Nekromanti Starcraft 2

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Det ser jättehäftigt ut. Själv får jag inte riktigt den där känslan som jag har för Blizzards övriga spel eftersom jag aldrig riktigt fastnade för Starcraft. Det blir säkert hur bra som helst, men jag hade ändå hellre sett att Diablo 3 var på ingång. Nåja, man kan ju inte få allt :gremsmile:

- Vulf

Foggmock

Myrmidon
Nu går jag lite aggro här, det är inte riktat mot dig eller något Vulf..

Varför i helvete längtar folk som kommenterar SC2-nyheten efter Diablo 3!? Både ettan och tvåan var ju så sjukt tråkiga att bara en korkad tretton- respektive sextonåring (typ som jag) kunde sitta längre stunder och spela! Jag lade ner obscena mängder tid på båda spelen och hade kul, men jag förstår idag att det var för att jag var korkad när jag gick på mellan- och högstadiet. Klickfest, dryga questar, hyfsat balla miljöer trots allt, och grindgrindgrindgrind-spelande. Usch!

..det där var skönt. Det bottnade lite i att jag har sämsta dagen på jobbet på aslänge, men Diablo-konceptet är utdött och storyn bryr jag mig inte det minsta om. Blä!

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Det är lugnt, jag svarar så gärna.

Jag tycker jättemycket om Diablospelen. Av följande anledningar:

1. Jag föredrar co-op framför PvP.
2. Settingen är helt fantastisk.
3. Grafiken och ljudet (men det gäller ju för alla Blizzards spel)
4. Itemization. Jag gillar spel där man samlar på coola prylar. Det är alltid speciellt när ett epic eller set-item droppar.
5. Enkelheten. Jag behöver inte fundera på plot, dialog eller annat (ibland orkar jag bara inte med sådant) utan kan koncentrera mig på att rensa ut horder av demoner så effektivt som möjligt.
6. Byggande av olika karaktärer. Jag älskar att bygga olika typer av gubbar, och där erbjuder Diablo II en veritabel skattkista av kombinationer.

Det finns säkert andra saker som gör att jag gillar Diablospelen så mycket, men de ovanstående är de som gör att D2 är näst efter WoW det datorspel som jag lagt ner överlägset mest tid med.

Jag förväntar mig att Diablo 3 innehåller allt detta, men med en mer utvecklad värld med mer handlingsfrihet. Dessutom tror jag att det kommer att stödja multiplayer i mycket större utsträckning än de tidigare versionerna. Därför längtar jag efter det.

- Vulf

Brixton

Veteran
Av det jag sett verkar det som att Blizzard gör det rätta och behåller hela konceptet från 1:an, men självklart större bättre och snyggare.