Nekromanti Stadsmodul

Archer

Swashbuckler
Var dålig uppslutning på mötet idag, men kan väl i och för sig kanske bero på att irc servern strulade ganska mycket.

G

Guest

Guest
När?

Var dålig uppslutning på mötet idag, men kan väl i och för sig kanske bero på att irc servern strulade ganska mycket.

När inträffar detta/dessa möten? Jag har läst en hel del om det här med ett stadsbygge här på Gemini forumet. Är det något som överhuvutaget är planerat i denna stund?

/Tiamel - frågvis /images/icons/smile.gif

Korp

Veteran
Jag glömde. Kom på det klockan åtta men tänkte att det var försent.

/Korp

Hobert

Warrior
Re: När?

kl 7 på IRC (server: Irc.ludd.luth.se , kanal: #stadsbygge) Alla som är intresserade är välkommna att närvara och komma med idéer eller tysta iakta.

Att vi ska göra en stadsmodul ÄR bestämt, och så länge folk är intresserade kommer projektet säkert att fortskrida.

Vi har även bestämt att det är staden Crenel vi ska koncentrera oss på. Så mycket mer än så är inte fastställt än, men en hel del intressant har kommit upp under mötena. Staden börjar ta form och vi vet ungefär hur vi vill ha den (uppbyggnad, styre, situation, näring och lite till).

Det är dock inte för sent att hoppa på projektet än, så passa på!

[Hobert]

Zire

Swashbuckler
Hmm.. jag kunde inte.. skulle möta min FoS grupp då och räkna ut vad 17 en företagaret till ett nystartat företag måste tänka på.. *jippi*, men jag ska väl kunna nu på måndag, om det blir något?

Det skulle förresten inte kunna gå att ha det före 16.00? :gremsmile: (misstänker att det inte gör det)

- Zire, måste installera irc-client oxå

Hobert

Warrior
Det skulle förresten inte kunna gå att ha det före 16.00? :gremsmile: (misstänker att det inte gör det)

Jag har skola då. Om många kan ändå kanske det går att pula in ett extra möte där?

[Hobert]

Zire

Swashbuckler
Det vore bra.. anledningen är nämligen att jag kan vara kvar på skolan till 16.00, sen blir jag utkörd.. start 14.00 kanske?

Oj, jag har kanske prov då...
Annars är jag ute 14.00-16.00 på irc.ludd.luth.se (lr vad det nu var) #stadsbygge så ser vi hur många som kommer...
Förresten är jag nog ute före 14.00 också, beror också på prov eller inte.

- Zire, återkommer...

Vaun Vuriche

Warrior
Re: ok(nt)

Hmm, än så länge har jag inte kunnat gå on-line på IRC överhuvudtaget dom gånger jag försökt vara med på mötena... Villig att försöka kl 14.00 på måndag dock.

Hobert

Warrior
Re: ok

Ojoj.
Min hårddisk strular. Förhoppningsvis är det bara nån liten sladd som lossnat, men pga garantin får jag inte öppna och se efter...
Chansen att den är fixad till på måndag är nog inte stor. Jag tänkte passa på att säga det nu medan jag är i skolan, så att ni vet varför jag inte är på mötet på måndag.

*snyft*

[Hobert]

Zire

Swashbuckler
Re: ok

pga garantin får jag inte öppna och se efter...
hehe... det får inte jag heller.
Men om de skulle öppna datorn: "vad nu? 3d-kort, 64MB i RAM och nätverkskort?". Dessutom är den överklockad från 166 till 210Mhz.
"Skulle jag ha öppnat datorn? Ooo nej!!"

Förresten visst kör vi med båda tiderna och ser hur många som kommer på möterna?

- Zire, har en leasad dator :)