Riktigt cool!!! Tack för tipset!krank;n345551 said:Jag vet inte om den räknas, men… Augmented Reality: The Holistic City Kit For Cyberpunk Games är den första produkt jag kommer att tänka på.
Det är inte en bok som beskriver en specifik stad, men det är en oerhört informationstät och bra liten bok för att generera en cyberpunkstad. Eller saker i en cyberpunkstad. Extremt bra för att plocka fram både hyfsat breda drag och detaljer; platser och personer och grupper och lukter och ljud och allt möjligt.
Den har också en riktigt bra slumptabel för möten/händelser på stan.Bifur;n345550 said:Krilloan. Liknar på Berlin sätt och vis. Ganska annorlunda för att vara Ereb Altor. De stora fördelarna är:
- Den detaljerade kartan som faktisk gick att navigera efter med sina stadsdelar och gatunamn.
- Upplösningen på beskrivningarna. Här fanns faktiskt stoff att kasta in lite här och där som hade detaljer (platser, SLP etc.) nog att framstå som trovärdiga och förberedda.
- Äventyren som dels hakar i viktiga settingkrokar (alltför många platsmoduler gör inte detta) och dessutom hugger tag i intressanta äventyrskorkar från tidigare Ereb-material och gör något av det. (Bristen på det är visserligen en kritik mot övrig Ereb-utgivning snarare än att Krilloan gör det fantastiskt men det får den ändå att framstå i ett gott ljus.)
Inser att jag annars inte har så många exempel, bra eller dåliga, att ta fram alls. Ska bli kul att se vad som lyfts fram.
Just det ja. Ytterligare ett bra exempel har jag för mig på hur settingen omsätts till konkret spel.Gamiel;n345569 said:Den har också en riktigt bra slumptabel för möten/händelser på stan.
Ska en hata Raggi också, nu? Känner att jag inte hänger med alls...Dimfrost;n345570 said:Vornheim är grymt bra, full av bra tabeller och tips på hur man bygger upp städer och stadsäventyr. Men du vill antagligen sno boken för att inte behöva ge pengar till Zak och Raggi.
Guilt by association i Raggis fall skulle jag tro. Även om han också tog avstånd från Zakk låååångt senare än alla andra, menar en del att det var lite för sent, lite för uddlöst. Huruvida det är rätt eller fel låter jag stå därhän.entomophobiac;n345578 said:Ska en hata Raggi också, nu? Känner att jag inte hänger med alls...
Helt med på varför Zak är persona non grata. Hade bara inte sett Raggi nämnas i samma andetag på det sättet förut och undrade om det handlade om att det hade hänt något mer.Robert Jonsson;n345615 said:Guilt by association i Raggis fall skulle jag tro. Även om han också tog avstånd från Zakk låååångt senare än alla andra, menar en del att det var lite för sent, lite för uddlöst. Huruvida det är rätt eller fel låter jag stå därhän.
Mer om varför folk inte tycker att man bör stödja Zakk finns bland annat här: https://www.enworld.org/threads/rpg-...aviour.666106/