Nekromanti Större skrivruta efterlyses

Dilandau

Myrmidon
När jag skriver inlägg är rutan 5 rader stor. Jag tycker detta är i minsta laget! Är det möjligt (för mig, eller för webmastern) att göra rutan större, gärna rejält mycket större. Det blir liksom lite svår att få överblick av det man skriver, som det är nu.

Gardener

Champion
Du kan själv ställa in rutans storlek genom att gå till kontrollpanelen, klicka på visningsinställningar och ändra värdena på antal kolumner och rader för inmatningsrutan. Tror det är nånstans i mitten av sidan ungefär.

Rising

Vila i frid
Jupp, det kan du ändra i kontrollpanelen under visningsinställningar.

Jag har 60 kolumner med 12 rader. Det är den absolut bästa instälningen.

Vilken har ni andra?

/Risharen

seinet

Swashbuckler
Tja, jag kanske skall prova med 60x12, just nu kör jaag 80x8 så lite mer kanske det blir. Det är ju en ganska bra överblick man har med denna storleken.

/Seinet Wintermute - Går just nu igenom en förändring av personlighet (till det bättre) (rollspelsabstinens en möjlig faktor till denna förändring?).

<font size="3">Klaga INTE på Offensiv!</font>
<font size="1" color="#646464">Vi vill se RipperDoc äta sina kängor.</font>

Blippe

Warrior
Vad elitistiskt!!! Vadå "jag har den 'absolut bästa' inställningen" (min förvanskning). Det är bara gement och jag ser det som ett påhopp på min person!

Alla med minsta lilla vett i den klarblå vet att inställningar runt 20-30 rader samt minst 80 kolumner är klart överlägset allt som små gossar som inte blivit torra bakom öronen kan hitta på.

Rising

Vila i frid
Hi hi

Alltså, jag skrev så i tron om att det skulle upp en lång diskussion om vilken inställning alla hade. Det fattar ju vem som helst att det inte finns någon "bättre" eller "sämre" inställning. Däremot ÄR faktiskt min inställning bäst ur en synvinkel, nämligen den grafiska. En optimal rad ska ha mellan 55-60 tecken i genomsnitt för att vara läsvärd. På en skärm får man alltså ta till lite mer (man har ju ingen automatisk avstavning) så mina 66 är helt suveräna. Sedan kan man förstås ha högre eller kortare fönster än vad jag har, där går jag bara på känsla.

Å andra sidan är ju ett avlångt fönster bättre på ett sätt, för det liknar ju det slutgiltiga resultatet mer. Så blir det om man kan se båda sidor av allting.

/Rising (ovanligt demokratisk idag)