Nekromanti Stafettskrivande på forumen...

Ymir

Liten kantbaron
Jag ångrar lite att jag inte låste den tråden så fort den dök upp, för som det är nu vore det ju enbart taskigt mot dess många deltagare att bara stänga den. Emellertid hör den inte hemma på kulturforumet, för den uppmuntrar inte överhuvudtaget till diskussion. Nästa gång en sådan tråd kommer upp slinker den inte lika lätt mellan mina elaka moderatorfingrar.

Men vi inom redaktionen diskuterar lite olika lösningar för att tillfredställa intresset för stafettskrivande på sajten. Vi återkommer snarast angående det.

- Ymir, drakonisk

Troberg

Sinister eater
Val som val...

...jag skiter i om det så är Moby Dick, det är en anledning att hålla rollspelsval!

Jag har till och med ett nytt parti på gång!

DODswe4

Hero
Personligen tycker jag nog att det har ganska mycket med Rollspel att göra. Även om det är svårt att skriva något själv (för mig i alla fall). Det är bra för ideskapandet och det är intresant att läsa, enligt mig. Jag skulle gärna se att det kom ett eget forum för detta, eftersom det inte riktigt passar in någon annan stans, detta har dock redan kommit up inom M-kretsen. I alla fall enligt två av M-arna.

Troberg

Sinister eater
Re: Val som val...

Ok. Kör i vind! Sätt igång ett rollspelsval då. GO Cat GO!
Jag tror jag väntar tills någon moderator uttalat sig i frågan.

Olle Linge

Snigel
Re: relativitetslära

Det är ju relativt enkelt. En tråd moderar sig själv rätt väl när man för bistående diskussioner via PM, mail, vrållåda, IRC eller ICQ (eller annat alternativ) Möjligen via dubbeltråd
Exempelvis (tråd 1) berättelsen (äventyret eller motsvarande)
Tråd 2 (regeldiskussioner och rättelser mm.)

Varje spelomgång/stafett inleds enligt den som vill starta med en förklaring om omgången, regler och liknande upplägg. Därefter tar omgången sin fart!

Antalet spel kommer troligen regleras av sig själv beroende på att det är svårt att hänga med i flera olika trådar av den digniteten på en gång. Men det är bara vad jag tror. Det regleras dessutom av hur många som fastnar för omgångstråden i sig.
Tycke du ja. :gremlaugh: Jag menar inte att jag inte håller med, jag menar bara att det finns rätt många sätt att göra det här på och bara för att du tycker att det är enklast sådär, behöer ju inte alla andra tycka det.

Olle Linge

Snigel
Way to go

Jag ser inga problem i det du föreslår, även om jag själv skulle vilja ha det lite mer uppstyrt. Nu har jag märkt att jag prioriterar andra saker framför det här med att spela online, så jag kommer nog inte vara med. Med andra ord slipper du mina eviga invändningar :gremgrin:

G

Guest

Guest
Ett förtydligande...

Hej!

Först och främst ber jag om ursäkt att det har dröjt med svaret. I mitt tycke har det tagit alldeles för lång tid. Här kommer dock ett svar till dig och till alla andra.

Dylika trådar (dvs. stafettskrivning) inte är tillåtna på forumet. I dagsläget kan vi dock inte erbjuda en bättre lösning för att kunna ha stafettskrivande, något som vi faktiskt uppmuntrar, men inte på forumet. Vi kommer därför inte, i dagsläget, att stänga ner den nu aktuella tråden. Däremot kommer vi inte att accpetera nya trådar utan ber alla att vänta tills vi har arbetat fram ett mer lämpligt gränssnitt för PBF. Detta är något som redaktionen ser över just nu. Däremot vågar jag inte lova er ett exakt datum när något nytt gränssnitt skulle vara klart.

Jag hoppas att detta är en lösning som är acceptabel för alla!

/Johnny

Johan K

Gammal & dryg
Re: Ett förtydligande...

Jag hoppas att detta är en lösning som är acceptabel för alla!
Jo, det är väll ok tycker jjag iaf...
Vi får hoppas att ni löser det, när ni får tid & sådant.. För min del så tycker jag att det är en skoj grej det där med PBF...

Morgoth

Swashbuckler
Re: Val som val...

Jag tror jag väntar tills någon moderator uttalat sig i frågan.

Det brukar väl inte vara några problem med rollspelsvalen? Hursomhelst får någon annan hålla i det den här gången, jag minns att jag blev pinsamt utbränd sist.