Nekromanti steam fiction

tobzombie_UBBT

Veteran
växjö; sveriges metropol och smålands juvel
jag har under en längre tid funderat över ett scienfiction/steam fiction scenario, med insperation frán "starship titanic"/titanic och orientexpressen (till kalle kula).... men jag behöver ett regelverk till det. givetvis kan jag använda mej av gurps, men jag funderade lite pá om jag skulle använda nátt mer uppskattat eller nytt. jag har fluktat lite pa metabarons men jag vet inte riktigt om det är det jag vill ha, for jag vill att de ska inkludera en massa spaceopera aliens. fading suns skulle gá att använda men det kanns som om den världen ar ¨för mycket.. finns det nágra bra forslag?

/zobtombie

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Ger du dig till tåls ett tag så kommer ju West End Games ut med d6 Space - samma system som i Metabarons med andra ord men utan allt för mycket "krydda" miljömässigt om jag vågar gissa. De kommer ut med en bok för nutid också om den skulle kännas bättre.

Vår egen Schenström tecknar ju till WEG så deras gejer är väl värda och kollas in bara därför, inte sant? :gremwink:

Härolden

Warrior
Jag har inte spelat det själv, men det kan vara ide att titta på Castle Falkenstein. Jag har bara hört goda omdömen om det iaf. Space:1889 finns ju också, men det regelsystemet är inte så flexibelt; styrkan ligger i karaktärsgenereringen, och resten är lite sådär.