Nekromanti Största explosionen i Mundana

Poseur

Swashbuckler
Eftersom jag hoppades nästan att Den här tråden skulle handla om det här ämnet som jag tar upp nu. Vilket den inte gjorde så.

Så det här är en såkallad skryttråd;
Vilken är den största explosionen ni har haft med i mundana?

Min största explosion jag haft med är en hypernova som kunnat bevittnats ifrån mundana.
Men den största explosionen jag haft med på själva mundana är nog ett alkemifummel när ett mycket stort labb sprängdes helt sönder, labbet låg i en borg.
Kungen var inte glad.

Så nu ni andra eonister skryt på :gremgrin:

/Poseur, inte helt seriös tråd.

DesertRain

Hero
Den största explosionen var förmodligen den som jämnade större delen av staden Rahls-Unbahr med marken...
Man ska inte leka med förbannelser skapade av uråldriga ärkelischar.

Ymir

Liten kantbaron
Jag har också haft med en hypernova. Den dödade massor av intelligent liv nånstans oändligt långt borta, och dessa döda själars kraftfält orsakade en massiv nekrotropisk influx när de omsider passerade igenom Mundanas solsystem. Det hela antydde för övrigt att själar kan färdas i ljusets hastighet, eftersom deras ankomst till Mundana sammanföll tämligen väl med att hypernovan syntes på himlen.

- Ymir, inser

Fienden

Hero
Tja, en explosion var det ju inte riktigt.
Men torrt gräslandskap/skog kombinerat med en magnitud 3 eld blev en mycket fin skogsbrand i de norra delarna av Västmark. :gremwink:
(Jag VET att Västmark inte ska vara torrt, men nära bergen är det inte lika mycket träsk. :p)

Poseur

Swashbuckler
Några otrevliga själar hade inte jag med i min nova. Dom kunde inte ta sig över andeplans-barriären. Däremot hade jag ett ganska otrevligt rött/grönt norrsken som syntes över hela mundana i ett par dagar(med för och efterdyningar) som följdes av ett sporadiskt meteoritregn över norra halvklotet.(meteoriterna var dock en följd av att Antichthon slog igenom ett avlägset asteroidbälte på vägen emot mundana.)

Av någon besynnerlig anledning så tycks den röda stjärnan vara två röda stjärnor om man observerar dem med teleskop just nu. Kanske har något med novan att göra, vem vet, vem vet.

/Poseur gillar norrsken

Poseur

Swashbuckler
Äh tänk inte på träsken. Sumpgas brinner ju ganska bra ju haha.

Tror inte att en stor gräsbrand var vad magikern tänkte skapa va?

/poseur vet hur fort tort gräs brinner.

DesertRain

Hero
Kom att tänka på en annan explosion som var med i en kampanj för några år sedan nu. Det var en thalaskisk magiker som ordnade en jätteexplotion i Tokon efter att, tack vare rollpersonerna, tappat kontrollen över en absurd mängd filament medans hon utförde en ritual som skulle frammana en storm för att sänka den sabriska flottan så att Thalamur skulle kunna vinna kriget.

Fienden

Hero
Magikern ville på något sätt skrämma bort hyggelmonstret
som kommit på irrvägar den kvällen.
Han laddade upp en Eld istället för Blixt, och tja... Resten är historia.
Halva Västmark i brand. ^^

tull

Hero
Vi har fan lite explosioner under våra spelmöten, den största jag kan komma på för tillfället var när en magiker sprängde en vattenkaraff. Tror den använde termotropi eller något sånt.

ripperdoc

Myrmidon
Klassisk magibugg med efterföljande (förmodad) explosion: Testa att alstra 1000 pyrotropiska filament....

Fienden

Hero
RipperDoc said:
Klassisk magibugg med efterföljande (förmodad) explosion: Testa att alstra 1000 pyrotropiska filament....
It's not a bug, it's a feature.

Samlar du ihop kraften av 1000 pyrotropiska filament och inte kontrollerar det (vilket man inte lyckas med), så nog fan brinner du till aska. ^^

Poseur

Swashbuckler
Vilket osökt för oss in till dom kosmiska aspekterna.

Magiker -Jag alstrar 1000 heliotropiska filament
SL - Vad fan! Är du säker?
Magiker - Ja för fan, jag sliter filamenten om det är så!
Sl - ja ja, dummer. Du alstrar tusen heliotropiska filament och dissiperar dom okontrollerat vilket leder till att du får minus 1000 i quadosh och du DÖR!.
Magiker - Inget mer ? Ha Ha Ha.
SL - Öh? jo just ja, du nerkallar en sur och grinig Helion...Av tusende rangen...

/posuer ser stora missar.

Poseur

Swashbuckler
Hehe jo det är helt sant.

Men jag har tur nog inte så onda (dumma?) spelare. Och jag har redan löst problemet med filamentslitningar.
Man kan max slita PSY/2 antal filament.

Vilket är effektivt om man VERKLIGEN behöver det. Man kan nämligen inte använda mer än 5 filament i vanliga besvärjelser och improvisation men vid slitning kan man det.

Allt ovanför såklart i mitt Mundana.

Thakal Voloch en slp slet ganska många filament för att rädda rollpersonerna genom att teleportera dem iväg ifrån säker död.
Han förtvinade dock.

/poseur

Svarte Faraonen

ром и смерть
Jag är rädd att jag inte haft med några rejäla explosioner. Jag har låtit en stad halvt om halvt sväljas av jorden, det är allt.

drakponken

Veteran
Så då skulle en patriotisk magikrat kunna begå självmod och trolla fram en liten sol över consaber, kul

Oreh

Warrior
Hmm, eldboll som fackla funkar fint i mörka skogar. I alla fall om man frågar en viss exentrisk magiker som följde med oss på zombieslaktar äventyr! :gremsmile:

Dark Lotus

Warrior
Den största..eller ja expliotion överhuvudtaget var nog en rollspelare som hade gjort pilar me effekten "explotion" ,sprängde sönder en mast på ett skepp mer eller mindre..
"timber.."
Fast skeppet hann iväg iallafall trots hans förlorade slag att skjuta sönder skeppet helt o hållet.

Fast jag funderar på att göra ett äventyr där ett land sprängs bort mer eller mindre ,av en ondskefull kraft..eller så får det räcka med en liten fjuttig ö som råkar ut för någons monster destruktiva vrede och magi.