Nekromanti Stentroll

Vistfare

Veteran
I dod6 grundregel boken står det att ett stentroll blir förstenat så fort man dödar det eller om det kommer i direkt kontakt med sollljus, däremot i Jorges Bestiarium så står det att ett stentroll får -7 på allting han företar sig om det hamnar i sollljus.
Vad låter rimligast?
Jag tror nog faktiskt mer på teorin i grundregelboken.

Vistfare

Jorge

Veteran
Re: Jag håller nog på grundregel boken [NT]

Det är nog upp till spelledaren att bestämma vad som ska hända!

Klaatu

Swordsman
Kör med Jorges.

Mycket har ändrats sedan grundbokens tid. Titta bara på allt elände som måste ändras efter Vildhjarta. Dessutom tycker jag att Jorges är mycket mer genomarbetad än grundreglera. Det är snart dags för Dod Expert där nog allt som var dåligt i grundboken är förbättrat.

Jorkii

Veteran
Trudvang

Jag har fått för mig att grundregelboken hade en annan syn på Trudvang än vad den nyare versionen (JB) har. Det var mycket mer saga då den släpptes, den nya versionen av Trudvang lutar mer åt... tja, Dark Fantasy nästan. Detta är inte något som jag ogillar alls, jag tycker den nya världsbilden är betydligt bättre än den gamla. Men jag vet ju inte vad du tycker.

Utspelar sig din kampanj i Trudvang så bör du nog använda dig av Jorges, men om du snickrat ihop en egen värld som bygger på anvisningarna i grundregelboken så kanske försteningen passar bättre? Kanske.

Jorge

Veteran
Re: Kör med Jorges.

Jovisst!
Men jag undrar bara när den förbaskade Expertboken kommer?

Jorge

Veteran
Re: Trudvang

Kör med förstening och Jorge reglerna så blir alla glada och lyckliga!

Jorkii

Veteran
Hyfsat snart, tror jag

Riotminds har vart lite tysta på senaste tiden, de jobbar med någonting skulle jag gissa. Stigarnas bok och Expert förmodligen, vilket bör resultera i att Expert kommer ut Maj/Juni/Juli ungefär. Enligt mina beräkningar!

Hasse

Hero
Njaä.

"Riotminds har vart lite tysta på senaste tiden, de jobbar med någonting skulle jag gissa. Stigarnas bok och Expert förmodligen, vilket bör resultera i att Expert kommer ut Maj/Juni/Juli ungefär. Enligt mina beräkningar!"

Var precis inne på riotminds hemsida som uppdaterat med bl.a. en ny månadskrönika. Det som dock är mest intressant är att man får se omslaget? till Snösaga och under detta så står det bl.a. att denna med stor sannolikhet blir nästa produkt som släpps./images/icons/smile.gif

Jorkii

Veteran
Lite synd

Snösaga borde lugnt släppts på vintern, inte under vår/sommar. Känslan hade varit så mkt högre om man under sin julklappstur fick syn på Snösaga i skyltfönstret på Tradition. Synd, på min ära!

Men kampanjen ska bli mkt spännande, tycker jag.

Hasse

Hero
Men vad skall komma sen?

"Men kampanjen ska bli mkt spännande, tycker jag."

Japp det hoppas och tror jag med. Dock tror jag inte i och med detta besked tror jag inte att vi får se DoD6E i butikerna förrän efter sommaren och därefter om gudarna är nådiga så släpps Stigarnas bok lagom till julhandeln.

Fast vad som är pågång efter dessa produkter är det nog igen som vet utom möjligen RM själva. Själv hoppas jag på en religionsbok eller magibok. En bok för någon ras vore oxå det trevlig, Varför en liten/images/icons/doh.gif bok om dvärgarna eller en bok om trollen.

tordzek

Veteran
Jag håller mig nog till grund regelboken.
När jag spelade förra gången vågade inte vår grupps krigare attackera sten trollet för han var rädd att hans fina svärd skulle fastna......