DanielSchenström
Swashbuckler
Beskrivningen blir väl just generell: "Ni lämnar smidesområdet för slaktområdet. Ljudet av klankande städ ersätts av doften av blod i luften. Från öppna smedjor går ni till djurinhägnader och slakterier."
Att beskriva de olika planen och universum har ju gjorts i diverse böcker så man kan kolla hur andra har gjort. Man ser ju inte allt i ett oändligt plan.
När man behöver en detaljkarta har man några generiska redo att använda för gatunät. (Detta användes i första Lankhmar, de hade en del specifik geografi, men sen hade de stora vita rutor där man ploppade i en av en bunt generiska kvarter).
Regelmekanik för att beskriva har jag inte sett, men för hur man rör sig i exempelvis de där planen så finns det i CD&D, AD&D (Manual of the Planes, Planescape, specifika guider till Eter och Astralplanet, spelljamming i universum), D&D3 (Manual of the Planes, specifika böcker för invånare), D&D 4 (Inte så bra koll men det ska finnas för Astralplanet och Interdimensionella rollpersoner), D&D 5 (I DMG), Mage the Ascension (grundboken), Werewolf the Apocalypse (grundboken), Marvel Super Heroes (Magiboxen).
Att beskriva de olika planen och universum har ju gjorts i diverse böcker så man kan kolla hur andra har gjort. Man ser ju inte allt i ett oändligt plan.
När man behöver en detaljkarta har man några generiska redo att använda för gatunät. (Detta användes i första Lankhmar, de hade en del specifik geografi, men sen hade de stora vita rutor där man ploppade i en av en bunt generiska kvarter).
Regelmekanik för att beskriva har jag inte sett, men för hur man rör sig i exempelvis de där planen så finns det i CD&D, AD&D (Manual of the Planes, Planescape, specifika guider till Eter och Astralplanet, spelljamming i universum), D&D3 (Manual of the Planes, specifika böcker för invånare), D&D 4 (Inte så bra koll men det ska finnas för Astralplanet och Interdimensionella rollpersoner), D&D 5 (I DMG), Mage the Ascension (grundboken), Werewolf the Apocalypse (grundboken), Marvel Super Heroes (Magiboxen).