Re: Magic bullet
"Jag tvivlar på förklaringen i 4 eftersom det tog så lång tid för den att dyka upp och att den rimmar illa med retoriken i 3. Tycker du att det är så konstigt?"
Vad jag tycker är konstigt är att du inte ens kunde tänka dig möjligheten av att 4 existerade för ett år sedan. Liksom, Tradition är en stor organisation, postorder utgår från Göteborg, och Neogames bor i Göteborg! Är det så ämlans konstigt att eventuella Stockholmssiffror, som uppges vara en liten del av organisationen Tradition, skiljer sig från Göteborgs- och rikssiffrorna? Är det så konstigt att eventuella Stockholmssiffror "tonas ner"? Och är det så konstigt att Neogames hämtar siffror från fler ställen än Tradition? Och är det så otroligt svårt att tänka sig ett sådant scenario?
Och vad händer? Jo, det faktum att den kommer upp ett år senare ifrågasätts! Ska det verkligen behöva förtydligas med enstaviga ord ett år senare för att du ska begripa det?
Så ursäkta mig, men jag ser inget grundscenario i första rummet. Den namngivna källan i 2 är inte samma namngivna källa som i 1, och 3 är en förklaring av att det finns fler källor än 1. Om du inte förstod det för ett år sedan (eller ens kunde fundera på ett sådant scenario), hur stor är chansen att du begriper det idag?
"Marco är ju inte korkad!"
Nej det är han inte. Men det skulle inte förvåna mig om han är så irriterad att han behöver ett andrum på ett år för att orka med att förtydliga läget för dig. Just nu är jag själv nära den gränsen, för maken till obstinat konspirationssökande får man leta efter.
"Vad är din poäng? Att jag ger med mig för vettiga argument?"
Poängen är att du inte ger med dig för vettiga argument förrän de har nedplockats till enstaviga ord, pusslats samman i en officiell utredning, postats i tre kopior, försvunnit i arkivet och återvunnits till en engångständare ett år senare.
Ad hominem hit eller dit, den här processen förekommer så fort någon ens får för sig att käbbla emot dina Konspirationsteorier, oavsett om de rör Ob-slag, VINIT, marknadsföring, försäljningssiffror, förseningar eller Knights of Legend. Jag är ämlans trött på att genomföra den här processen varenda gång som du hittar en Konspiration, bara för att få dig att erkänna att det kanske möjligen inte finns någon.