Nekromanti Status på kommande moduler?

Vicotnik

Den onde
Staff member
Som rubriken lyder så undrar jag hur det går med kommande moduler och vilka moduler som arbetas på just nu.
Samt så undrar jag vilken/vilka moduler som kommer lanseras här näst (Jargien?).

Markehed

Warrior
Västerlandet håller på att skrivas av Ymir om ingenting har förändrats.

Poseur

Swashbuckler
Blir den någonsin klar?
Troligen inte :gremfrown:

Men när den väl blir klar vet jag att den blir awesome.

/Poseur börjar fundera om Ymir har prestationsångest.

ermine

Warrior
Damariens grovtext är att betrakta som färdig, så den borde förhoppningsvis se dagens ljus rätt snart. Samma sak verkar mer eller mindre gälla för Jargien och Sylfens Vrede IV: Ödesväven.

Poseur

Swashbuckler
Damariens grovtext är att betrakta som färdig, så den borde förhoppningsvis se dagens ljus rätt snart. Samma sak verkar mer eller mindre gälla för Jargien och Sylfens Vrede IV: Ödesväven.
Awesome att Damarien snart är på g :gremsmile: . Damarien är just en bok som jag tror kan bli riktigt bra, baserat på det du tidigare skrivit och lagt upp. Hoppas på dig :gremgrin:

Jargien är väl så gott som klar bortsett från illustrationer såsom jag förstått det?

Sedan på tal om ingenting, hur många delar blir Sylfens vrede? 5?
Vill nämligen inte köpa kampanjen förens den är ute helt.

/Poseur snart pizza och Eon

Carl Johan Ström

Swordsman
Poseur said:
Jargien är väl så gott som klar bortsett från illustrationer såsom jag förstått det?
Ja, allt är färdigskrivet. Jag skall snickra på några introstorys till varje kapitelinledning. Dessutom skall jag göra stadskartor och Kim behöver fixa illustrationer. Sedan måste någon gör layout...

/ CJ

Vicotnik

Den onde
Staff member
Carl Johan Ström said:
Poseur said:
Ja, allt är färdigskrivet. Jag skall snickra på några introstorys till varje kapitelinledning. Dessutom skall jag göra stadskartor och Kim behöver fixa illustrationer. Sedan måste någon gör layout...

/ CJ
Låter ju lovande :gremsmile:

Vet du hur det ser ut på fronten när det gäller "schamaner och drömvandrare"? Är den boken påbörjade?

Carl Johan Ström

Swordsman
Vicotnik said:
Vet du hur det ser ut på fronten när det gäller "schamaner och drömvandrare"? Är den boken påbörjade?
Bara på konceptstadiet. Ganska mycket av reglerna behöver avstämmas med det som ska stå i modulen om Demoner. Jag tänkte mig en ganska begränsad bok som inte alls behöver ha speciellt många sidor. Det blir nog inte så mycket nya regler om schamanism, utan mest utläggningar om schamanernas kulturella kopplingar och andeplanets koppling till myter, förfäder, naturandar och djurtotem. Drömvandring är ett nytt koncept som vi hoppas kunna utveckla till något intressant och nydanande, men hur mycket av dessa visioner som går att realisera är jag osäker på.

mvh
CJ

Bjorn

Hero
Tycker det är synd att de få böcker som verkar vara på gång går så segt. Också synd att det främst verkar vara bakgrundsmoduler. Känns som att det fortfarande finns gott om utrymmer för ett par rejäla regelfokuserade böcker också. Eon behöver mer regler.

Är dock väldigt sugen på Jargienboken/boxen.

duncan_UBBT

Swordsman
Själv sitter jag spänt och väntar på Sylfens Vrede del 4. Dessutom har vi nog alla någon religiös fundamentalist liggande i byrålådan som vill till Jargien på en litet mysig pilgrimsfärd.

Laowai

Hero
Jag skulle personligen vilja se en uppdatering av tiraker. Jämfört med både misslor och alver är den rätt lackluster i nuläget. Samt mundana bestar.

ang OT'n, vad i hela friden har du gjort för att bli bannad från 4chan o_O