Vi kör på en lite liknande lösning, men slöare.
Varje gång man misslyckas får man +1 på nästföljande förbättringsslag.
Exempelvis om man slår för att förbättra Rida:
Första förbättringsslaget på "Rida" slås med Ob3T6 - Misslyckas
Nästföljande förbättringsslag på "Rida" slås med Ob3T6+1 - Misslyckas
Tredje förbättringsslaget på "Rida" slås med Ob3T6+2 ...
Och så vidare.
Plusmodifikationen blir självklart nollställd så fort man klarar ett förbättringsslag med den aktuella färdigheten.
Detta gör också att kunskapen inte försvinner, men ger en slöare förbättring då Ob1T6 alltid blir minst 1.
Detta ger också skickliga karaktärer en mycket bättre chans att förbättra sig, speciellt genom lång tid av träning då, men en slöare inlärningskurva än att lägga på en hel ObT6a.
Varje gång man misslyckas får man +1 på nästföljande förbättringsslag.
Exempelvis om man slår för att förbättra Rida:
Första förbättringsslaget på "Rida" slås med Ob3T6 - Misslyckas
Nästföljande förbättringsslag på "Rida" slås med Ob3T6+1 - Misslyckas
Tredje förbättringsslaget på "Rida" slås med Ob3T6+2 ...
Och så vidare.
Plusmodifikationen blir självklart nollställd så fort man klarar ett förbättringsslag med den aktuella färdigheten.
Detta gör också att kunskapen inte försvinner, men ger en slöare förbättring då Ob1T6 alltid blir minst 1.
Detta ger också skickliga karaktärer en mycket bättre chans att förbättra sig, speciellt genom lång tid av träning då, men en slöare inlärningskurva än att lägga på en hel ObT6a.