Nekromanti Störst och näst störst

Vindhand

Myrmidon
EOT

Vad finns det att säga om ämnet som inte redan är sagt och omformulerat femtielva gånger? Du har fått argument, förklaringar, förtydlingar och omformuleringar. Nöj dig med det, och om du inte tror på oss eller håller med oss i vår analys så är det inte vårt problem.

Vad har jag gjort då? Jag har helt enkelt pekat ut varför det du ser som argument, dina förklaringar o.s.v. inte påverkat min åsikt i frågan och varför jag tycker som jag tycker. Det får ju _du_ acceptera på samma sätt. Jag har ingen plikt att tycka som du bara för att du äter mer dextrosol.

Så är det med all argumentation här i livet. Att man misslyckas med att övertyga sin åsiktsmotståndare är ingen egentlig orsak att förfalla till personangrepp. :gremtongue:

Krille

Super Moderator
Re: EOT

"Så är det med all argumentation här i livet. Att man misslyckas med att övertyga sin åsiktsmotståndare är ingen egentlig orsak att förfalla till personangrepp. "

Det är en sak att förfalla till personangrepp (att kalla någon för obstinat som inte begriper vad man säger förrän det omformulerats till enstaviga ord). Det är en annan sak att börja med personangrepp (kalla Neogames personal för lögnare).

Så visst, jag accepterar gärna att du tycker annorlunda, så länge som du inte kallar mig, Marco, Calle med flera för lögnare bara för att vi inte håller med dig och dina, IMHO, vansinniga övertolkningar.

Vindhand

Myrmidon
Re: EOT

Det är en sak att förfalla till personangrepp (att kalla någon för obstinat som inte begriper vad man säger förrän det omformulerats till enstaviga ord).

Vet du vad, att du är övertygad om det gör det inte till mindre personangrepp.
Jag är dock inte så lättstött. Det smärtar mig mer att det är OT än att du blivit sur.

Det är en annan sak att börja med personangrepp (kalla Neogames personal för lögnare).

Nu är det dock så att om man uttalar sig i marknadsföringssyfte för ett företag så får man finna sig i att få sina utsagor granskade. Dissar folk Sverker Olofsson (PLUS) för att han tycker att Företag Y uttalar sig vilseledande i sin reklam?

Dessutom kallar jag inte någon för lögnare. Jag pekar på vad jag upplever som hål i historien. Motsägelser och orimligheter. Det är att angripa påståenden snarare än personer och, till skillnad från personangrepp, relevant för sakfrågan.

Så visst, jag accepterar gärna att du tycker annorlunda, så länge som du inte kallar mig, Marco, Calle med flera för lögnare bara för att vi inte håller med dig och dina, IMHO, vansinniga övertolkningar.

Jag skall även i fortsättningen undvika att göra något så dumt. :gremtongue:

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Bra!

"Det är litet som "Knights of Legend"-incidenten. Om NG från början varit öppna och erkänt att de inspirerats en aning av detta spel hade flera långa otrevliga plagiatdebatter kunnat undvikas. "

Vad är "Knights of Legend" för något och på vilket sätt skulle det vara likt Eon(eller kanske snarare på vilket sätt skulle Eon vara likt det)?

Sedan kan man kanske tycka att du och Krille kunna sköta stora delar av den här debatten via privata meddeladen istället. Det är en ganska segdragen diskussion som inte involverar särskilt många utöver er.

Vindhand

Myrmidon
KoL

Sök på det i forumet så får du det beskrivet bättre än vad jag kan återberätta det. Det ger dessutom flera sidor av debatten som uppstod. I korthet handlade det om att vissa saker i mundana är direkt hämtade från ett gammalt datorspel vid namn "Knights of Legend". Du kan ladda ned spelet och manualer här om du vill bilda dig en egen uppfattning.

Sedan kan man kanske tycka att du och Krille kunna sköta stora delar av den här debatten via privata meddeladen istället. Det är en ganska segdragen diskussion som inte involverar särskilt många utöver er.

Bitar av den hade definitivt passat bättre under mer privata omständigheter ja. Andra bitar verkade ju i.a.f. ha visst intresse utanför kretsen av oss två om jag får tolka mail jag fått och Viktors glada tillrop. Jag är ledsen om den störde dig men den är ju trots allt på sidan tre nu så den borde vara förhållandevis lätt att bortse från om det är vad man önskar. :gremsmile:

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: KoL

"Jag är ledsen om den störde dig men den är ju trots allt på sidan tre nu så den borde vara förhållandevis lätt att bortse från om det är vad man önskar."

Störde, och störde, jag halkade mest in av en ren slump när jag slösurfade runt på forumet. Jag tycker bara att det är tråkigt att ni blir så arga på varandra och att ni egentligen aldrig kommer någonvart. Det hade helt klart varit mer läsvärt om det mynnade ut i något mer konkret än en massa arga påståenden. Sen är det förståss sant att det ligger för långt bak på forumet för att störa någon.

" Andra bitar verkade ju i.a.f. ha visst intresse utanför kretsen av oss två om jag får tolka mail jag fått och Viktors glada tillrop. "

Och det är du helt säker på att inte Krille också har fått? :gremsmile:

Vindhand

Myrmidon

Störde, och störde, jag halkade mest in av en ren slump när jag slösurfade runt på forumet. Jag tycker bara att det är tråkigt att ni blir så arga på varandra och att ni egentligen aldrig kommer någonvart.

Jag blev inte särskilt mycket argare om det är någon tröst. :gremsmile:

Det hade helt klart varit mer läsvärt om det mynnade ut i något mer konkret än en massa arga påståenden.

Naturligtvis, men hur skulle det gått till? Krille kan inte egentligen tala för Marco och mina argument får man antingen hålla med om eller inte. Tycker man inte det är konstigt att det tar ett år att komma ihåg det tydligen enkla svaret på en enkel fråga så tycker man det inte. Vad kan jag göra åt det?

Och det är du helt säker på att inte Krille också har fått?

Jag förstår inte frågan. Om även Krille fått glada tillrop via mail så är det ju bara ytterligare stöd för att det fanns ett visst allmänintresse i detta?

walium

Ganska töntig, faktiskt

"Naturligtvis, men hur skulle det gått till? Krille kan inte egentligen tala för Marco och mina argument får man antingen hålla med om eller inte. Tycker man inte det är konstigt att det tar ett år att komma ihåg det tydligen enkla svaret på en enkel fråga så tycker man det inte. Vad kan jag göra åt det?"

De flesta andra hade nog insett det lönlösa med att fortsätta tjata om de trots ett tiotal inlägg inte fått sin fråga besvarad :gremsmile: Om Krille trots avsevärda påtryckningar ifrån ditt håll inte håller med dig varför skulle han då ändra sig bara för att du skriver några inlägg till? De sista inläggen verkar mera handla om att avregera sig än att försöka få fram något användbart. Dessutom ponera att du har kommit en viktigt sanning på spåren, en sanning som de flesta på Neogames har förnekat i ett flertal trådar och inlägg, tror du då verkligen att du kan få dem att erkänna sitt misstag genom att vara envis och påstridig? Snarare kommer det att bli mer övertygade om det rätta i sin egen ståndpunkt. Jag förslår att vi begraver ämnet en gång för alla och att du sköter framtida diskussioner vida meddelanden istället.

"Jag förstår inte frågan. Om även Krille fått glada tillrop via mail så är det ju bara ytterligare stöd för att det fanns ett visst allmänintresse i detta? "

Jag vill bara poängtera att du antagligen inte var ensam om att ha supportrar i den här frågan. Det är förvisso fullt möjligt att det finns ett visst allmänintresse för en konstruktiv diskussion i frågan, men det var ganska länge sedan som man kunde kalla den nuvarande diskussionen för just konstruktiv.

Vindhand

Myrmidon

De sista inläggen verkar mera handla om att avregera sig än att försöka få fram något användbart. Dessutom ponera att du har kommit en viktigt sanning på spåren, en sanning som de flesta på Neogames har förnekat i ett flertal trådar och inlägg, tror du då verkligen att du kan få dem att erkänna sitt misstag genom att vara envis och påstridig? Snarare kommer det att bli mer övertygade om det rätta i sin egen ståndpunkt.

Det är verkligen inte mitt problem. Folks åsikter är deras egna. Om någon skulle bita sig fast i en åsikt av prestige (som i ditt hypotetiska scenario) snarare än egentlig grund vore det bara att beklaga.

Vad parterna tror om en sak ändrar inte hur den egentligen är. Sakliga argument för två olika sidor kan hjälpa folk att skapa sig en egen bild av det hela. Däri ligger den eventuella nyttan av tråden. Den skulle inte vara möjlig om man tog den privat.

Det som borde tagits privat (om alls) är de mer personinriktade delarna. Jag gjorde mitt bästa för att så skulle ske IMHO.