Ni är jättetrevliga att spela med och jag har jätteskoj, men jag känner mig jättelångsammast.
3/3 jätte, men lite oklart hur jag ska ta det här vidare för 2vs2 funkar inte helt klockrent. Jag behöver nån plan så att jag vet vad jag ska göra för att få upp speltempot eller nåt.
När det gäller 2v2 är vi fler som ska bära bördan: Rasmus och Vimes lyckades inte bara vara snabba, de var nu också bra ihop. Men Feuflux! Vi kommer igen! Varför inte spela nån kväll du och jag och planera vår revansch?
Jag är säker på att vi kan köra nån build ganska enkelt som ger oss segern lätt. Säg till om du blir sugen så kör vi nån kväll! Jag har några hemliga idéer...
Just det! Tips på build orders för den nyfikne:
https://lotv.spawningtool.com/build/
Sedan tycker jag verkligen inte att man ska överdriva hastigheten i spelet. Starcraft är ju beryktat för sina snabba spelare, men för oss ammatörer kommer det vara viktigare med
vad man gör av den tid man lägger ned på klick. Så: om du lyckas tillverka probes hela tiden och samtidigt gör trupper kan du utan vidare ha en apm på 30-60 och ändå vinna. Jag jobbar fortfarande på det: att hinna tillverka scv's, kolla minikartan, göra soldater, tillbaka till scv's osv... Och det där tar (i alla fall för mig) tid.
Och nånstans i den där röran börjar jag undra hur mycket energi jag ska lägga på att bli bättre. Nu har jag nog börjat förlika mig med att jag är en gold/plat-spelare och försöker mest ha kul. Så jag anstränger mig så länge jag känner att ansträngningen är värd jobbet.
GL HF!