HJK-analys
Tjo. Den här känns ju meno när jag vet till 100% att HJK är skyldig som synden, men let's go. Bläddra ner till slutet och slutsatsen om ni inte orkar mer.
"Utan annat än slumpen att gå på så här tidigt så låter jag tärningen avgöra:
Eksem"
Första inlägget. Lustigt att han prickade in DTF bara sådär. Betyder naturligtvis inget för det visste ju inte han.
Röstar på Eksem enligt korrekt nomenklatur.
Röstar på Vimes, som har argumenterat lite ologiskt.
Lovar att han ska bli mer aktiv till helgen och veckan efter.
Tyckte Han hade en bra plan och att Vimes förkastade den lite väl snabbt. Zebulon bör vara grön då han avslöjat sitt namn. Outar sig som Blue Squadron.
Långt innan Banarok kom ut med sin information.
Kortanalys, nämner Purgatory, Vimes, Han, Krank, Zebulon och Måns.
Intressant nog inget om Lindenius. Det är ju en skara halvintressanta personer, faktiskt. Ska man tro på BDGs teori att det finns exakt en varulvskompis i den där listan? Då tror jag ju det är Vimes, Purgis eller Zeb. (Och Purgis stryker jag för han nämns inte mer.)
Inte säker på vad Bearnie gjort för fel, mitt under brinnande bandvagn.
Förvisso, var någon säker på vad Bearnie gjort för fel? Betänk att HJK vet att Bearnie var oskyldig så blir det ett intressant konstaterande.
Funderar på om man får mer info av att rösta ut Bearnie. "Han är ju mera insyltad än Vandraren och om han visar sig vara ond så kan man se vad han skrivit. Om vi röstar ut t ex Vandraren så får vi mindre info oavsett om han är god eller ond."
Funderar på om Bearnie försöker avskräcka folk från drevet mot sig.
Gör en topp-5-lista. Namnam.
HJK said:
Basenanjis inlägg belyste lite konstigheter hos BDGs argument och jag har fått lite skumma vibbar. Bernie blev jagad på lite lösa grunder, men hans sätt att möta kritiken gör mig misstänksam. Han och Zebulon som jag tidigare utgick från var oskyldiga var inblandad i jakten på Bernie, som jag tyckte var ogrundad. Och jag är nog beredd att ändra mig angående Zebulons outande. Han kanske är en riktigt smart varulv med mycket stake.
Sen var det en hel del neggon i början av förra omgången som jag också ska kika närmre på. Tyvärr minns jag inte vilka det var men jag har för mig att BDG och Vimes var såna.
Eksem och Lindenius är inte på min lista, men jag får ett allmänt intryck av att de mest spekulerar lite mållöst. Ineffektiva.
Nej Lindenius är inte på din lista, eller hur? Vimes, Han och Zebulon överlappar med den tidigare listan. Han är god och död, så då skulle jag gissa att en av Vimes och Zeb är god och den andre imp.
Tycker Purgatory är inställsam och "medåkare", men har gjort bra genomgångar mot slutet.
Röstar Bearnie som nr 6 i ordningen.
Trygg och bra plats, då behöver man inte bli anklagad för att starta drev. Craygh hoppar på som sjua, Purgatory var femma. Jag skulle säga att HJK:s existens som imperialist grönar Craygh och Purgatory då impsen inte vill hoppa på tåget i ett led.
Skriver ett insiktsfullt inlägg om att man kan manipulera subjektiva analyser och framhålla det som gynnar ens egen sak.
Ställer lite random frågor.
Lindenius: Varför tror du att Basenanji tillhör en tredje fraktion?
Anders Åstrand: vad fick dig att byta till vandraren?
Basenanji: Varför kände du inte till att färgerna skulle avslöjas? Vad är det du vet om Bernie?
Banarok: Väldigt lite inlägg tycks det. Vad kan du säga nu när färgerna är avslöjade?
Känns lite snömosigt.
Kommer ut ur garderoben som människa.
HJK said:
Om Bernie är imperialist: Så är troligen de flesta av Basenanji, Vimes, Han och Zebulon oskyldiga. Ju senare de röstade desto troligare att de är rebeller. Detta för att de som röstade först kan ha gjort det för att skapa nån sorts alibi när folk tittar på rösterna i efterhand. Imperialisterna skulle aldrig medvetet rösta ut nån av sina egna om det inte redan såg kört ut.
Samtidigt så är Anders Åstrand, Banarok och Krank troligare att vara Imperialister själva som vill skydda en broder genom att skapa ett alternativt drev. Anders uttrycker sig t o m så.
Om Bernie är rebell: Så säger det här oss inte så mycket. Imperialisterna vill antagligen hellre få bort Bernie än den inaktiva Vandraren så det är mindre troligt att Anders, Banarok och Krank är imperialister.
Nu var Bearnie rebell. Så praktiskt.
Byter röst från Bearnie till Zebulon, som tvåa efter Craygh.
Det är intressant. Jag trodde ju HJKs skuld skulle bli ett fint case mot Zeb...
Tycker Zeb är klantig - rebell eller imperialist.
Tror Zeb är tredje fraktionen, undrar vad Bearnie hade för egenskap som gjorde honm till mål, antagligen färg eller ras.
För övrigt vill ju impsen också ha bort tredje fraktionen så det inte sitter en pajsare och skjuter på folk hej vilt.
Tycker vi ska se över vilka som varit mest för att outa saker.
Röstar Zebulon som tvåa.
Zeb börjar bli väldigt grön. Banarok har ännu inte kommit ut med att en Leader är ond, vilket ju skulle kunna göra att HJK började lägga skenspår då han måste veta att han skulle komma ut som Blue Leader i runda 4 och bli granskad.
Zebulon är DTF, Han försöker rikta misstankarna mot Vicotnik istället.
Påpekar att väktarna bör skydda o-outade medlemmar av skvadron blå och grön - BDG, Hellzon, Craygh, HJK, Vimes, Vicotnic.
Och sen dog Han - så praktiskt.
Tycker Anders Å och Eksem är skumma.
Tycker drevet mot Eksem känns som det mot Bearnie - omotiverat.
De som byter från Zebulon till Eksem utan motivering känns lite skumma. "Jag rekomenderar röst på Han eller Zebulon om ni tror att DTF är på väg att vinna, eller Vimes som kan vara imperialist som vill dreva mot Zebulon och dessutom röstar på Craugh, trots att han outat C-3po."
Slutsats:
HJK har spelat bra som imperialist, det måste jag erkänna. Lite snömos finns det på sina ställen, men volymen är ju imponerande. Men ändå, jag vet ju att han är imperialist och tycker nog han har undvikit Lindenius litegrann.
Vimes är ond. Zeb, Purgatory och Craygh är goda, motivering finns i det jättestora analysblocket. Vicotnik har blivit lite omnämnd mot slutet, kan han vara ond med HJK eller lägger HJK villospår?