Nekromanti Star Wars

Eleas

Hero
Tja... det säljs ju inte mer av WEG, men de flesta rollspelsbutiker lär väl ha den engelska versionen, åtminstone Second Edition Revised. Annars är det väl bara att vänta tills Wizards of the Coast släpper sin version...

--
Björn - "You will fear me. Then you will die."

hatten

Swashbuckler
SF-bokhandeln har fortfarande Westendgams version.
Tradition har det vet jag.
Samt att många små butiker har kvar exemplar än .

Vindhand

Myrmidon
Annars är det väl bara att vänta tills Wizards of the Coast släpper sin version...

Whee... så kan man få spela en tionde levelns Jedi med bra AC... :/

(det verkar som WotC kommer använda samma regelsystem i Star Wars som i D&D3)

Eleas

Hero
(det verkar som WotC kommer använda samma regelsystem i Star Wars som i D&D3)

Ursäkta mig, men jag tror jag ska gå och spela rysk roulette med ett pansarskott...

--
Björn

"No matter where you go, there you are."

Vindhand

Myrmidon
Iofs är jag inte säker på att det är riktigt så hemskt som ett panarskott i huvudet (få saker är det när man tänker efter). George Lucas är en stor Munchkin och Jedis är ohemult mäktiga så kanske skulle de fungera i D&Ds system.

Dock tror jag det blir ett definitivt nedköp från WEGs version :gremsmirk:

Eleas

Hero
Iofs är jag inte säker på att det är riktigt så hemskt som ett panarskott i huvudet (få saker är det när man tänker efter). George Lucas är en stor Munchkin och Jedis är ohemult mäktiga så kanske skulle de fungera i D&Ds system.

Dock tror jag det blir ett definitivt nedköp från WEGs version :gremsmirk:

Jag med, för att vara ärlig. Problemet är att medan WEG - systemet är primitivt men enkelt, så är AD&D - systemet primitivt och tunggrott.

--
Björn - klart bakåt, skott kommer!

Honken

Hero
Jag är inte så säker att de kommer att använda AD&D 3... INte då jag läste om det sist, men det var ju ett tag sedan... De har ju använt en av konstruktörerna som gjorde WEG's version av spelet...

/Honken

Krille

Super Moderator
Hädelser

"det verkar som WotC kommer använda samma regelsystem i Star Wars som i D&D3"

Jag kommer nog att anses vara kättare vid det här laget, men när vi spelade Star Wars 2nd Ed Revd&Expd igår så blev jag pinsamt medveten om ett antal knasigheter i WEGs rollspel, huvudsakligen kring sådana elementära saker som Kraften och ljusvärjor och en del om technobjäfset.

Så D&D3s regelsystem till trots så börjar jag bli mer och mer övertygad om att Wizards inte kan göra sämre ifrån sig än WEG. WEG lyckades fånga andan i filmerna, men fan inget mer. Egentligen.

Så jag är nog kättare trots allt.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Eleas

Hero
Re: Hädelser

"Så D&D3s regelsystem till trots så börjar jag bli mer och mer övertygad om att Wizards inte kan göra sämre ifrån sig än WEG. WEG lyckades fånga andan i filmerna, men fan inget mer. Egentligen.

Håller egentligen med, men samtidigt... den springande punkten där är ju faktiskt regelsystemet. Att spela Star Wars med D&D3's regelsystem får mig osökt att tänka på att spela Västmark med Rolemaster's regler.
Visst, WEG-systemet har brister. Men de (och jag vet att du avskyr detta) kan ändras. Och det fina är att man kan ändra WEG's Kraften-motor utan större problem, medan hela grunden med D&D3 är så fundamentalt anti-Star Wars som det kan bli.
IMHO, naturligtvis.

Så jag är nog kättare trots allt.

Hmmm... då det inte är säkert om kättare nu straffas enligt WEG's regler eller D&D3, så får du väl gå. :)

--
Björn

"Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life."

Warduke

Warrior
De kommer att använda det så kallade D20 systemet vilket nya D&D 3rd Edition oxå gör. Men det är grunden och inte helt jämförbart med D&D för det. På Wizards of the Coasts hemsida http://www.wizards.com så kan ni läsa lite mer om spelet och se bl.a. Obi-Wans rollformulär. På deras sida finns också ett forum och i deras chatrum kan man då och då prata med deras konstruktörer.

Vindhand

Myrmidon
Men det är grunden och inte helt jämförbart med D&D för det.

Ja, det finns hopp... Problemet med absurda mängder hitpoints (eller vitality/wound points som de kommer heta i SW) kvarstår. Man kommer vara tvungen att "träffa" en mäktig fiende många gånger innan man verkligen kan tillfoga skada.

Warduke

Warrior
Men det är grunden och inte helt jämförbart med D&D för det.

"Ja, det finns hopp... Problemet med absurda mängder hitpoints (eller vitality/wound points som de kommer heta i SW) kvarstår. Man kommer vara tvungen att "träffa" en mäktig fiende många gånger innan man verkligen kan tillfoga skada."

Visst kommer det att vara så men när det gäller hjälte rollspel så har jag inget emot det. Jag ser gärna att striden mot en mäktig fiende tar lite längre tid än i mer realistiska system där en sån strid kan vara över i första stridsrundan. Speciellt när det gäller diverse ärkeskurkar så vill jag inte att det ska bli antiklimax på historien (om inte det antiklimaxet (?) är en del av poängen).

Warduke, som alltid värnar om orealismen.