RasmusL;n196743 said:Det är väl kanske bra att börja på ny kula om det ska göras något radikalt annorlunda så att en kommer undan från gammal hävd och ägarskap? Att det finns en koppling till forumet behöver väl inte betyda att det finns en stark koppling till WRNU och den inte allt för frenetiska aktiviteten i den föreningen skvallrar kanske om att det inte är där ledarskapet för Den Stora Rollspelssatsningen De Luxe ska ligga?
Det är ju lite det jag menar. Vad skulle säga att någonting förändrades för att en ny förening startades? Jag försöker vara lite realistisk i det här och inte bara "TJOHO, nu kör vi!"
Föreningens syfte har ju varit precis det som många har efterfrågat, att sitta på lite pengar och sponsra och uppmuntra till arr och finnas som något att falla tillbaka på gentemot SVEROK, för att vi ska få ha forumet på deras server men också för att folk ska kunna arra i föreningens namn. Men det har varit så gruveligt svårt att hålla föreningen flytande så jag undrar vad som skulle vara annorlunda nu?
Så, jag håller med om att en ledning kanske borde ligga någon annanstans. Om inte några stycken ur föreningen stäcker upp handen och säger "Vi, vi vill vara projektledningsgrupp och ta fram ett förslag för forumet och föreningen!"
Det hade varit spännande.