Re: anpassa
Jag har gjort förändringen att "vanliga" soldater... typ säkerhetsfolk och liknande, har de värdena som StormTroopers har. Är de inte så bra så tar jag med SMI-minskningen, men låter dem ändå bara ha en skyddsväst. Är de lite bättre så tar jag värdena som dom är, och om det är duktiga vakter så tar jag ursprungsvärdena, trots att de har rustningar (antingen riktigt snorbra rustningar, eller höjer deras smi-färdigheter en T, så är det klart).
Jag ändrar också värdena på Stormtroopers lite efter hur svårt det ska vara... detta får två effekter...
1) Spelarna vet inte SÄKERT hur bra soldaterna är och muckar inte i onödan... De KAN vara riktigt bra soldater.
2) Det blir lite för lätt för spelarna annars ibland när rollpersonerna varit med "för länge". Enligt min uppfattning ska dock spelarnas hjältar få vara hjältar och inte duka under mot hälften så många stormisar som dom själva är... => dålig film...
Vidare gjorde jag ett äventyr inbakat i min kampanj jag hade då det gällde att spåra en elitstyrka med Stormtroopers... Gissa spelarnas miner då en stormtrooper börjar skövla... =)
Fick idén från böckerna om Boba Fett... bounty hunter wars, andra boken tror jag att det är...