Re: Star Wreck (lite spoilers)
Jag tyckte filmen var sådär.. Den hade varit mycket bättre om den varit kortare.. Nu fick jag ta en paus mitt i filmen och flera gånger kollade jag hur lång tid det var kvar på filmen.. Jag gillade ljudet, musiken och bluescreentekniken.. De två sistnämnda var imponerande (vilket jag inte kan säga om vissa högbudgetfilmer), även om musiken användes på ett litet banalt sätt.. Jag tyckte hela tiden att ljuset i 3d-animeringen var fel och att göra 3d-skepp är rätt enkelt, så jag har inte så mycket att säga om det.. Men jag måste säga att jag häpnade över atomexposionen i slutet.. Den var ruskigt snygg (i benämningen verklighetstrogen)..
Jag gillade humorn.. Visst var den krystad emellanåt, men vad fanken.. Det gav bara mer till charmen att det var ett fanprojekt.. Historien var också väldigt fanaktigt, liksom skådespeleriet (som i
Star Wars - Revelation).. Det var väl bara en snubbe i en biroll (han som var full och som sprang i slow-motion mot en knapp) som jag tyckte gav ett trovärdigt intryck.. För min egen del så förvånades jag över att jag inte irriterade jag mig på finska så mycket.. Fast å andra sidan har jag slukat en mängd icke-engelska filmer under de senaste 3 åren, så jag antar att min acceptans för filmer på ett (för mig) ickeförståerligt språk har ökat kraftigt..
IMDB-betyg - Star Wreck: 8.0/10 (1,041 votes)
IMDB-betyg - SW Revelation: 5.6/10 (261 votes)
/
Han som nog inte orkar se filmen en gång till på länge