Nekromanti State of Decay

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Jag blir så in i helsikes eroderad på detta spel!

Precis när saker och ting börjar gå bra skiter sig nåt, nån dör, nån har kris, infestation i närheten. Jag hinner liksom aldrig utveckla något framåt, jag hamnar hela tiden i att bara hålla mig flytande!

På så vis antar jag att de fått till helt rätt känsla, för så tänker jag mig en zombie apokalyps.

Någon som spelar det och har några tips?

!Paxen

Swashbuckler
Jag är en spelare som vill upptäcka allt. I SoD blir man straffad för det.

Dom enda tipsen jag kan ge är att byta karaktär ofta och att köra bil så mycket du kan. Inte för mycket förstås

Kommer ihåg när Marcus blev dödad av feral. Tog 5 sek så var han död. Sen så dog mary (?) Precis 1 min efter att jag började spela med henne.

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Ja, jag vill också utforska det. Egentligen var jag inte så sugen på det överhuvudtaget men jag panikköpte när någon berättade att The Last of Us bara kom till PSBlää.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Ni är båda ondskefulla.

Jag som blivit hyjpad som sjutton på det här spelet och funderade att köpa det och så kommer ni och säger saker som drar ned min pepp.

Blir nog att vänta till någon framtida rea.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
BMOC said:
Precis när saker och ting börjar gå bra skiter sig nåt, nån dör, nån har kris, infestation i närheten. Jag hinner liksom aldrig utveckla något framåt, jag hamnar hela tiden i att bara hålla mig flytande!
Man tycker att det här låter som precis vad man hade kunnat förvänta sig att ett spel som heter "State of decay". Eller rättare sagt: att du ens lyckas hålla dig flytande låter lite som att spelet inte riktigt lever upp till sitt namn :gremwink:

!Paxen

Swashbuckler
BMOC said:
Ja, jag vill också utforska det. Egentligen var jag inte så sugen på det överhuvudtaget men jag panikköpte när någon berättade att The Last of Us bara kom till PSBlää.
Ja, exklusiva spel är inte bra (oavsett plattform). Men, men. Kommer väl finnas möjlighet att köpa det i framtiden nån gån till nån gammal PS4 10 år i framtiden (lr kom det till PS3 också, så kanske jag kan köpa det nästa år..).

!Paxen

Swashbuckler
Robert Jonsson said:
Ni är båda ondskefulla.

Jag som blivit hyjpad som sjutton på det här spelet och funderade att köpa det och så kommer ni och säger saker som drar ned min pepp.

Blir nog att vänta till någon framtida rea.
Det är inget egentligt dåligt spel.. Det har sina buggar, absolut, och sina problem. Men dåligt..? Nej.

Det är bara lite väl svårt, men jag gillar det. Det är ju ändå menat att vara svårt. Bilarna blir dock förstörda lite väl snabt, och jag har inte märkt någon skillnad (än) i stryktålighet mellan bilmodeller.

Vissa saker kostar för mycket att bygga, vissa andra saker är bara omständigt. En aning svårt att veta vad man tjänar på att göra, och vad som är bara dumt.

Vänta på rea. Sen så kollar du upp så mycket du kan innan du börjar spela. Om du förlorar en karaktär 1 h in så förlorar du inte så mycket på att starta om förutom just tid. Men, vad du än gör: försök inte ta dig till nästa stad till fots.

!Paxen

Swashbuckler
Spelade färdigt huvudstoryn för ett par dagar sen, så jag kan väl ge en kort recension om folk funderar på att köpa den till xbox lr till PC (när den väl kommer).

Storyn är väl ganska typiskt zombie-genren. Mainstory-uppdragen kan vara ganska irriterande, men oftast bra. Du förvarnas om att inte använda bilar för mycket, men lyssna inte på det, utan använd bilar när du känner för det. Jag hade inget problem med bränsle och biarna repareras automagiskt när man har en workshop (kanske har missat något).

Det bästa med State of Decay är just överlevnadsaspekten. Det är svårt, speciellt när du ska hålla en hög moral hos dina överlevare (dom flesta, om inte alla, kan du spela som) samtiigt som du måste se till att provianten kommer inte. Går inte alltid hand i hand, tyvärr.

Om dom släpper en DLC, som jag har för mig att dom har sagt att dom ska göra, så vill jag se att man kan uppgradera sitt hem ännu mer. Det är lite fånigt att få veta att man inte har plats för saker, fast man skulle kunna sätta upp ett hus med 6 rum på resterande tomt.

Värt att köpa enligt mig, sen om man vill köpa xbox-versionen lr PC står dig fritt.