Nekromanti Största Tabben

Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Förlorat initiativ

Jag hade nog blivit så paff så att jag hade nog stått kvar och gapat åt idioten. Hehe. Vilket nöt!

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

Greger

Veteran
Joined
25 Oct 2000
Messages
143
Location
Göteborg (men från Alingsås)
Att undvika

Jag spelade en gång en darken, jättestor och helmaffig. Vi hade fått i uppdrag av kungen av Consaber att gripa deras hovmagus som försökt störta konungen (detta utspelar sig 20 år frammåt i tiden så den "riktiga" hovmagusen har dött). Så iallafall, en dag när vi var ute och vandrade i Thalamur på jakt efter hovmagusen stötte vi på en rovriddare (mycket ond) som var utsänd av "skurkarna", följaktligen dödade vi rovriddaren och begav oss till ett hus för att få rum över natten. Vad vi inte visste då var att detta hus ägdes av rovriddaren, vi ljög om vårat uppdrag och sa att vi bara var förbipasserande. Då berättade en rollperson vid namn Ignatius att han var daaktroende för en av "tjänarna" där som han trodde också var daaktroende. Det enda problemet var att denna "tjänare" visade sig vara rakhori. Liksom många andra i huset. En strid utbröt och jag blev efter lite fummel tillfångatagen. Jag fick ett svärd mot halsen och kom då på den geniala idén att undvika bakåt. Problemet var att jag fummlade och slängde mig istället framåt. När jag låg där på golvet med ett snitt i halsen uppfattade jag inte att en rakhori stod och höll svärdet ovanför min rygg. Jag kom då på ännu en genial idé, jag greppar foten på rakhorin så att han trillar, jag fick då ett svärd i ryggraden och dog./images/icons/smile.gif

Ironi mina vänner, ironi.
 

Greve Apostus

Veteran
Joined
23 Jan 2001
Messages
36
Jo det var en gång en mycket kallblodig nattdräpare på besök i det lilla Soldarn, han skulle dräpa en uppsatt person i kungens tjänst, men den fruktade natträparen vart både förnedrad och ihopp buntad av två soldiska stadsvakter. Efter ha utgett sig vara "målets" bror eller dylikt, hhhmmmmm synd att han inte hade någon bror med det utgivna namnet. men det tänkte inte den fruktade nattdräparen på, utan han menade att befolkningen i Soldarn var så liten att chansen var stor att lyckas prick in rätt namn ändå. Men så det kan gå fö männen från öknen.HA HA HA
 

Kameli

Warrior
Joined
19 Oct 2000
Messages
201
Location
Kiruna
Tja, en viss spelare var beskyddare över en minder stad, problemet var att han var lite för glad åt att samtala med demoner och råkade hamna i skuld till en av dem. Efter många om och men så blev han avslöjad och precis när han lyckats svära sig fri så angrep en av hans kamrater den som beskyllt honom för det vidriga brottet. Den modiga kamraten blev nedhuggen och med sina sista andetag skrek han "XXX kalla på DEMONEN!"
Behöver jag säga mer?

David

Varför vara vacker när man kan vara ful?
 

Kullendorff

Warrior
Joined
27 Aug 2000
Messages
250
Location
Halmstad
"Jag tar den"

Vi började spela i samma veva som Eon släpptes.
Fortfarande är det en kommentar som står sig.

"Jag tar den."

Sades redan det första spelmötet om ett lätt armbortslod; följd - död, död och mer död.

Har sedan dess yttrats 2 ggr till, följderna har alltid varit likadana....


MvH
Kullendorff
*har spelare som numera börjar lära sig*
 

Piett

Veteran
Joined
22 Jan 2001
Messages
2
Tirak+höjd=dåligt

En gång var det en i min grupp som spelade en stor och stark tirak, vi råkade hamna i bråk på en krog med 2 stora och stygga snubbar. Och vi sprang upp på tredje våningen tror jag, då vi slagits en stund kom det upp en filur till, han kastade en kniv i ryggen på tiraken´, som givetvis blir svinsur, den mystiske mannen hoppar ut ur fönstret och det gör givetvis tiraken också, men tiraken missade den stora hö-kärran som stod där nere, han föll till sin död.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Nä!

Det var ju en underbar historia! MER sådana!


/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!
 
Top