Nekromanti Star Wars D6 REUP på Lulu

2097

deleta mitt konto tack
Fort nu innan dom tar ner den (för detta är ju olagligt! och enligt vissa som jag inte håller med men jag respekterar deras åsikt även oetiskt!): har folk några tips på fraktkupongskoder? har lurkat i er tråd, gillar det valda omslaget här Måns (älskar esp 1977 loggan) och tänkte slå till.

(Tycker det är synd att reup inte har Rogue One, Force Awakens m.fl. för det är min solklara favoritera av Stjärnornas Krig. Men, jag tänker ändå att reup är intressant och priset är helt klart rätt!!! Min tanke är att försöka skaffa Äventyrsspel SK om det går, och utgå från den och ha Reup och SWN (som jag redan har) som komplement.)

BTW: JÄTTEBRA JOBBAT MÅNS!! STOOOR ELOGE!

Mogger

Hipsteranka
Tack 2097! Plockas det ner så får ni skicka PM till mig så löser vi det på något sätt. Det går ju att trycka helt i hemlighet. Det här är semihemligt. Spelet ligger inte öppet utan kan bara hittas via länken ovan.

Jag beställde 4 ex och använde den här, vilket innebär typ gratis frakt och lite till:

Buy 3 books, get the 4th free!

Just add 4 print books to your cart and one will be free (of equal or lesser value).
Cannot be combined with other offers. Only one free item per order.
Use Code: TRGE15

Dunderklumpen

Veteran
Ingen jättefara. Tror inte den tas ned om inte Måns gör det för den ligger inte publikt sökbar på lulu vad jag kan se (väl?!) Utan är bara tillgänglig för skaparen och dem som får den exakta länken, om jag fattat lulu rätt. Ligger den publikt får jag starkt önska att den ändras till icke publik eftersom det annars kan bli lagliga trubbel för fram för allt teamet som skapat filen.

Rent moraliskt tycker jag man ska köpa och stötta branschen när det går men med produkter ur tryck tycker jag snarast att det är en välgärning att höra dem tillgängliga för entusiaster på detta sätt. Den ekonomiska skadan är ju totalt obefintlig!

2097

deleta mitt konto tack
OT copyright politik snack:
"Skadan" är ju mot FFG. Innan jag fick denna snygga variant av REUP i min hand så var chansen att jag skulle köpa Age of Rebellion kanske 8%. Efter jag får REUP i min hand gissar jag, men vet inte säkert, att den chansen kommer gå ner till kanske 4%

(AoR, EotE eller FaD— jag har inte varit intresserad av att blanda, men varit rätt öppen för vilket som av dom tre olika spelen beroende på vad den spelgrupp jag skulle isf spela med tyckte om. Men, FFG SW har många designval som jag ogillar jämfört med WEG, vice versa också iofs... därför går den ner till 4% och inte till 0%.)

Alltså alla som inte köper AoR kostar FFG pengar skulle man ju kunna säga. Men, min mormor har inte köpt AoR (för att hon inte vill spela nåt SW-rollspel öht, hon håller sig till Braunstein och menuetter eftersom hon lever på 1700-talet) så ska hon sitta i fängelse då? Hon gör exakt lika mkt "ekonomisk skada" som en som piratkopierar ett SW-rollspel, oavsett om det är REUP eller torrentade AoR-filer, och spelar det varje kväll.

Men som jag skrev i förra inlägget är det inte världens enklaste fråga (snarare ser jag detta, efter klimatet, som en av dom mest avgörande frågorna för hur framtidens ekonomiska samhälle ska se ut) så jag har respekt för dom som tycker annorlunda.

Mogger

Hipsteranka
Hans E Magnusson;n230719 said:
Finns väl ett supplement för star wars rebels åxå. Kanske skulle vara nått att fixa upp åxå.
Bara jag har en fil som funkar. Länk?

2097

deleta mitt konto tack
Jag körde på ett ex mest för att peppa Måns för det snygga omslaget och er alla för detta bra initiativ (ja jag vet att det var självkostnadspris och att det inte var en ekonomisk stöttning utan mer än "hurra vad pepp"-grej). Om jag behöver fler till gruppen så hoppas jag länken får ligga uppe lääänge på Lulu.

Och jag vet att jag redan hade PDF:en och en pappersbok egentligen är onödig.

Jag har egentligen inte råd (varken ekonomiskt, eller, ännu mer trängande, bokhyllsplatsmässigt) ens med en. + jag köpte en massa extra dungeonesque och razor coast-spelarboken och har inte riktigt fått nån glädje av dom besluten än.

Hmm vänta lite ju mer jag skriver här om min rationale för att köpa en ist för fyra... desto mer tvekar jag om jag ens ska trycka på yes, jag är i sista steget i beställningen. kan ju läsa PDF:en om jag blir nyfiken på reup, jag använder pappersböcker alltid till dom spel jag spelar vid bordet, men för böcker jag bara läser (både spelböcker och annat tycker jag digital är OK).

Meeeen…. den är så snygg… så snygg och så copyrightsbrytande, det blir en svåremotståndlig combo. ja, nu betalt!

Dunderklumpen

Veteran
2097;n230725 said:
[Fantastisk "inre" monolog...]

Meeeen…. den är så snygg… så snygg och så copyrightsbrytande, det blir en svåremotståndlig combo. ja, nu betalt!
Haha! Underbart att fler har liknande hyllplan-problem/kval som jag har! :)

Xyas

Swashbuckler
Det här är så jäkla bra tajming. Vi satt precis (alltså för typ 10 minuter sen) och gjorde rollpersoner för att börja spela det här :)

Mogger

Hipsteranka
Kan ärlig säga att jag inte ens tänkte på den juridiska aspekten. Såg det mer som ett slutet sällskap som kollar på en egenhändigt klippt variant av Solaris, eller nått.

2097

deleta mitt konto tack
Pulp Empire är kanske en av mina topp tio bästa filmer of all time. Vissa dagar känns den som nummer 1. Och den har väl ungefär samma juridiska status som REUP. (Fast... om man kan kinesiska, vilket jag gissar att dom flesta av oss här på forumet kan hyfsat, så blir Yodas dialog lite konstig. Hade önskat att dom fått ??? att spela in en ny dialog istället för att klippa om hans dialog från Kill Bill.)

Bolongo

Herr Doktor
Just REUP har ju blivit nedtagen från Lulu förut. Men då var den för offentlig försäljning, förstås.

Dunderklumpen

Veteran
Måns;n230766 said:
Kan ärlig säga att jag inte ens tänkte på den juridiska aspekten. Såg det mer som ett slutet sällskap som kollar på en egenhändigt klippt variant av Solaris, eller nått.
Faktiskt ganska så jag ser på det också.

Vill inte ge mig för djupt in i den politiska diskussionen eftersom jag är för trött för att formulera tankarna rätt men eftersom jag inte likställer att köpa en volvo med en häst så likställer jag inte REUP med FFG SW - det ena är inte en ersättning till det andra. Snarare ett komplement, enligt min mening. :)

2097

deleta mitt konto tack
Glömde ju huvudanledningen till varför jag inte pushat för SW i min spelgrupp: bland dom jag brukar spela med är jag den enda som älskar SW (syrran med men hon bor ju inte i Sth). Retade min kompis lite för att han blandade ihop Chewie och nån annan... kan det ha varit Artoo? Följt av att alla tre förhörde mig på LotR-trivia i tre timmar där jag fick tre rätt av hundra möjliga. Jag kan Stjärnornas Krig och Marvel, dom kan Sagan om Ringen och A Song of Ice and Fire. Vi har delat upp nördkunskaperna mellan oss :D

lilonjo

Veteran
Bra jobb Måns! Jag fick hem mitt ex idag så jag är riktigt spänd på att se hur det blev. Får dock vänta en och en halv vecka tills jag kommer hem...

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Ser fram emot rapporter om kvalitet, så man vet om man vågar beställa =)

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Hm; nu i helgen är det tydligen 15% rea + gratis frakt med koden SHIPSAVE17, så jag funderar på att slå till ändå...

EDIT: NU fick det bli så. 250 spänn för två ex, det får det väl kanske vara värt...

Dunderklumpen

Veteran
lilonjo;n233293 said:
Bra jobb Måns! Jag fick hem mitt ex idag så jag är riktigt spänd på att se hur det blev. Får dock vänta en och en halv vecka tills jag kommer hem...
ÄH! Åk hem lite tidigare och posta en bild åt oss! Sen kan du åka tillbaka om du nu vill/måste. Eller så stannar du kvar hemma och kör en kort kampanj SWD6. ;)