Vår kära unge pirat från Binayre kommer hem helspattig till mamma efter att ha varit ute på en flygtur.
"Asså morsan, du skulle ha sett det! Det var sååå coolt! Asså, jag var ute och flög med Laetin, N'Dru och Cobra och precis när vi kom till en liten grupp asteroider så kom imperiet flygande! Och fatta vilka det var eller!? Dart Vader och Soontir Fel med två nollor! Asså, jag höll på och skita på mig!"
Två djupa andetag.
"Jag och Cobra flög i mitten, Laetin med tunga kanonen till vänster och N'Dru hade sina missiler ute till höger, är ju lite av en ensamvarg. Soontir och de två nollorna flög mot Laetin och Vader flög rakt mot oss! Jag och Cobra försökte nita honom, men det gick inte ens att träffa fanskapet och han vek ut till höger och sköt skiten ur N'Dru. Det var helt sjukt, jag tror inte han han skjuta ens!"
Nu studsar han upp och ned på stolen.
"Sedan vet du kom jag igång! Asså, dom andra sköt lite och så, men först så sänkte jag en av deras nollor och Cobra tog den andra. Vi fick lite pisk och så, men alla hängde liksom med i alla fall. Sedan flög jag lite åt sidan och faaaaan, plötsligt swishade det bara till och Soontir var precis framför mig och sköt så in i helvete, hela skeppet bara skakade! Sköldarna bara försvann och det var typ fyra stora hål i skeppet! Men jag klarade mig!"
Han försöker dricka ur glaset, men skakar så att det inte går och han får ställa ned det igen.
"Laetin sköt lite på soontir och typ hans stealth device och lite andra grejor lossnade, men så bara asså jag bara kramar avtryckaren och BAM så har jag sänkt Soontir! Asså fatta, jag sänkte baronen! Asså shiiit!"
Nu går det inte att sitta stilla längre, han går upp och visar allehanda coola flygmönster med händerna.
"Och sen var det liksom bara Vader kvar. Dom andra försökte jaga ned honom, men han var för hal liksom och han liksom sköt rätt många hål i dem lite så, men så! Jag bara svängde runt liksom och där var han! Och jag bara sköt liksom och han bara sprängdes! Jag fick en sådan där djävla vinge i cockpiten så det bara small om det!"
Vår hjälte sätter händerna i sidan och antar en klassisk Flash Gordon-pose.
"Jag är kungen! Sänkte imperiets två största aces på samma dag och plockade en noob som förrätt!"
Dörren öppnas och vår hjälte ramlar av förskräckelse. Talonbane Cobra kliver in och plockar upp honom från golvet.
"Bra dag, lilleman. Inte illa alls. I morgon flyger vi igen"
---
Som synes en rätt bra dag för våra Scums. Mitt band var:
http://xwing-builder.co.uk/view/395986/mixed-scums
Min motståndare spelade en maxad Soontir med stealth device och auto thrusters, en halvtech:ad Vader med Accuracy corrector och en Stealth device samt en PS3 tie och en PS4 tie. Lång historia kort så hade jag väldigt mycket tur. Jag förlorade N'Dru utan att denne gjort ett smack efter generellt sett dålig flygning och dålig koll på mina egna kort. Därefter plockade jag hans Ties och hade bara aces kvar och en runda med ett bra heavy laser cannon mot ett dåligt försvarsslag hos Soontir följt av ett bra slag av Bandit gjorde att jag turdödade Soontir. Därefter var det tre mot en mot Vader och då är det svårt att dodge:a.