Nekromanti Stigma ("Jag skäms för..." eller "AA"-tråden)

ripperdoc

Myrmidon
Hej, jag heter Martin...

Nu vet jag inte om det är mest stigma att vara mainstream eller väldigt udda i den här gruppen, så jag tar en från varje kant.

(udda)
Jag lyssnar på väldigt knepig ambient, IDM och noiseliknande saker som avkoppling, och för att det är så bra. Andra undrar vad det är för oljud (de fattar inte ens att det kommer från datorn...). Ljud som passerande tåg, vindsus, maskineri, porlande handfat, baklängessamplingar och annat obegripligt (inte bara ljudeffekter, utan komponerade för att vara sådär lagom surrealistiska/kusliga). Norska Biosphere är det bästa man kan få tag på i den här genren.

(mainstream)
När det begav sig följde jag intensivt svenska Bachelor (men jag svär, övriga dokusåpor begrep jag mig inte på). Jag lyssnar gärna på Eminem. Vissa har angripit mig för att jag klassar Rollergirl och Blümchen som bra musik.

/RipperDoc

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Horskor? …

Nu har väl jag aldrig varit särskilt insatt i vare sig skomodets eller prostitutionens fantastiska världar, men vad sjutton är »horskor«?

Nightowl

Champion
Porrskor?

Porrstjärnor brukar i alla fall ha typ jättehöga stilettklackade skor som oftast är genomskinliga, klarröda eller kolsvarta.

Prostituerade behöver ju å andra sidan förflytta sig ibland.

Erik

Nightowl

Champion
Hej, jag heter Nightowl, och jag porrsurfar ibland.

Det är ganska sällan det rör sig om NORMAL porrsurfning, dvs att jag skulle sitta och leta efter bilder på snygga ynglingar som suger av varandra, utan istället kombinerar jag standard-sökord ("sexy", "horny" etc) med slumpmässiga fraser och ser om jag får träffar och vad det är ("horny cobbler", "oral penguin sex", etc). Eller så bläddrar jag igenom Internet's Sickest Sites och försöker grossa ut mig själv.

Ja, det var väl det.

Erik

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Eller så bläddrar jag igenom Internet's Sickest Sites och försöker grossa ut mig själv."

Lyckas du?

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Re: Porrskor?

Nu vet jag inte mycket filmen Pretty Woman har med verkligheten att göra, men IIRC hade dess kvinnliga huvudroll höga läderstövlar i tjänsten. :gremwink:

Rosen

Myrmidon
Eller så bläddrar jag igenom Internet's Sickest Sites och försöker grossa ut mig själv.

Men sickestsites är ju kult ju! (-:
Min favvo därfirån är fö itsjustchocolate; en sajt som bygger på att dra precis samma fejk som andra (choklad-porr i rätt konsistens ser ut som bajs-porr) - men samtidigt påpeka att det är båg och visa hur det görs...

--
Åke

Nightowl

Champion
Lyckas du?
Sajter som erbjuder kroppsvätskeporr är ganska fysiskt pressande, men sidorna som erbjuder bilder på äkta våldtäkter är väl äckligast.

Däremot är sidor för sådant som kannibalporr, glasögonporr, amputationsporr och "min flickvän låtsas vara min katt" mest gulliga.

Erik

Hellzon

Långsamma Vargen
Hej, jag heter Anders.

Hej Anders.

Och jag skäms för att jag spelar rollspel. Det är typ ni här på wrnu, och mina päron som vet om det. Blä.

Sen har jag usel musiksmak som slår all er andra härinne, men det skäms jag fan inte för. :gremgrin:

Organ

Out of time, out of mind
Sen har jag usel musiksmak som slår all er andra härinne, men det skäms jag fan inte för.
Undrar om du inte gör det på ett undermedvetet plan, med tanke på att du faktiskt inte redogjorde för din musiksmak. :gremtongue:

Så vad är det du lyssnar på som är så hemskt?

/Anders

----------------------------

Ymir

Liten kantbaron
Hej, jag heter Ymir, och...urgh...

...jag gillar Shakira. :gremfrown:

Jag kan inte hjälpa det. Hon sjunger bra, hennes musik är svängning och dansant, hon har karisma, och hon är djuriskt sexig. Sedan är det inte ett minus att hon verkar gilla att bära tajta läderbyxor och smeta in sig med trögflytande vätskor. Dessutom kan man alltid vara puritan och lyssna uteslutande på de spanska versionerna av hennes låtar.

Och liksom, Colombia är jävligt på, visst, det är egentligen all about knarkkarteller, social misär och småflickor som smugglar heroin i magsäcken, men man kan åtminstone för ett ögonblick lura sig att tro att det bara är solsken, salsa, sexig spanska och blonderade sexdrömmar som dansar magdans. Jaja, det är iallafall tiotusen gånger koolare än att komma från UK eller USA.

Sedan gillar jag Heroclix. Det är värre än det låter. Visst, ett figurslagsspel med superhjältar, det är töntigt så det räcker och blir över, men det har ju fått mig seriöst intresserad av serierna också. Så, där jag tidigare bara läst hyfsat pretentiös manga och europeiska serier, sitter jag nu och svulstar i obskyra X-Men-spinoffs, diskuterar Marvel-universats kontinuitet och kan namedroppa framstående manusförfattare till Supergirl, X-Men och Green Arrow. Det är nog väldigt närbesläktat med min sjukliga insatthet i gamla World of Darkness, men tio gånger värre eftersom det handlar om spandexklädda seriefigurer i helt uppfuckade, retconnade och dramaturgiskt allmänt misshandlade stafettskrivningskontinuiteter utan ände. Skjut mig, någon.

I filmväg har jag inte mycket att skämmas för, utöver en morbid, men hyfsat akademisk, fascination för sjuka, äckliga och/eller störda rullar, företrädelsevis från Asien. På musikfronten har jag fler skelett i garderoben än Shakira, om än mindre kurviga - jag är allmänt svag för allt elektroniskt som kommer från Tyskland, Frankrike och Benelux, även om det rör sig om ren pedofilpop eller värdelösa technocovers. Som kronan på verket har jag en Dead or Alive - Beach Volleyball-poster.

- Ymir, är annars ett under av god smak :gremsmirk:

Foggmock

Myrmidon
Nu när diskussionerna dragit igång får jag väl ta och kommentera lite jag också...

Jag hade värsta ångesten för att tråden skulle bli typ tre svar och alla skrev "Alltså Fogge, vi visste att du var udda, men... fucking Avril!? Är du inte klok?!"

Egenligen hade jag heller inte velat att det skulle bli någon slags hånfull tråd, men eftersom jag slapp det får jag väl kasta det på dig istället...

...kärlekskomedier? Seriöst, WTF!? Nightolws chokladporrsurfande och magoos horskor har INGET på Sandra Bullock och Meg Ryan... du är seriöst sjuk.

:gremgrin: :gremgrin: :tekopp:

Foggmock

Myrmidon
Men du är ju en gubbe, då ska man ju gilla gubbrock. Jag ser inte riktigt stigmat, tror jag... och det gäller Mekanurg också!

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Jag vet …

I förrgår såg jag om »Legally Blonde« och igår »Bridget Jones dagbok« (och ikväll lutar det åt »Down With Love«).

Jag önskar min polare kunde ingripa och släpa iväg mig till någon avvänjningsklinik (eller åtminstone en riktigt grabbig öl- och krigsdokumentärfilmskväll – komplett med fisande och skrevkliande).

Foggmock

Myrmidon
diggar tåg

Detta visste jag ju redan om dig, men jag kan se Camillas tankar framför mig när du berättar det för henne...

"Fan, jag visste att han var för bra för att vara sann... varför kan jag aldrig hitta en normal kille?!"

Pendragon

Swashbuckler
Hej, jag heter Joel och sjukligt fascinerad av vissa saker.

Kylie Minogue. Dels är hon snygg och dels är hon så BRA! Allt från hennes senaste sellout clubhits till hennes tidigaste Stock/Aitken/Waterman-banaliteter. Den som skapades som produkt kan aldrig sälja ut sig. Australien borde frigöra sig från storbritannien och ha Kylie som drottning. Det hade ägt. Givetvis fetdiggar jag Natalie Imbruglia och Holly Valance också (i den ordningen). Jag vet itne var det är med f.d. skådisar frångrannar men det verkar avta med tiden. Jag är iofs ingen större fan av Jason Donovan, men han har varit med i en sjukt bra film iaf.

Michael Dudikoff. B-filmshjälte mest känd för de första American Ninja-filmerna. Det är i viss mån antagligen en förlängning av min allmänna ninjafetisch (som jag inte skäms över ett dugg), men jag älskar verkligen hans värdelösa B-filmer. Den kan vara hur kass som helst, men så länge American Ninja är med är det liksom coolt. För övrigt har han faktiskt gjort en film som jag vill minnas var halvokej. Night Hunter.

Dawson's Creek. För mig är det typ anledningen till att TV:n uppfanns. Jag följde den slaviskt när den var ny och satt hoppades i åratal att Dawson och Joey skulle få varandra till sist. Jag har inte skaffat den på DVD, men jag lär ta mig tid att komma över hela serien på annat sätt.

Magik. Marvelhjältinna från New Mutants. En liten rysk flicka som kidnappades av demoner som barn och gjordes till slav. Hon lyckades efter många år bemästra magi och ursupera tronen i demondimensionen och återvända till sin egen verklighet som tonårsbabe med feta magiskakrafter och mutantförmågor. Helt klart stencoolt. Tyvärr verkar det som Marvel har gett henne bördan att väga upp för alla comic book deaths de har haft genom tiderna. Först förlorar hon sina krafter och regresserar till åttaårsålder, sen får hon ett skumt mutantvirus och dör. Senare dyker ytterligare varianter av henne upp från andra dimensioner, vilka alla dör rask takt, ofta strax efteratt de börjat bli coola på allvar.

Dåliga ordvitsar. Jag har ett märkligt behov av att kasta om bokstäver och stavelser, eller fundera ut märkliga varianter av låttexter. Exempelvis tycker jag det är görskoj med saker som "I scream for Ice cream" eller att Rising ligger så nära Fisring.

Mechas. Men det är inget att skämmas över.

/Joel

Storuggla

Champion
Re: Jag vet …

"I förrgår såg jag om »Legally Blonde« och igår »Bridget Jones dagbok« (och ikväll lutar det åt »Down With Love«)."

Romantisk komedi med Hugh Grant är inget att skämmas för! :gremblush:

Storuggla, kattsaliv på morgonrock