Nekromanti Stats

Sunnie

Veteran
Jag har en fråga om Karisma och skulle vara mycket glad om någon kunde förklara för mig :gremsmile: Jag är knappast bra på reglerna i DoD, eller vad saker och ting gör, därav denna fråga.

När jag och mina kompisar satt och spelade rollspel så var en utav os en demonprins som fick högre och högre stats ju fler utav hans/hennes sort vi dödade. I slutet utav äventyret så låg dennes grundegenskaper någonstans mellan 40-50 tror jag (utom storlek då).

Till min fråga då: När det gäller karisma, så kan det väl inte bara vara utseende... eller? är det inte också hur pass "respektingivande" man är?

/Sunnie

"Don't underestimate the power of the rubber"

Aerid

Veteran
Karisma är enligt mig lika mycket personlig utstrålning och vältalighet som det är utseende. När man höjer sin karisma så antar jag att man inte förändras utseendemässigt, detta skulle bli väldigt konstigt.

"I slutet utav äventyret så låg dennes grundegenskaper någonstans mellan 40-50 tror jag"

Öhh, hur kul är det på en skala. Som SL ser iaf jag till att RPs grundegenskaper inte höjs mer än ett och det bara någon enstaka gång.

//Aerid

Sunnie

Veteran
Tja... hon/han fick bara vara så den spel omgången, sen blev den en vanlig alv.... med normala stats :)

/Sunnie

Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
sen blev den en vanlig alv

Vilken alv har 40-50 i alla grunegenskaper, lite mystiskt uppdrag kanske.

Men vad gäller Karisman så är det som sagt inte bara utseende. Det är utstrålningen hos en person, ju högre karisma ju finare utstrålning och mer respekt får gubben.

"Oderint dum metuant"
"Låt dom hata, bara de fruktar"

Sunnie

Veteran
Tja... den såg bara ut som en alv, den var ju trots allt en demon innan så :)

En av karakärerna som är "normal" har 21 i karisma tror jag... fast vi visar honom ingen respekt i alla fall :gremtongue: (kanske för att han är så naiv?) . Eller... vi har väl respekt för honom , alla tycker ju om honom väldigt mycket, men vi jävlas ganska ordentligt med honom också...

/Sunnie

Rickard

Urverk speldesign
Håller med Aerid [NT]

/[color:green]Han</font color=green> som bara måste skriva här fast han skriver NT i rubriken

SKIN69

Warrior
Re: Spelgruppen?? (OT)

Vad är det för jävla stålmän och halvgudar du spelar med egentligen??
Vad hände med de gamla klassiska grisodlandet?
När vi spelar brukar det alltid vara bondsöner i nån liten bakvattenby på landet som av misstag blir indragen i mindre äventyr, sällan större monster än orcher och demonerna håller sig garanterat utanför...

<A HREF="http://hem2.passagen.se/punxen/thuleindx.htm" target="_new">http://hem2.passagen.se/punxen/thuleindx.htm</A>

Umi Ryozaki

Veteran
Hmm... SL's svar

Jag som SL över rollspelet som Sunnie talar om.

Grejjen var att det var en ofantlig kampanj (som höll på i ungefär ett halvår med rollspel minst 1 gång/per vecka.)
där gruppen var uppdelad i två grupper som motarbetade varandra. En med den klassiska "Hjältegruppen" som bestod utav hyffsat erfarna äventyrare. (Efter en ca 6-7 äventyr)
Medans den andra bestod av de 13 elaka Demonprinsarna. Diablo (Största demonguden av dem alla) kunde bara skicka in sina söner/döttrar i "humanoida" skal och var som valiga människor. Men allt eftersom de blev färre och färre blev de resterande kraftigate. Till sist var den skogsalven ensam kvar. (Alven hade från början KAR 19, köpt för skapar poäng)

Mannen med 21 i KAR är en sprätthök som är halvgud till Kärlekens/Vänskapens/Skönhetens gudinna och har använt alla sina hjältepoäng till att höja KAR. Och en modig och vänskaplig räddare i nöden lyckas samla på sig en del.
Han är också alv och skapad på vanligt vis.

Grejjen är...
Att folk i min spelgrupp tenderar oavsett yrke och ras skaffa sig över 15 i KAR. Jämfört med gemene man (Grå massan) så är dessa äventyrare också fotomodeller ,över vackra och respekterade. Där nästan alla sjunger och är glada.
Det var endast en Gladiator Dvärg som inte hade mer än 12 i KAR. Så gott som alla har nu roslagna, även om Sunnie väldigt gärna vill spela vidare med sin. De andra kanske vill jaga rätt på ungdommens källa men det är också allt.
(The curse of beeing human and married to an elf)

Det börjar kännas lite blasé med alla med skyhög karisma.
Numera spelar de små 10-åringar med sunkiga stats. Men.. även småglin blir stora nog att ta vara på sig själv någon gång.
(Med andra ord, skaffar sig massor i Karisma)

/Umi Ryozaki

Gambate kudasai!

Ximnipot69

Swordsman
Re: Spelgruppen??

Min spelgrupp var likadan, tills vi satte oss ner och kom överens om att bara spela "vanliga" männinskor (eller avler, dvärgar What ever) ett tag. Det funkar jättebra.

[color:purple] (o0)
/1i\</font color=purple>