidrag på kickstarter så dras inte detta/man får tillbaks pengarna, och får kila över till gofundme för att lägg sitt bidrag där istället!

(Lite surt, men kanske var det ändå gott att få startat på Kickstarter bland alla (inter)nationella fans som stöttat tidigare kickstarters!)

Minimoni

Homelander
Jag antar att det är förbjudet att skriva i en tråd bara för att få den till första sidan? Jag tar den risken då jag anser att den här diskussionen bör vara där alla ser den.

CapnZapp

Myrmidon
Tråkigt att höra.

Dante;n266584 said:
Viktig uppdatering!

Pga. Kickstarters regler har kampanjen avslutats och flyttats till https://www.gofundme.com/lovetove
Nån som vet mer exakt varför? På Kickstarter-sidan står det bara "we have to cancel". Har de brutit mot någon specifik regel och isåfall vilken?

Skönt att se att de är nästan ikapp (i skrivande stund har de samlat in 120K av de 140K Kickstartern var uppe i).

Inkognito;n265521 said:
ett oerhört långsamt
Jag förstår att du säger detta med bästa vilja, men ändå - har man haft en närstående med obotlig cancer inser man att det kommer en punkt när raka motsatsen är det mest önskvärda.

Caligo

Swashbuckler
Kickstarter får inte vara för enbart samla pengar till välgörande ändamål.. Det måste resultera i nån form av "produkt" eller projekt. Har inte länken till regeln just nu.