Nekromanti Stereotypa rollspelare...

Oldtimer

Slava Ukraini!
Re: Kampsport och rollspel

Jag tränar också Iwama Ryu Aikido (sedan 1980), men i övrigt är mitt motto "en sund själ i en skön fåtölj". :gremsmile:

/Mikael

Tarill

Warrior
Hmmm, buffy är inte speciellt bra...
Headbanger...javisst är man det...fast klassiskt är det inge fel på, och folkmusik är skönt att lyssna på...sen finns det alltid bra musik innom andra genrer...
Svart är en bra klädfärg...helst då med någon röd kaxig text (We bow for noone so fuck off)
Är inte högutbildad ännu...
Elitistiskt lagd...nja...kanske, inte riktigt...till viss del...varannan kvart...
Nope...i skolan var jag mer en slags joker, jag passade in i de flesta grupperna...
Är inte politisk (ok, smyg royalist kanske, men inget annat)
Babylon 5 har sina höjdpunkter...speciellt avsnittet när G´kar och Londo fastnar i en hiss tillsammans och G´kar sitter och verkar vara hög på något...

1. Tycker att Buffy är bra på riktigt.
2. Tycker att hårdrock faktiskt är en bra genre.
3. Tycker att svart faktiskt är en bra klädfärg.
4. Är högutbildad.
5. Något elitisktiskt lagd.
6. Något av en outsider, dock inte nödvändigtvis mobbad.
7. Höger politiskt.
8. Tycker att Babylon 5 är bra på riktigt
Punkt 2, 3 och 6 passar på mig, men punkt 6 endast delvis. Två och en halv av åtta alltså. Damn, vad är det för del på mig? :gremwink:

Erufailon

Swordsman
4. Är högutbildad.
7. Höger politiskt.
8. Tycker att Babylon 5 är bra på riktigt.
1. nepp.... inte en chans
2. en kompis lyssnar på hårdrock, men jag e mera rockpoppare liksom.
3. neeej! och åter nej, man ska ha knas kläder, sånna man gjort själv e fränt, e nybörjare innom området för klädsnideri dock :gremlaugh:
4. nja går natur på gymnasiet just nu, ska bli något med datagrafik tror jag...
5. vaba? vad menas med det? (förstår inte...)
6. lite så där kanske.. inte för hemskt outsider, bara lite :gremcrazy:
7. höger, nej!!! jag är vänsterhänt :gremgrin: (lite si så där vänster)
8. har tyvärr ingen aning om vad det är för något :gremconfused: :gremconfused:

Erufailon

Swordsman
Själv håller jag på med badminton (), fast tyvärr inte på någon högre nivå, då det är brist på klubbar här i stan.
Jo badminton e kul! håler på liite då och då, till och från.. mera från :gremfrown:.

Vi har nu kommit fram till att den stereotypa rollspelaren har glasögon, skägg och är antingen trådsmal eller överviktig.
aj då, odlar skägg, har inte glasögon, och e lite så där halvt trådsmal,... e jag e bra rollspelare då :gremcool:

e inte idrottsmotståndare... men idrottar inte så mycket... det blir lite fotboll eller badminton på sommarn liksom.

erufailon - som inte vill vara stereotyp :gremmad:

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
1. Nej.
2. Nja, näe, det finns bättre...
3. Självklart!
4. Är väl på väg att bli det...
5. Definiera "något"!
6. En aning, jo.
7. Absolut inte!
8. Har aldrig kollat på det.

Balderk

Swashbuckler
Usch! hatar Buffy, om jag ser det är det för att Shara michelle är snygg...

Hatar hårdrock och i viss grad hårdrockare också... Lyssnar på HC och Bee gees :gremwink:

nja, ibland kanske, men skulle aldrig klä mig helt i svart

4. Är högutbildad.
Nej! Går fortfarande gymnasiet och är inte på långavägar bäst i klassen, bland de bästa i svenska och engelska dock. Och det kanske är de ämnena en rollspelare ska vara bra på...

Nej, eller kanske lite... kan nog inte svara på det själv, Johan? är jag det?

Nja, inte populär, men jag umgås ju med folk i klassen och så... sitter inte själv i korridorerna på skolan eller i matsalen... men kanske inte den förste folk vänder sig till när de vill prata, ibland tystlåten...

7. Höger politiskt.
Absolut inte!!! Jag är långt ut på vänsterskalan, men inte lika långt som flera av min rollspelande vänner... känner ingen rollspelare som inte är vänster på något sätt... Tror det där var rent bullshit faktiskt!

8. Tycker att Babylon 5 är bra på riktigt.
Sett det en gång, och det ångrar jag fortfarande!

/Jonas- tydligen ingen stereotyp rollspelare, dock lite rund om magen och glasögon men så gott som ingen skäggväxt

Hatar hårdrock och i viss grad hårdrockare också
Usch vilken äcklig generalisering. Hur kan du hata någon, ens till en viss grad, för att de lyssnar på en sorts musik eller klär sig på ett speciellt sätt.

/Black Dwarf, som visserligen brukar ha samma generaliseringsproblem med hip-hopare, men har bestämt sig för (för länge sen) att han lär känna personen i fråga innan han dömer ut nån.

Balderk

Swashbuckler
Jo, du har rätt!!! jag är kompis med en hårdrockare faktiskt, och han är schysst!
Det där var väldigt klumpigt... vad jag inte tycker om, eller tycker är fult helt enkelt är alla som går runt med nitar och ironmaiden tröjor(eller vilket sådant band som helst) och långt stripigt hår och skit... Tål inte att se det... men personerna kan vara, och är säkert oftast, väldigt schyssta... Hip-hopare tycker jag är fula för den delen också...

Det som är jobbigast är att många förväntar sig att rollspelare ska vara hårdrockare och lyssna på blind guardian och grejer... men det finns säkert många här på forumet som jag tycker verkar schyssta och har bra åsikter som är hårdrockare... till alla dom, förlåt mig...

/Jonas- känner sig klumpig

Balderk

Swashbuckler
Sportmotstånare? jag? Neeeeeee!!! Jag gillar att titta på fotboll på tv, iaf vm och em... inte den där skiten som går på fyran på lördagar... och kval till VM och EM förståss... gillar även OS och hockey, att titta på då... spela är värre... Men på somrarna brukar vi spela lite fotboll, bara kompisar emellan alltså inget tävlings artat....

/Jonas, brukar dessutom läsa sporten på morgonen :gremsmile:

walium

Ganska töntig, faktiskt
1. Nej,
2. Nja, inte min favorit genre iallafall.
3. Inte bättre än de flesta andra färger.
4. På väg att bli det åtminstone.
5. Kanske, men inte särskilt mycket i sådana fall.
6. Nej.
7. Verkligen inte. Är det inte snarare så att väldigt många rollspelare är vänster?
8. Nej, har knappt sett några avsnitt.

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Och så kastar jag sten på brevbärare."

Också finns det folk som hävdar att man inte blir våldsam av rollspel. :gremlaugh:

Balderk

Swashbuckler
Ni vet väl att Hitler tyckte idrott var bra?

Nej, berätta! kan det ha med bilar att göra månne? :gremwink:

snygg bil förresten... fast måste säga att den svarta var snyggare :gremwink: :gremsmirk:

/Jonas-retas bara lite

Balderk

Swashbuckler
Hjälp!!!

Vad är ni för sprinters?! Hundra meter på tolv sekunder?! brukar inte de tävlande damerna springa runt elva nånstans? Själv springer jag sextiometer på elva ungefär... i nian alltså... går i två:an nu...

Illern

koppariller
Jag sysslar inte med så mycket idrott just nu men jsg hsr tränat volleboll och fäktning tidigare. Jag är absolut inte någon idrottsmotståndre men önskar ju att det visades fler olika idrotter oftare på TV till exempel.
Å andra sidan är jag biolog och på sommarhalvåret kan man få röra på sig lite mer än man önskar när man är ute och traskar/klättrar och letar växter under inventeringar...

Eksem

Champion
Sammanställning

De punkter som känns rätt är alltså:

4. Högutbildad eller siktar på att bli det.
6. Något av en outsider, men inte ett mobboffer eller så.
7. VÄNSTER politiskt.

Plus att hårdrock och svarta kläder är rätt så populärt, men inte dominerande.

Kan också nämna att ingen rollspelare jag känner stämmer överens med någon av punkterna i inlägg ett. Det var bara mina fördomar :gremwink:

Muggas

Hero
kamsporter, styrketraning, friidrottsbakgrund

just nu bodybuildar jag lite (innan sprang jag milen pa 36 minuter- for ungefar 5 ar sedan), sedan blev det kamsport och nu viktlyftande... laser systemvetenskap pa universitetet, det ar val kanske ett "rollspelar-plus" i kanten... (ps. ursakta att prickarna over a a och cirklen over o inte kommer med, jag befinner mig utomlands...)

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Re: Stereoida rollspelare...

Nej, just politiskt har jag nog gjort största missen i mina fördomar (kan man ha fördomar om en grupp man själv tillhör?). Alla rollspelare jag känner är antingen fackligt vänster eller revolutionär vänster.
Då kan jag glädja dig med att din fördom om politisk åskådning åtminstonde stämde in på mig. :gremtongue: