Nekromanti Statestik-klur...

Johan K

Gammal & dryg
Nu är man ju en såndär som är en såndär hobby-statestik-person som gillar nuffror i största allmänhet... :gremblush:
Så vad jag undrar om det finns nuffror & sådant om vem som skriver kortast/längst inlägg, är mest inloggade minuter/timmar per dag & sådana onödiga saker..
Vart jag vill komma med set här inlägget, säg det egentligen... :gremtongue: Är bara sådär rysligt road av sådana saker.. :gremblush:

/ Johan K, som är lost på nuffror & sådant... :gremblush: :gremtongue:

G

Guest

Guest
Hej!

Nja, alla siffror kan jag inte erbjuda dig tyvärr men det finns lite rolig information som man kan finna så jag tänkte låta dig och alla andra ta del av lite av den... :gremsmile: Läs och njut...
Kom ihåg att statistiken endast gäller nu existerande inlägg och meddelanden, dvs inte sådana som blivit raderade...

De senaste 24 timmarna hade vi 204 användare som loggade in...

3595 användare har skrivit något slags inlägg

1554 användare har skrivit fler än 10 inlägg

Det finns i dagsläget 4333 grisodlare

Det finns sammanlagt 13354 privata meddelanden som blivit lästa men aldrig besvarade

Det finns fortfarande 4086 privata meddelanden som inte blivit lästa

100 privata meddelanden skickades det senaste dygnet

Sammanlagt finns det 55983 privata meddelanden kvar i systemet

Senaste veckan postades det 1203 nya inlägg

Totala antalet inlägg på sajten är 361256 stycken

Det finns sammanlagt 332031 inlägg som är svar på andra inlägg

Krille "leder" i antalet postade inlägg totalt

Han har skrvit flest inlägg på Drakar och Demoner forumet
Krille har skrivit flest inlägg på EON forumet
Magnus Seter har skrivit flest inlägg på Fenix forumet
Weatherman har skrivit flest inlägg på Gemini forumet
Nightowl har skrivit flest inlägg på Gondica forumet
Foggmock har skrivit flest inlägg på Mutant forumet
RipperDoc har skrivit flest inlägg på NeoTech forumet
Krille har skrivit flest inlägg på Rävsvans forumet
Anders & Tove har skrivit flest inlägg på Western forumet
Magnus Seter har skrivit flets inlägg på d20 och Dungeons & Dragons forumet
Krille har skrivit flest inlägg på Rollspels forumet
Krille har skrivit flest inlägg på Rollspelsmakande forumet
Krille har skrivit flest inlägg på Science Fiction forumet
Krille har skrivit flest inlägg på Skräckrollspels forumet
På Allmänt spelforum "leder" troberg
På Evenemangsforumet är det Johan K som har flest inlägg
På Rollspelarkultur forumet är det troberg som har flest inlägg
Gardener har skrivit flest inlägg på wrnu forumet

Typ så ser det ut i dagsläget på sajten... Vill du ha mer siffror så får du fråga så får vi se vad jag låter slippa ut... :gremwink: Tänk på att detta bara är utdraget hastigast som lustigast och jag garanterar inte att det är till 100% rätt...

Foggmock

Myrmidon
w00t! Fan vad jag äger :gremlaugh:

Vilket också för mig in på en sak jag funderat på ett tag. Är det inte dags att köra en purge bland alla grisodlare? Sätta upp klistrade trådar i alla forum, en framsideartikel, och eventyellt mass-PM:a om att alla som har 0 inlägg är välkomna att skriva ett inlägg i en av de klistrade trådarna med nonsensinnehåll, och efter en viss tid så rensar vi alla användare med 0 inlägg? För att få en mer realistisk siffra på hur många vi är som läser och skriver här på wrnu.

G

Guest

Guest
Fan.... Kan man inte dela upp inläggen till "Antal inlägg som inte snoppar av andras inlägg" som vissa sysslar med... Fy fan för vissa missfoster!

Rising

Vila i frid
Kan man inte dela upp inläggen till "Antal inlägg som inte snoppar av andras inlägg"
Nä, datorn är inte så smart och kan inte avgöra sådant. Om man skulle kunna räkna "antal skitasmarta inlägg" så tror jag dock att jag skulle hamna absolut högst upp i alla tänkbara kategorier (fastän jag inte skrivit något på Genesis-forumet).

Hm. Nå, om det är något forumsbeteende du stör dig på så rekommenderar jag dig att starta en ny tråd om det och presentera problemet så sakligt som möjligt. Eller nja, jag rekommenderar det egentligen inte alls, för sist jag gjorde det kom det en massa lökon och började löka sig (även om jag visserligen bara skrev lökiga saker själv, också). Men man kan alltid försöka.

Phelan

Hero
Låter inte som någon bra idé. Fördelen med att ha en profil och vara inloggad är ju att det blir lite lättare att läsa, då olästa poster är rödmarkerade, t ex. Att tvinga alla som vill få bättre överskådlighet att posta bara för sakens skull verkar onödigt.

Däremot kanske man kan göra så att man, om man verkligen tycker det är ett problem, mailar alla som varit inaktiva en längre tid - de som inte besvarar inom en viss tid och så att säga visar intresse kan man ju antingen terminera, eller märka som "inaktiv" på något sätt.

Mvh / Phelan

Johan K

Gammal & dryg
Man takar & bugar för det här !"!
Det släckte iaf lite av statestiklur-törsten i mig.. :gremwink:

/ Johan K, som strax aska till jobbet...

Foggmock

Myrmidon
Om man vill ha kvar sin profil och är en LAGOM aktiv läsare (själv tycker jag att man ska läsa typ varje dag eller så om det ska vara någon idé att lurka här) är ett inlägg med "hejhej" eller "de-lurking" inte särskilt mycket att begära.

Att skryta om att vi är fem tusen medlemmar är inte lika roligt som att skryta med att vi är tusen aktiva medlemmar.

G

Guest

Guest
Realistiskt sett - nej.

Sen så ber jag dig att tänka över språkbruket. Du är välkommen att skriva och uttrycka dig här men för din egen skull och våran skull så var lite mer trevlig i ditt sätt att skriva.

seinet

Swashbuckler
Precis, sedan kan ju jag eller någon annan admin plocka bort den klistrade tråden med alla "hejhej"-inlägg så bör inte en enda störa sig på det alls.

/Seinet Wintermute - Sitter och degar hemma

Phelan

Hero
Är det bara jag som tycker det verkar konstigt att ha någon form av "yttrandetvång"? Reglerna för forumet säger ju inget om att man måste skriva på forumet för att få ha en profil. Att bara för att någon vill ha korrekt statistik för att kunna brösta sig med hur pass bra forumet är gentemot andra verkar som en rätt dålig anledning att börja rensa ut folk som är inaktiva.

Om det blir någon form av utrensning så borde man kanske skriva till i forumreglerna att man faktiskt gör så att man sållar bort inaktiva profiler med jämna mellanrum samt givetvis definierar hur pass lång frånvaro från forumet som gör att en profil klassas som "inaktiv"?

Nåja, det är mina 5 cent... / Phelan

G

Guest

Guest
Nope, jag anser inte att vi ska tvinga folk till att skriva. Att göra det enbart för att "putsa till" statistiken är inte alls vad jag tycker att vi bör vara ute efter.

Så nej, fram för dom som vill lurka och läsa utan att för den sakens skull behöva skriva något.