Nekromanti starwars rular gräs

Äventyr

Världsbyggare
Jo, jag har spelat båda versionerna. Skillnaden (STOR) mellan att samla XP och höja sin level och att samla Character points och höja sina färdigheter består i att när du höjer en level, så påverkas allt möjligt. Plötsligt tål rollpersonen mer stryk, bl.a. När du ökar dina färdighetsvärden, så gör du det inte. För mig är det av ganska viktig karaktär...

/Daniel

Lambi

Swordsman
Re: anpassa

Jag har gjort förändringen att "vanliga" soldater... typ säkerhetsfolk och liknande, har de värdena som StormTroopers har. Är de inte så bra så tar jag med SMI-minskningen, men låter dem ändå bara ha en skyddsväst. Är de lite bättre så tar jag värdena som dom är, och om det är duktiga vakter så tar jag ursprungsvärdena, trots att de har rustningar (antingen riktigt snorbra rustningar, eller höjer deras smi-färdigheter en T, så är det klart).

Jag ändrar också värdena på Stormtroopers lite efter hur svårt det ska vara... detta får två effekter...
1) Spelarna vet inte SÄKERT hur bra soldaterna är och muckar inte i onödan... De KAN vara riktigt bra soldater.
2) Det blir lite för lätt för spelarna annars ibland när rollpersonerna varit med "för länge". Enligt min uppfattning ska dock spelarnas hjältar få vara hjältar och inte duka under mot hälften så många stormisar som dom själva är... => dålig film...

Vidare gjorde jag ett äventyr inbakat i min kampanj jag hade då det gällde att spåra en elitstyrka med Stormtroopers... Gissa spelarnas miner då en stormtrooper börjar skövla... =)
Fick idén från böckerna om Boba Fett... bounty hunter wars, andra boken tror jag att det är...

fan det här är nog det roligaste jag varit med om på det här forumet jag skrev en mening för typ 2 mån sen och nu är det fan den fettaste tråden som finns på science fiction forumet.

förlåt för mitt språk

LGS

Veteran
Star wars d20 version är mycket bra ... jag gillar level... och alla mina rollpersoner rockar alltid på star wars...

Min rodian "Piku long-long" har +12 i pilot ..host!!