Att undvika
Jag spelade en gång en darken, jättestor och helmaffig. Vi hade fått i uppdrag av kungen av Consaber att gripa deras hovmagus som försökt störta konungen (detta utspelar sig 20 år frammåt i tiden så den "riktiga" hovmagusen har dött). Så iallafall, en dag när vi var ute och vandrade i Thalamur på jakt efter hovmagusen stötte vi på en rovriddare (mycket ond) som var utsänd av "skurkarna", följaktligen dödade vi rovriddaren och begav oss till ett hus för att få rum över natten. Vad vi inte visste då var att detta hus ägdes av rovriddaren, vi ljög om vårat uppdrag och sa att vi bara var förbipasserande. Då berättade en rollperson vid namn Ignatius att han var daaktroende för en av "tjänarna" där som han trodde också var daaktroende. Det enda problemet var att denna "tjänare" visade sig vara rakhori. Liksom många andra i huset. En strid utbröt och jag blev efter lite fummel tillfångatagen. Jag fick ett svärd mot halsen och kom då på den geniala idén att undvika bakåt. Problemet var att jag fummlade och slängde mig istället framåt. När jag låg där på golvet med ett snitt i halsen uppfattade jag inte att en rakhori stod och höll svärdet ovanför min rygg. Jag kom då på ännu en genial idé, jag greppar foten på rakhorin så att han trillar, jag fick då ett svärd i ryggraden och dog./images/icons/smile.gif
Ironi mina vänner, ironi.