Björn Wärmedal
Björning Wheel
Jag frågade Magnus om hans nummer Fast jag kan ju behöva det som tekniker. Han får svara på om han vill ge ut det till vem som helstHur Swishar man? Inte sett numret i tråden.
Jag frågade Magnus om hans nummer Fast jag kan ju behöva det som tekniker. Han får svara på om han vill ge ut det till vem som helstHur Swishar man? Inte sett numret i tråden.
Hehe jag letar efter en telefon som jag har liggandes nånstans med ett nummer jag vill koppla till en "ny" Swish, så att det känns bättre att använda det utan att jag ska oroa mig för nått strul.Jag frågade Magnus om hans nummer Fast jag kan ju behöva det som tekniker. Han får svara på om han vill ge ut det till vem som helst
Jag tror att det är en typisk ”damned if you do, damned if you don’t”-situation. Om frekventa uppdateringar kring antalet donatorer förekommer så kommer några tycka det känns tjatigt, om det inte förekommer kommer några undra om deras donationer ens gör skillnad. Menar inte att någon av ”lägren” har rätt eller fel, menar bara att någon nog inte kommer bli nöjd vilken approach man än tar.Kommer låta extremt negativ nu... Men jag blir nästan lite omotiverad att donera på grund av hetsen. Känns som det förtar det ursprungliga syftet. Jag fattar varför hetsen och peppen förekommer, men det känns som helt fel väg att uppmuntra till det särskilt då utgångspunkten var att det skulle vara på frivillig basis, vilket även framkommer i startinlägget och i pitchen som finns på ko-fi.
Har däremot inget emot att det ibland postas i tråden för att påminna om möjligheten. Såsom skedde ovan med delning av länken.
Dagens gnäll. Och ja, jag kommer fortsätta donera när jag kan även om "peppen" fortsätter. Bara en sak som jag stött mig på... Och ja, jag vet att jag kan blunda för tråden om jag tycker det är segt att läsa.
Jag ska förtydliga. Jag tycker ditt syfte är genuint och fint, för mig var reaktionen mer något som kom ur hur det gjordes. Att uppdatera tråden för att påminna om länken är jättebra, det känns dock som om att en del av den ödmjukhet som låg bakom Magnus förfrågan försvinner när det sker genom en pepp som nästan förelägger lite skam över den som inte drar sitt strå till stacken.Jag förstår det. Jag gör det dock för att jag tycker det känns fel att någon lagt ut tiotusentals kronor under lång tid, och är något förvånad över att så få forumiter backar för att bidra. Mina månatliga (och uppföljande statusrapporter) postningar är ett försök att få upp tråden för visibilitet, inget annat. Hade nog inte velat påminna själv heller, om jag var den som betalat ur egen ficka.
Det är lätt att missa trådar, tycker jag.
Jag lägger dock ner ’peppandet’ nu.
Sorry.