Nekromanti Stadäventyr till DoD6 ??

Johan K

Gammal & dryg
Ok, nu efter att min karaktärer ha masat sig omkring i mer eller mindre skogar & mindre städer så är jag lite småsugen på att dra in dem i en stad & fixa lite äventyr där...
Har kolat runt lite & tyvärr inte hittat något som äventyr som intehåller mycket stad..
Nån som kan rekomendera något äventyr som funar ??

/ Johan K, lite lätt solbränd efter en dag i Helsingör

Honken

Hero
Är det egentligen inte bättre att du hittar på ett eget som har allt det du vill ha i ditt äventyr?

/Honken

Johan K

Gammal & dryg
Jo,visst... Det hadde klart varit lättare !
Tyvärr så har jag försökt skriva några äventyr med inte så välldans bra resultat... Är inte så mycket av ordens man, så det är lättare, för min del iaf, att ladda ner & lira därifrån..

Brunalven

Warrior
Det närmaste jag kan komma på är det korta äventyret Ornekrona som kan laddas hem från Rustningskammarens hemsida. Det är egentligen ett äventyr skrivet för att läxa upp icke-tänkande spelare. Man är förvisso inte i bebyggelse hela äventyret, men jag kom inte på ngt bättre.

ro83rt

Swordsman
Jag såg att du skrev att du ville skriva egna äventyr, men om du inte hittar något så finns det massvis med hookar i både Osthem och Mittland. Läs om en stad så har RM lagt ut ett helt gäng. Vill du ha tips så välj en och be om råd för att få till resten av historien.

G

Guest

Guest
Kolla in dom äldre produkterna till DoD, det är bara att konvertera, inte alls så svårt...

Torshem är en skapligt bra stads modul, likaså Kandra funkar fint...

Men jag håller med dig, stadsäventyr/moduler/kampanjer faller alltid i glömska i fantasyrollspel. Det är bara en massa skog, berg, grottor och katakomber... Vad är det för fel på mörka gränder, skumma hamnkvarter, magnifika konungaslott och härliga jakter på hustaken med det klassiska "Hoppaslaget" mellan husen...

Lycka till...

MVH
Lexx

Johan K

Gammal & dryg
Hemmm, intressant...
Ska ta & ladda ner det där äventyret.. Hade ju helt glömmt gröning ju.. :gremblush: