Nekromanti Stenyxor, klubbor och obsidianknivar

Mouja

Hero
"Själv skulle jag nog sätta spjutet på S+Ob2T6+1 eller något sådant. Så länge det är hyffsat vasst och personen bakom har lite kraft att stöta med så... "

Jag tänkte mig ett spjut gjort i ben... och du skriver: "personen bakom har lite kraft att stöta med så... "
Men det är ju vitsen med grundskadan, så det spelar ingen större roll i frågan om han/hon bakom spjutet är stark eller inte..

Och för det andra tycker jag man borde ha K+ObSkada i Stick-skada (eller kanske Hugg-skada). Eftersom (vad jag har förstått det som) att man använder mer styrka än rör då man använder ett spjut.
Hoppas det framgick vad jag var ute efter, klockan är ju för fanken bara 14:08... jag ska inte vara vaken så här tidigt...

Mouja

Hero
Penetrationsvärden..

Penetrationsvärden... De skulle jag vilja se.. kunde vara roligt att se hur de fungerade.
Har du dem kvar eller så kan du väl skriva ned dem, antingen här eller i ett meddelande till mig :gremsmile:

Alltid roligt med saker man inte testat.... om det inte är en lobotomi då. :gremwink:

Mouja

Hero
Re: En liten fråga?

Jag medger att jag håller med Phelan, att du kunde läst hela tråden innan du kom med frågor. Men jag vet att det inte är det första man tänker på då det kommer upp ett ord man inte känner till...

Men här i inlägg 385103 förklarar Ymir vad obsidian är.
Jag citerar även:
"Obsidian är vulkaniskt glas, som man på stenåldern kunde använda till att göra väldigt fina knivar."

fusk

Warrior
Re: Penetrationsvärden..

Medhåll! :gremsmile:
Jag ser gärna reglerna om penetrationsvärden ifall ni fortfarande har kvar dem.

Big Marco

Läskig

Ledsen, men de fanns 1995 och har försvunnit i tidernas labyrinter. De kan kanske finnas på någon hårddisk eller floppy någonstans, men jag har ingen kopia kvar.

1995... Eon börjar bli gammalt... Oj.

Big Marco

Läskig
Jag kan ju säga att när jag spelar med Eons regelverk så kör jag inte med de grundskador som Eon förespråkar. Att låta RÖR påverka grundskadan för stick till 100% känns skevt för mig, även om jag ser en viss regelteknisk effekt med det.

Är jag lat så kör jag (STY+RÖR)/2 på alla tre, är jag petig så kör jag (STY+STY+RÖR)/3 för Kross, (STY+RÖR+RÖR)/3 för Stick och (STY+RÖR)/2 för Hugg.

Oftast är jag lat. ,-)

Mouja

Hero

Okej, det var ju nästan synd... skulle ha velat slängt ett öga på dem. Aja, om du skulle råka hitta dem kan du väl hojta till lite :gremwink:

Mouja

Hero
Hehe.. lathet äger :gremwink:
Hmm... jag ska nog anteckna dina petiga värden och börja mig av att använda dem, för jag håller med att det är aningen snett att stick ska baseras till 100% på Rör - som du säger.