Nekromanti Största Tabben

DarkOne

Veteran
Joined
15 Jan 2001
Messages
5
Tänkte höra om någon SL har varit med om att RP:na har gjort bort sig ordentligt. Något minne ni vill delge för att sprida skratt.


"Verduhrakh = Daggmask
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,221
Location
Göteborg
Sånt vill man bara glömma.<font face="amaze" size="+1">

How many roads shall a woman walk on, before you can call her a woman?
 
Joined
18 Aug 2000
Messages
319
Location
Sverige, Stockholm
gycklaren

Jag minns en gång under en kampanj då jag blev trött på min RP och skapade en gycklare. Samtidigt så spelade en spelare en av de jobbigaste RP:s som någonsin skådats. Han hette Petrus den fete och var den absolut första RP vi slog fram i eon. Han hade fula utslag i ansiktet, var otroligt fet och var dessutom djurens fiende så det gick över huvud taget inte att rida i närheten av honom. I alla fall så kom jag i kontakt med Petrus och hans kompanjon, den galne Karl enöga som var en elak prisjägare (Petrus var millisman).

I alla fall så kom vi i kontakt med en mystisk riddare som verkade kunna läsa tankar (något sånt tror jag att det var) och han lyckades övertala oss att hämta en amulett åt honom (allt handlade om någon drake). När vi sedan gick där i staden så kom Karl på att han kände en kapten i staden så vi beslöt oss för att ta och låna ett skepp från honom. Vi fick i och för sig platser på skeppet men såklart så vägrade Petrus att gå ombord då det visade sig att han även var rädd för vatten! Karl gick då iväg för att supa och jag försökte febrilt att övertala honom att stiga ombord på den där förbannade båten. När det till slut såg som mest utsiktlöst ut så gick jag därifrån. Jag gick dock bara runt hörnet och drog fram min yxa! Jag smög fram mot Perus, som satt sig ner för att tjura, och slog allt vad jag hade med krossidan rakt i bakhuvudet på honom!
35 I SKADA! Fullträff i hjärnan. Blodet forsade ur näsan och öronen då hela hans skalle krossades. Det hela kändes otroligt misslyckat men jag fortsatte att spela min RP. Jag sprang till Karl och lyckades lura i honom att ett gäng skurkar helt skoningslöst dödat Petrus men det hela var så dumt så vi sa att han överlevt och rullade honom ombord på båten. Senare hände någonting lite häftigare på båten...

I'm a bastard in disguise as a human.
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,221
Location
Göteborg
Ja, en jättestor diamant... Krosskada i huvudet.

How many roads shall a woman walk on, before you can call her a woman?
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,221
Location
Göteborg
Han passar ditt stånkiga sätt att vara, förlåt.

How many roads shall a woman walk on, before you can call her a woman?
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Ha! Ni har båda klantat er något så fruktansvärt. För att förklara det hela för de som inte spelat med avatrex och fixeray, avatarex gjorde en gubbe som var thismalv, han var krigare. Under ett äventyr blev den stolte alven och resten av gruppen tvångrekryterad i thalaskiernas arme. Då alven använde sig av en alvisk stridskonst blev det ob2t6 svårare att använda sig av ett mänskligt kortsvärd. Alven ville av någon anledning bryta sitt svärd (han ville väll se hur bra brytvärde det var) och skar sönder handen. Jag kollade om hans hand fick infektioner och det fick den. En måttligt bra fältskär sågade av handen. Mycket klantigt.

fixeray gjorde en kraggbarbar som var den starkaste krigaren i kraggbergen (25 i sty). Under ett annat äventyr skulle gruppen undersöka ett underjordiskt gruttmassiv och hittade ett rum med den största diamant de sett. Alla i gruppen utom kraz som barbaren hette fattade att det var en fälla. Kraz gick in i rummet och blev krossad under ett fallande tak.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

Gunnar_UBBT

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
74
Tänt vare här!

En gammal favorit som iofs var ett fummel istället för ren spelarrelaterad klantighet men ändå:

Det här var väl för nästan 15 år sedan då vi spelade original Mutant (den med den lila boxen). Vi hade haft lite flyt och hittat ett par dynamitgubbar, en av spelarna hade lagt beslag på dom och placerat dom i sin ryggsäck. När vi så blev jagade av något stort och farligt (glömt bort vad det var nu) så bestämde han sig för att offra en av dynamiterna på förföljarna.

Så han stannar upp, tar en gubbe ur ryggsäcken, sätter på sig den igen och forsätter springa. Eftersom fienden nu är ganska nära så kortar han ner stubinen en del, här skall det sprängas efter en eller två SR. Medan vi alla springer så tänder han dynamiten och kastar den över ryggen mot förföljarna. Som brukligt är :gremwink: så följer ett slag för att se hur pass nära förföljarna dynamiten hamnar. *Fummel*

Spelaren råkar slänga ner den brinnande dynamiten i sin öppna ryggsäck (den hade han inte tid att stänga tidigare eftersom det var bråttom). Ni som har sett Robocop och ED-209 få ett major malufunction kan för ett intre se ungefär hur hjälpsamma vi andra blev :gremlaugh:.

Nåväl, en skaplig smäll blev det i alla fall när all dynamit exploderade. Ett av alla dessa oförglömliga ögonblick.

/Gunnar -I think I shall go out with a bang...
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Kommer ihåg gothcon förra året... jag spellede ett fantasy future spel och improviserade regler allt eftersom de behövdes. rpna skulle gör inbrott i en bank för att hämta några värde dokument och naturligtvis så går larmet när dom kommer in i ett kontor, eldstrid utbryter, och när rpna börjar förstå att dom kommer få svårt och skjuta sönder tre(tror jag..) vakt robotar så tar en av dem upp en granat, han drar ut splinten och kastar, slår också en tärning och fumlar :gremsmile: det hela slutade med att granaten gled ur näven och sprängde två av rpna i många många bitar och den tredje lyckas trolla bort sig. här slutar äventyret...

/King Kromm
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Tänt vare här!

Stackars sate.

Avatarex gjorde en gång en hjälteriddare från zorianorden vid namn Baltsar. Vi skulle rensa kloakerna under en stad från odöda. Efter några strider som vi klarade utan problem upptäcker Baltsar att han inte "dödat" en enda odöd och vrålar åt oss andra att den sista var hans. Vi steg åt sidan och väntade på att han skulle döda den. Han fummlade 7 av 8 gånger och den sita gången misslyckades han. Han trasslade in sig i skölden, snubblade ner på marken, slog i huvudet med skölden, slog sönder yxan i marken, vrickade foten och vidare. Under tiden satt vi andra och skattade hejdlöst åt riddaren då han skrek "hjälp den dödar mig!" om och om igen. När den odöda äntligen lyckades få in ett köttsår på vår gode Baltsar gick jag fram och dödade den odöda på kanske 1 sek.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

Gunnar_UBBT

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
74
Djupt vatten

Här kommer ett litet inlägg om hur farligt girighet kan vara.

Spelarna hade just tömt ett relativt litet men välbevakat underjordiskt komplex. (Döda skogen, för er som känner till det). Så rp'na var ganska skadade och hade gått ut för att vila upp sig innan dom skulle gå in igen för eventuell plundring. Dom var nämligen inte helt säkra på att dom rensat stället från alla faror.

En lite girig magiker bestämde sig för att smyga in och ta sig en titt medan dom andra satt och vilade. Han misstänkte nämligen starkt att komplexet försvarats av en annan magiker och ville gärna få en stund för sig själv där inne :gremsmile:. Sagt och gjort, han vadade in i komplexet. Spelarna hade nämligen råkat vattenfylla komplexet vilket gjorde att vattnet nådde dom till...ja strax ovanför fotknölarna.

Eftersom magikern även han var lite rädd för att det skulle finnas farligheter kvar så bestämda han sig för att lägga en skyddande besvärjelse på sig strax efter det att han kommit in. Vad tror ni nu händer? Jo självklart så fummlar magikern och får slå på snedtändningstabellen. Av alla de resultat han kan få så får han det att rp'n svimmar i 1T8 minuter eller om det var timmar. Han slår 8 hur som helst och tuppar av. Jag som SL inser på en gång vilket problem som kan uppstå och ber spelaren slå en T2 för att se om han faller frammåt eller bakåt. Oturligt nog slår spelaren 1 och faller avsvimmad framlänges ner i det decimeter djupa vattnet och går en långsam drunkningsdöd tillmötes.

Hans kamrater som sitter och slickar sina sår börjar efter en kvart-tjugo minuter (1T20+5) att fundera över vart Mendrak egentligen tog vägen och börjar leta efter honom. Dom finner honom i gången och undrar vad som kunde ha dödat honom :gremsmile:. Dom hörde ingen strid och han hade inga tecken på skador. Han fick en fin liten grav strax utanför komplexet.

Har jag någonsin stött på en karaktär som skulle kunna återvända som spöke så var det Mendrak. Förstå ångesten :gremsmile:. Spelaren var inte helt nöjd. Magikern ifråga hade nämligen just nått den nivån då han började bli *bra* utan att vara så bra att han var tråkig.

/Gunnar -varför envisas folk i skräckfilmer med att vandra iväg på egen hand? ;)
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Djupt vatten

Den här diskutionen hör nog hemma i Rollspelforumet och inte EONforumet när jag tänker efter. Nu får vi bara beskriva eon olyckor annars flyttar krille på oss.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

Gunnar_UBBT

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
74
Förlorat initiativ

En ganska kul händelse men utan några ödestigra konsekvenser.

En nystartad grupp fick som första simpla uppdrag att bryta sig in i ett handelshus för att roffa åt sig så mycket dom kom åt. Ingången vaktades nattetid av två "soldater".

Spelarna smög upp till hörnet på huset för att förbereda sitt anfall, snabbt skulle dom springa runt hörnet och genom överraskningsmomentet lätt övervinna motståndet. Den bästa krigaren i gruppen drar sina vapen (två yxor) och går kvickt runt hörnet för att anfall men stannar abrupt upp. Han har glömt något! Vakterna tittar förbryllat på den stressade person med två yxor som just kom runt hörnet som dessutom vänder på klacken och går tillbaka.

Han hade glömt att be magikern i gruppen om en skyddande besvärjelse. Sagt och gjort, magikern gör som han blev tillfrågad och krigaren rusar runt hörnet igen. Soldaterna står inte direkt och gapar av förvåning utan har istället gjort sig beredda i fall galningen med yxor skulle komma tillbaka :)

Snacka om att förlora "the element of surprise" :D

/Gunnar
 

Gunnar_UBBT

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
74
Re: Tänt vare här!

HAHA! fan va ball, skulle vilja va med om det också...

Är du *säker*? :gremwink: ha ha

/Gunnar
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Tänt vare här!

Vi satt och garvade åt honom i veckor frammåt. Det var ännu mera komiskt när Baltsar betalade 10 000 silver till mig för att inte förstöra hans vida rykte som hjälteriddare (40 i rykte)./images/icons/shocked.gif

Jag hotade att berätta om det när han blev stöddig. Då lugnade han genast ner sig. /images/icons/wink.gif

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 
Top