Det var ett inlägg av Han som jag gärna hade kommenterat innan förra rundan var slut. Det han jag inte, så jag gör det nu istället.
× Så fort någon röstar på dig måste du försvara dig. När jag har spelat Maffia-spel så har folk (nybörjare förvisso) varit fanatiska till att försvara sig när de blivit anklagade. Det finns en jätte-tell här men den säger jag inte. tunga
× Du kommer inte direkt med några motargument, utan "bara" utmaningar. "Ja, visst. Sia mig" respektive "Nästa gång är det din tur".
× Du hängde på min taktik i början (jag måste ju själv tro på den). Maffia gillar att hänga på andras planer
Det är den här sortens indicier som ställdes emot mig förra rundan. Jag hoppas ni övriga gärna vill granska den här sortens resonemang lite närmare:
× Så fort någon röstar på dig måste du försvara dig.
Enligt Han har jag spelat jättedefensivt. Men detta påstående följs av detta:
× Du kommer inte direkt med några motargument, utan "bara" utmaningar. "Ja, visst. Sia mig" respektive "Nästa gång är det din tur".
Är detta egentligen att alltid försvara sig? Eller använder Han ordet "försvara" på ett väldigt liberalt sätt - som i att gå i svarsmål över huvud taget? Just det, påståenden mot mig har resulterat i att jag bett om mer kött på benen. Tacka fan för det. Både jag, som anklagad, och övriga deltagare borde ta oss rätten att bli tillgodosedda underbyggda resonemang.
"× Du hängde på min taktik i början (jag måste ju själv tro på den). Maffia gillar att hänga på andras planer"
Det här är så fullständigt substanslöst att det finns inte. Ditt experiment, som det artade sig, var korkat från början till slut. Hade det varit frågan att jag på liknande vis lättvindigt hade kunnat hoppa på en bandvagn,
då hade detta varit av något sånär intresse. Men att rösta på slumpvis vald person i början av runda ett? Pfff...
----
Har jag framkommit som defensiv, så är det för att sedan i tisdags ständigt haft pressen på mig. Just nu, i inledningen av runda två, genomsyrar fortfarande namnet Bearnie den stora merparten av de inlägg som skrivs. Har vi verkligen så få andra spår att gå på? Är det ingen annan som är kapabel att kritiskt granska vilken typ av argument det är som riktas mot mig? Jag ägnar just nu all energi på att på något sätt kunna bemöta denna storm av misstro mot mig.
Men det är klart. Det kanske är min dåliga karma.