Det händer ofta när jag spelleder att det dyker upp saker som jag önskar att det fanns regler för. Bara för att nämna några exempel så skulle jag gärna se regler för fiske och gruvdrift.Phelan said:MER regler? Hur tänker du då?
/ Phelan
Men jag tycker det är en kul utmaning att försöka matcha tidigare påståenden med möjliga förklaringar. Jualla kanske både är en man och en kvinna. Kanske Ziu är det enda stället där handel med "östvärlden" eller "otrogna" är tillåten (Jargien, Cirefalien, Damarien, Consaber, etc). O.s.v.Ymir said:Äh, det är ju bara att ignorera gammalt stoff, det har nya moduler gjort massor av gånger redan.
Jualla Bisar Alaya är en man i Mystik & Magi, tex.
Och liksom, i riktigt arkaiskt material hävdas det att handel i Mûhad bara får ske i Ziu. Det säger sig självt att jag inte kan förväntas förhålla mig trogen till det, liksom.
Håller med, gillar när saker hänger ihop, även under lång tid. Känns som det finns en övergripande plan.RipperDoc said:Men jag tycker det är en kul utmaning att försöka matcha tidigare påståenden med möjliga förklaringar. Jualla kanske både är en man och en kvinna. Kanske Ziu är det enda stället där handel med "östvärlden" eller "otrogna" är tillåten (Jargien, Cirefalien, Damarien, Consaber, etc). O.s.v.Ymir said:Äh, det är ju bara att ignorera gammalt stoff, det har nya moduler gjort massor av gånger redan.
Och liksom, i riktigt arkaiskt material hävdas det att handel i Mûhad bara får ske i Ziu. Det säger sig självt att jag inte kan förväntas förhålla mig trogen till det, liksom.
Inte nödvändigtvis nej, men det är ett enkelt sätt att öka befolkningen och man slipper problemet med att alla kartor "blir fel" för att det uppstår nya städer överallt. Hur som så var det ju *x att börja med, vilket skulle öka landets befolkning mer än städernas.Poseur said:Men bara för att befolkningen ökar med x så ökar ju inte stadsbefolkningen med x. Dessa ökningar är ju inte likadana. Snarare så blommar nya städer upp, dvs mundana skulle behöva fler städer redan som det är och skulle man öka befolkningen så lär man lägga in ytterliggare en hel massa städer.
Ja, och det finns dessutom bara 7 magikrater.Äh, det är ju bara att ignorera gammalt stoff, det har nya moduler gjort massor av gånger redan.
Eftersom Damarien alltid varit min älsklingsdel av Mundana, kommetr jag med högsta trolighet köpa denna trots att jag inte spelar Eon längre...Legion said:Det som ligger närmst är Sylfens Vrede 4: Ödesväven och Damarien, vilka håller på att få sin layout, och kommer skickas till tryck så snart layouten är färdig.