Jag vet att det är typ en tråkig standard idé att rpna ska ingå i en rebellflotta. Men när jag spelade FU2 idag så fick jag inspiration till en sådan idé så att den känns fräsch på något vis. Känns som att den passar väldigt bra i Star Wars då man får med det mesta och även potentiella "sidequests". Vet inte vad ni tycker men jag upplever att jag lyckats fått det att inte kännas... så tråkigt?!
Bakgrund
Rollpersonerna är en del av en mindre rebellflotta som
åker omkring från solsystem till solsystem i outerrim, från planet till planet för att hålla sig undan imperiets långa arm, leta infom om lätta mål för räder,
söka allierade, leta de som vill gå med i flottan, utforska och upptäcka nya civilisationer ,skydda planeter från andra förtryckare och leta efter något som kan vara användbart i kampen mot imperiet.
Rollpersonerna kan vara med i flottan av många anledningar. Kanske är de handelsmän som gynnas av organisationen, vill hålla sig undan imperiet av annan anledning, utnyttjar att resa i sällskap, utforskare, spioner eller helt enkelt rebellsympatisörer.
Äventyr kan handla allt frånscout uppdrag, leta info om
imperiet, söka allierade, utforska planeter, bedriva handel, göra räder mot imperieutposter, kämpa mot andra onda tyranner eller dylikt. Men det kan också handla om helt andra saker, som sidequest osv som kanske berör rollpersonerna och deras förflutna. de måste inte alltid vara ansluten till flottan utan kanske bara besöker den då och då. Som en hembas och en rödtråd.
Blandade idéer
* Kampanjen kan inledas actionfyllt och med flaggan i topp. Rebellflottan inleder en räd mot en imperiet utpost och befriar ett förslavad och primitiv befolkning. Det höjer deras moral inför fortsättningen.
* Långt senare i kampanjen går det dåligt för flottan och den förstörs helt. Rpna hamnar kanske i fångenskap eller måste fly. Imperiet segrar.
* De kan ha en mindre ärkefiende, som ex. rymdpirater,
som är återkommande i kampanjen. Kan vara en Sith
Jedi som trotsar imperiet och är ute efter sitt eget
herravälde.
* Rebelflottan visar sig inte sympatisera med
alliansen utan har sin egen agenda. De är inte
intresserade av fred eller rättvisa.
De är skurkar och inget bättre än imperiet själva.
Det slutar med att rpna kanske måste trotsa flottan,
att den blir deras värsta fiende.
* rollpersonerna ska inte utföra sterotypa och
tråkiga springpojke uppdrag. Det kommer bara finnas
som inslag medan äventyren är mer storydrivna och
genomtänkta.
* I rebelflottan ingår ex. En corvette, ett transporskepp
och gunboats samt många mindre skepp som kommer och
går. Dessutom kanske ansluts det fler senare.
Rebelflottan är som ett "fellowship" som kan uppleva alla möjliga äventyr i Star Wars universumet!
Bakgrund
Rollpersonerna är en del av en mindre rebellflotta som
åker omkring från solsystem till solsystem i outerrim, från planet till planet för att hålla sig undan imperiets långa arm, leta infom om lätta mål för räder,
söka allierade, leta de som vill gå med i flottan, utforska och upptäcka nya civilisationer ,skydda planeter från andra förtryckare och leta efter något som kan vara användbart i kampen mot imperiet.
Rollpersonerna kan vara med i flottan av många anledningar. Kanske är de handelsmän som gynnas av organisationen, vill hålla sig undan imperiet av annan anledning, utnyttjar att resa i sällskap, utforskare, spioner eller helt enkelt rebellsympatisörer.
Äventyr kan handla allt frånscout uppdrag, leta info om
imperiet, söka allierade, utforska planeter, bedriva handel, göra räder mot imperieutposter, kämpa mot andra onda tyranner eller dylikt. Men det kan också handla om helt andra saker, som sidequest osv som kanske berör rollpersonerna och deras förflutna. de måste inte alltid vara ansluten till flottan utan kanske bara besöker den då och då. Som en hembas och en rödtråd.
Blandade idéer
* Kampanjen kan inledas actionfyllt och med flaggan i topp. Rebellflottan inleder en räd mot en imperiet utpost och befriar ett förslavad och primitiv befolkning. Det höjer deras moral inför fortsättningen.
* Långt senare i kampanjen går det dåligt för flottan och den förstörs helt. Rpna hamnar kanske i fångenskap eller måste fly. Imperiet segrar.
* De kan ha en mindre ärkefiende, som ex. rymdpirater,
som är återkommande i kampanjen. Kan vara en Sith
Jedi som trotsar imperiet och är ute efter sitt eget
herravälde.
* Rebelflottan visar sig inte sympatisera med
alliansen utan har sin egen agenda. De är inte
intresserade av fred eller rättvisa.
De är skurkar och inget bättre än imperiet själva.
Det slutar med att rpna kanske måste trotsa flottan,
att den blir deras värsta fiende.
* rollpersonerna ska inte utföra sterotypa och
tråkiga springpojke uppdrag. Det kommer bara finnas
som inslag medan äventyren är mer storydrivna och
genomtänkta.
* I rebelflottan ingår ex. En corvette, ett transporskepp
och gunboats samt många mindre skepp som kommer och
går. Dessutom kanske ansluts det fler senare.
Rebelflottan är som ett "fellowship" som kan uppleva alla möjliga äventyr i Star Wars universumet!