deusexmatteo
Warrior
Hej! Jag har spelat en del Whitehack på sistonde och gillar spelet eftersom att det är enkelt och roligt. För er som inte är bekanta med det; här är konstruktörens hemsida och en blogpost om när vi spelade det första gången.
Förutom Whitehack har jag även, i en byrålåda, ett gäng gamla Star Wars äventyr till gamla West End versionen. Jag har reglerna till det men har en spelgrupp som inte gillar tärningspölar speciellt mycket, så jag tänkte att det kanske skulle gå att spela modulerna med Whitehacks relger i stället. För detta skulle jag villja göra ett litet häfte med regler som fyller ut mellanrummet mellan de två spelen, en sorts mod eller Hack av Star Wars.
Har börjat skriva lite men det känns som att det kommer bli rörigt snabbt; struktur behövs innan jag börjar spy ur mig ord och tröttna.
Här är en lista på saker som jag tycker behövs hittills:
mvh/ Mo.
Förutom Whitehack har jag även, i en byrålåda, ett gäng gamla Star Wars äventyr till gamla West End versionen. Jag har reglerna till det men har en spelgrupp som inte gillar tärningspölar speciellt mycket, så jag tänkte att det kanske skulle gå att spela modulerna med Whitehacks relger i stället. För detta skulle jag villja göra ett litet häfte med regler som fyller ut mellanrummet mellan de två spelen, en sorts mod eller Hack av Star Wars.
Har börjat skriva lite men det känns som att det kommer bli rörigt snabbt; struktur behövs innan jag börjar spy ur mig ord och tröttna.
Här är en lista på saker som jag tycker behövs hittills:
- Vapentabell (går att rippa rakt av från SW reglerna + sätta nya värden på vapnen)
- Monstertabell (går att rippa rakt av från SW reglerna + sätta nya värden på monstren)
- Skepps-strid + värden på några olika skepp
- Utomjordingsraser att spela, kort beskrivning av vad de är (Rippade detta från Wookipedia)
- Förslag på Arketyper innom de tre klasserna; kanske inte nödvändigt, men kan vara bra för att snabbt göra en karaktär som känns Star Wars. Det brukar mest bli en massa freaky freaks när vi kör vanliga Whitehack, såklart är det nice men tänkte att det kanske är roligt med en fingervisning för den som vill.
mvh/ Mo.