Eliara
Veteran
...Är något vi lyckats bra med.Det blir roligare att spela om alla har en säregen personlighet.Jag tar två av våra nuvarande karaktärer som exempel:
Golo: Den alltid lika misstänksamma och försiktiga halvhoben.Om han hör en bäck rinna lite längre bort drar han sitt svärd och ser ditåt. DET kallar jag misstänksam. /images/icons/smile.gif
Lord Azor:Han tror att han är odödlig, snyggast i världen, kvinnomagnet, så stark att han kan krossa vad som helst.Egentligen är han bara dj*vligt stark och hyffsat snygg. Han tänker bara på antingen kvinnor eller sina muskler.
Det bästa sättet att bibehålla sådana här karaktärer är att belöna spelarna för hur bra de har rollspelat sin karaktär. Spelledaren delar inte bara ut erfarenhetspoäng baserat på hur bra det gått för karaktären utan också baserat på hur bra karaktären spelats. Detta leder till att den förrut så ondskefulla besten inte kan bli en supergod megahjälte över en natt, eftersom spelarna vet att de förlorar på det om de gör så utan logisk förklaring.Man får absolut inte glömma att rollspel är för skojs skull, vissa tror att det går ut på att få en så bra karaktär som möjligt.
Golo: Den alltid lika misstänksamma och försiktiga halvhoben.Om han hör en bäck rinna lite längre bort drar han sitt svärd och ser ditåt. DET kallar jag misstänksam. /images/icons/smile.gif
Lord Azor:Han tror att han är odödlig, snyggast i världen, kvinnomagnet, så stark att han kan krossa vad som helst.Egentligen är han bara dj*vligt stark och hyffsat snygg. Han tänker bara på antingen kvinnor eller sina muskler.
Det bästa sättet att bibehålla sådana här karaktärer är att belöna spelarna för hur bra de har rollspelat sin karaktär. Spelledaren delar inte bara ut erfarenhetspoäng baserat på hur bra det gått för karaktären utan också baserat på hur bra karaktären spelats. Detta leder till att den förrut så ondskefulla besten inte kan bli en supergod megahjälte över en natt, eftersom spelarna vet att de förlorar på det om de gör så utan logisk förklaring.Man får absolut inte glömma att rollspel är för skojs skull, vissa tror att det går ut på att få en så bra karaktär som möjligt.