Jag tror att jag har läst någonstans att en ordinär stadsvakt har 12 i fv svärd. Detta betyder att om han har tänkt att göra 3 hugg i rundan (vilket inte är särdeles svårt, testa själv. Jag misstänker att jag har 6 i fv svärd.) så får han Ob5T6 mot svärd 3 gånger. Jag chansar på att fummelrisken är 1 på 4 eller så. Detta betyder att denna lilla stadsvakt kastar sitt lilla svärd vart 40:nde hugg. Han ramlar även till marken lika ofta. Och fastnar med vapnet. Och...
Vad jag vill komma fram till är att det är lite för lätt att fumla om man inte gör högst ett hugg i rundan. Det är ganska klent, tycker jag. Men jag vet inte, jag kanske har missuppfattat allt eller???
Din vän i kampen mot Jargier, Thalasker, Bazirker och Mundanas avskum av alla former.
Vad jag vill komma fram till är att det är lite för lätt att fumla om man inte gör högst ett hugg i rundan. Det är ganska klent, tycker jag. Men jag vet inte, jag kanske har missuppfattat allt eller???
Din vän i kampen mot Jargier, Thalasker, Bazirker och Mundanas avskum av alla former.