Hans E Magnusson
CAPS LOCK
[
Spännande lösning! Annars är ju äldre medlemmar mest en belastning för en föreningen som är ute efter pengar, då det är procenten medlemmar under 25 och inte antal som avgör.Abolitio;n196449 said:Lite fortsatta funderingar
Jag tycker att Svenska Magics upplägg är intressant, med en separat organisation för seniorer och en för juniorer.
Har exakt samma erfarenheter som Seter. Jag har också suttit i Förbundsstyrelsen och engagerat mig, skickat in projektbeskrivningar, arrat konvent etc. Det var verkligen en Oliver Twist upplevelse hela vägen. Mössan i handen och ingen respons, inte ens som förbundsstyrelseledamot.Magnus Seter;n196300 said:Men jag har varit engagerad i Sverok, och vet också att Sverok sagt nej till flera förslag att sprida rollspel genom åren. När det var som mörkast fanns det inte en spänn att få för att skapa t.ex. ett nybörjarspel att skicka ut till föreningarna, för att nämna ett förslag som jag vet lades fram.
Samma här. Mina framstötar med planer och idéer har under årens lopp bemötts med ointresse. (Detta trots att jag har ett solitt track record när det gäller att leverera vad jag lovat.)Tsianphiel;n196490 said:Har exakt samma erfarenheter som Seter. Jag har också suttit i Förbundsstyrelsen och engagerat mig, skickat in projektbeskrivningar, arrat konvent etc. Det var verkligen en Oliver Twist upplevelse hela vägen. Mössan i handen och ingen respons, inte ens som förbundsstyrelseledamot.
Nä, ska vi påverka Sverok så måste vi jobba hårt och taktiskt under lång tid. Det är nog fortfarande enklare att få utdelning på det än att skapa ett eget förbund, misstänker jag, men det enklaste att få utdelning på är en aktiv förening som samlar och fördelar resurser och erfarenheter. Skulle man längre fram nå den kritiska massa av medlemmar, initiativ och kunskapstradition som behövs så blir steget till att starta ett eget förbund ganska litet.Magnus Seter;n196531 said:Så med ovanstående erfarenheter redovisade kan vi väl enas om att det inte endast är att säga "ja men engagera er dårå så händer nått" för att lösa knuten?
/M
Sveroks rollspelsforum är skitdöttZoth-Ya;n196574 said:Försök få rollspel.nu till sveroks officiella rollspelsforum. Men först byt forumplattform
Jo precisBjörn Wärmedal;n196576 said:Sveroks rollspelsforum är skitdött
Medhåll på detta.Björn Wärmedal;n196573 said:Nä, ska vi påverka Sverok så måste vi jobba hårt och taktiskt under lång tid. Det är nog fortfarande enklare att få utdelning på det än att skapa ett eget förbund, misstänker jag, men det enklaste att få utdelning på är en aktiv förening som samlar och fördelar resurser och erfarenheter. Skulle man längre fram nå den kritiska massa av medlemmar, initiativ och kunskapstradition som behövs så blir steget till att starta ett eget förbund ganska litet.
För egen del försöker jag få mina barn att spela rollspel och planerar att hjälpa dem att åka på och arra konvent framöver Hellre det än att fara på ett gäng fotbollsturneringar och vara funktionär.
Det är förresten väldigt enkelt att arrangera mindre konvent, baserat på mina erfarenheter med Grottröj (25-30 deltagare regelbundet). Den stora blockaden att ta sig förbi brukar vara att få tag i lokal (där har vi en oändlig tur att Studiefrämjandet har lämpliga lokaler som vi får och kan låna).
Mycket viktiga poänger! I WRNU finns redan ett bra fundament som med lite pengar och engagemang skulle kunna bli en central mötesplats för svenskt rollspelande.Theobot;n196595 said:5) Börja med att samla ihop.. rollspelare, rollspelsföretag, distributörer, nyheter, bloggar.. så att man blir KÄLLAN.
6) Börja gräv där du står. WRNU är väl en utmärkt start... bygg på, rensa upp, inspirera, engagera... inkludera... (är inte det där Seters ord?)
Detta är även mina erfarenheter ifrån att drivit Tullcon i två årBjörn Wärmedal;n196573 said:Det är förresten väldigt enkelt att arrangera mindre konvent, baserat på mina erfarenheter med Grottröj (25-30 deltagare regelbundet). Den stora blockaden att ta sig förbi brukar vara att få tag i lokal (där har vi en oändlig tur att Studiefrämjandet har lämpliga lokaler som vi får och kan låna).
En rikstäckande sverokansluten förening med syftet att främja rollspel?Dante;n196588 said:Medhåll på detta.
»Rollspelsfrämjandet«, kanske?
Jag ändrar mig.Dante;n196588 said:»Rollspelsfrämjandet«, kanske?
BordsRollspelsProjektet?Dante;n196606 said:Jag ändrar mig.
»Bordsrollspelsfrämjandet«, borde föreningen/lobbyorganisationen så klart heta.