Nekromanti [STHLM] Forumsöl, BA, 16 aug

anth

Vetefan
När mörkret sänker sig och sommarnamnen vissnar och försvinner är det dags för höstens första forumsöl.
Samma plats, samma tid, samma männi...

Äh hörrni - ni som aldrig går på forumsöl, kom och hälsa på! Det är faktiskt kul att träffa andra forumiter. :gremsmile:
Och nej - till skillnad från vad många tror behöver man inte berusa sig på öl bara för att det heter forumsöl.
Man behöver bara komma och dricka en läsk eller två medan man insuper atmosfären och stämningen som bara äkta rollspel.nu-forumiter kan skapa.

Men vill man dricka öl finns det få ställen i Stockholm som är bättre lämpade för ändamålet än just Bishops Arms på Folkungagatan 105, och det finns inga platser på BA som är mysigare än Biblioteket, och det finns definitivt inget datum som är bättre än fredagen den 16 augusti. Tiden är som vanligt från "efter jobbet" till "stängningsdags".

anth

Vetefan
Eftersom Björn den gode och Björn Wärmedal bor i fel ändar av Sverige...
...vem vill klä ut sig till björn på Forumsölen?

Eksem

Champion
Men det är ju Grolsch Block Party den 16e! I vilket fall lär jag hänga i krokarna om inte nödvändigtvis på BA (men kanske!)

Cissi

Up to no good.
Varför inte nu i helgen när jag är i sthlm???!!! :gremmad:

Nåja. Forumsöl får bli en annan gång. Nu, repetikon! :gremsmile:

anth

Vetefan
Cissi said:
Vi har fylleslag varje vecka här i stockholm - men forumsölen är det officiella fylleslaget.

Håll kontakt med Bootsy så berättar han vara alla forumiter släcker törsten i helgen.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Cissi said:

Nåja. Forumsöl får bli en annan gång. Nu, repetikon! :gremsmile:
När i helgen är du i stockholm? Jag har inget inbokat på lördagen och kan tänka mig att hitta på något då.

G

Guest

Guest
anth said:
Cissi said:
Vi har fylleslag varje vecka här i stockholm - men forumsölen är det officiella fylleslaget.

Håll kontakt med Bootsy så berättar han vara alla forumiter släcker törsten i helgen.
Jag kommer faktiskt åka bort nu i helgen så om jag ska vara Wrnu:s informationsdesk så får jag be alla stockholmsforumiter att meddela mig var de kommer att bedriva alkoholdrivna operationer... eh...

Kan man inte köra någon form av "pre-forumsöl"-forumsöl nu på fredag? Jag har inte varit på forumsöl på snart ett år tror jag och kommer inte kunna delta "på riktigt" förrän i, hm, december.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
anth said:
Eftersom Björn den gode och Björn Wärmedal bor i fel ändar av Sverige...
Du menar att forumsölen är i fel ände av Sverige :gremwink: Vi har Bishop's Arms i Umeå också, ju.

anth

Vetefan
Nu är det bevisat!
Man mår bättre av forumsöl än att hänga på forumet.
Och i morgon har ni chansen att testa själva om det stämmer.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17297305.ab

(Sedan tror jag givetvis att man mår bättre av att hänga på forumet än att hänga på facebook - men det finns tyvärr ingen vetenskaplig undersökning om detta)

anth

Vetefan
Jag kommer när jag är färdig på jobbet - som förhoppningsvis blir under fredagen... :gremtongue: