Nekromanti Stigma ("Jag skäms för..." eller "AA"-tråden)

Foggmock

Myrmidon
märkliga varianter av låttexter

Jag med! Förutom den pyriska marschvisan jag muterade från Ultima Thules Stolt och stark så har jag för vana att då och då sjunga med i en engelsk låt - på svenska. Exakt det de sjunger, fast översatt, och få det att låta bra. Textmässigt då, inte sångmässigt alltid...

För övrigt verkar du ha hajat trådens syfte exakt - mechas ÄR ju coolt (och rollspel) och alltså inget man behöver ha stigma över i våra kretsar. Avril Lavigne, dåliga filmer och gorehentai är en annan femma...

Pendragon

Swashbuckler
För övrigt verkar du ha hajat trådens syfte exakt - mechas ÄR ju coolt (och rollspel) och alltså inget man behöver ha stigma över i våra kretsar. Avril Lavigne, dåliga filmer och gorehentai är en annan femma...
Jäpp. Precis som att det är okej att digga ninjor. Men American Ninja och Michael Dudikoff...

/Joel

Foggmock

Myrmidon
Men dom finns ju inteee [NT]

Det är Ninjornas största Trix, att lura oss att de inte existerar.

Organ

Out of time, out of mind
Re: Jag vet …

Jag önskar min polare kunde ingripa och släpa iväg mig till någon avvänjningsklinik (eller åtminstone en riktigt grabbig öl- och krigsdokumentärfilmskväll – komplett med fisande och skrevkliande).
Jaha, så det där krigsfilmsmaratonet du ofta propagerar för är alltså bara cineastversionen av en garderobshomo som desperat dejtar massa brudar samtidigt för att inte framstå som gay?

/Anders

--------------------------

Svarte Faraonen

ром и смерть
"pedofilpop"

Vad många nyskapande ord folk uppfinner i den här tråden!

Själv har jag inte mer att skämmas för än att jag lyssnar på powermetal (för tillfället Domine - True Leader of Men), och det är ju nästan normalt på ett rollspelsforum. Men fortfarande vulgärt.

Dansson

Veteran
Själv har jag inte mer att skämmas för än att jag lyssnar på powermetal (för tillfället Domine - True Leader of Men), och det är ju nästan normalt på ett rollspelsforum. Men fortfarande vulgärt.

Hur kommer sig det egentligen? Jag är ingen fantast av powermetal, föredrar den lite råare skolan, men ibland blir det så hurtigt och medryckande att man måste digga vilt!
Är det så uppenbart att det är alla drakar, demoner, magiker och otyg som lockar rollspelare, eller ligger det någon djupare koppling begraven? Eller är det de smattrande dubbelkaggarna och den ljusa sången?
Detta tål att filosoferas över en smula. :gremsmile:

Favoriterna inom den sortens metal är äldre Blind Guardian. Första skivan sparkar stjärt. Sen kan väl Running Wild och King Diamond nämnas här också. Piratheavymetal respektive skräckheavymetal. *mums*

- Dan, diggar.

Feuflux

omjonasson.se
Story of my life (not a fork or a knife)

Hej jag heter Olof och jag skäms för olika saker i olika sammanhang.

I grabbiga miljöer, på uteställen och liknande så skäms jag för min totala oerfaranhet när det kommer till flickvänner. Det faktum att jag inte vågar inleda en konversation med någon jag inte känner är lite jobbig också. Om man tycker att jag pratar för mycket kan man byta samtalsämne till vilka relationer man har haft och så har jag ingenting att säga.

På wrnu skäms jag över min värdelösa koll på rollspel. Rollspelen jag verkligen har läst igenom går att räkna på en hand.

Jag skäms för min dåliga hållning och det ska till ett akut nödfall (ett vanligt nödfall räcker inte) för att jag ska visa mig i bar överkropp. Adderat med att jag inte gillar att simma kan ni räkna ut hur lätt det är att få med mig på en tur till nån badplats.

Nu har jag svarat på vad jag skäms över, inte vad andra tycker att jag borde skämmas över. Eller vad fan nu "Vad gör, lyssnar, läser, säger du som du uppfattar som stigmatiserande av andra?" ska betyda. Jag är nämligen ointelligent också. Läs på om stigma. :gremsmile:

Morsan ogillar min kulturella ytlighet. Jag känner gemenskap med hjältarna i fantasynoveller, med Preston i Equilibrium, jag bryr mig om hur det går för Luke Skywalker samtidigt som verklighetsbaserat relationsdrama gärna får hålla sig borta från mig så jag slipper fanskapet. Robert Jordans beskrivning av a'dam är det hemskaste jag någonsin läst (vilket kanske säger mer om min fantasi). Läste precis ut del 4 i serien som hela universum redan läst...

Jag skäms inte ett dugg för min oseriositet. Jag har svårt att ta saker på allvar. Sen skakar folk på huvudet åt att jag tycker att Mortal Kombat är en bra film. Det är inte världens mest välgjorda rulle, men vafan slappna av och ha kul när du ser den och ta itne allt så himla allvarligt. Allt måste inte vara djupt. Dessutom är Johnny Cage skitrolig. Jag blir aldrig bättre än i ett samtal där jag kan pumpa in humoristiska kommentarer och jag blir aldrig sämre än i ett samtal där den sociala kontexten inte tillåter det.

Jag har slutat att skämmas för min musiksmak även om den blir dissad så fort jag nämner ett band. Att gå runt och bry sig om vad folk tycker om din musiksmak måste vara det mest tidsförstörande man kan hitta på. Det töntigaste man kan hitta på är förresten att sluta gilla ett band för att de plötsligt drar en ny målgrupp. Antingen gillar man musiken eller inte. Tänker på killen som slutade lyssna på Hammerfall för att fjortistjejer började gilla dom, inte för att han själv slutade gilla musiken (som huvudargument iaf).

Jag gillar alltså Hammerfall, Nightwish och Edguy för att ta tre metalgrupper jag blivit dissad för att jag gillar. Jag har blivit kallad tjejig för att jag gillar Sarah Brightman och Celine Dion. Folk suckar när jag säger att jag blir glad av att lyssna på Blink182 och Sum41 (hej Fogge). Syrran pallar inte med MLTR många låtar och farsan kommenterar Lifehouse med att alla låtar låter likadant. Nordman, Phil Collins och Enya kan man förstås inte lyssna på heller. Jag har gått över till att tycka det är kul att bli dissad för min musiksmak, att folk orkar bry sig. Så nu säger jag glatt och jag gillar Sareks "Om Du Tvekar", Linda Bengtzins "Jag ljuger så bra", Aquas "We belong to the sea" och Christina Aguileras "Fighter". :gremlaugh: Just för att detta verkar vara så omöjligt att stå ut med enligt... vilka som nu tycker så. Om inläggets titel inte förstods så lyssnar ni inte lika mycket på Millencollin som jag.

Läste nån allt det här? Då har ni för mycket fritid!

Svarte Faraonen

ром и смерть
"Hurtigt och medryckande" är väl det som gör det, plus att låtarna ibland är riktigt inspirerande för fantasy av det överepiska slaget. Powermetal är på något vis den musikaliska motsvarigheten till Ackegårds drakar och nakna alvbrudar.

magoo

Hero
Re: Horskor? …

Porrskor kanske är mer korrekt...

Högklackade lågskor i olika varianter + högklackade stövlar med höga skaft. Inget man vill gå i normalt sett alltså. :gremlaugh:

Varför man vill ha dem? För att de är som konstverk och för att man känner sig annorlunda med dem på... om inte annat vinglig :gremlaugh:

Foggmock

Myrmidon
Krigsmetall > All!

Plattan Primo Victoria med Sabaton är det bästa jag -någonsin- har hört i musikväg. Det är så jävla bra att Gud själv sträckte på pek- och lillfinger och skakade på sitt långa hår när han hörde den.

Marcus J

Hero

Den viktigaste frågan här (efter ett konstaterande att den bilden var den sexigaste jag sett på sådana skor) är om det är dina egna skor du fotat?

Öh, tillägg till mitt gamla stigma inlägg:

Hej jag heter Marcus

Hej Marcus

och jag gör en massa dåliga ordvitsar, som på engelska kallas puns.

/Marcus

EDIT: ARRGH stavfel!

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member

Haha! Så olika man tänker …

Det enda jag konstaterade var: »Amenguu vilka opraktiska dojor! Hur ska man kunna springa till bussen i de där?«

Dansson

Veteran
Re: Krigsmetall > All!

Ja, den är jädrigt bra. Speciellt titelspåret. "Through the gates of hell, as we make or way to heaven" tycker jag är en riktigt mysig textrad. :gremsmile:
Men Sabaton passar väl inte helt in i powermetalfacket va? Känns lite grövre på något sätt.
Är man inne på krigsmetall och inte räds tyngre akter så är Bolt Thrower ett av mina favoritband. Det är muller det. Krigsdöd i makligt tempo.

- Dan

Foggmock

Myrmidon

Jag tycker mer och mer att titelspåret är ett av de svagare spåren på skivan, även om jag gillade den skarpt från början...

Panzer battalion, Wolfpack, Into the fire och Purple heart är de starkaste, men hela plattan är så jääääävla bra. Texterna är skitbra, musiken är skitbra, texterna passar med musiken skitbra...

Sen vadfan det är.. skiter väl jag i egentligen. De kallar det själva för powermetal, men jag säger "hårdrock" om det mesta som är mjukt nog. När det inte är mjukt nog längre korsar jag armarna, gör metal-tecken och säger "NORSK ARYSK BLACK METAL".

Fogge - Grim and necro

Dewil

Skrivbordsgeneral

Hej jag heter Marcus

Hej Marcus

och jag gör en massa dåliga ordvitsar, som på engelska kallas puns.
Du menar väl "Hej, jag heter Marcus, jag tänder på högklackat"? :gremtongue:

Dansson

Veteran

Jo, de är bra, men det var just Primo Victoria jag hörde först så den satte sig hårdast. :gremsmile:

När det inte är mjukt nog längre korsar jag armarna, gör metal-tecken och säger "NORSK ARYSK BLACK METAL".

Hahaha, den är så jädra bra. Det kan man kalla elitistiskt värre. Var det Darkthrone som myntade det tro?

- DarkDan

Dansson

Veteran
Ok, min tur.
Jag har inte så mycket jag skäms för direkt, men något ska det väl vara.

Jag tycker Amy Diamond är rätt tuff. *flämt* Jo, jag vet. Det är absolut inte min musiksmak, men jädrar vad den tösen kan sjunga alltså. :gremsmile:

Och så halvt dyrkar jag Farbror Joakim och till viss mån Kalle Anka. Det skäms jag absolut inte för, men det uppfattas som mesigt av vissa.

Sen tycker jag med att det där hemska Zorbeltuss tittar på är lite småkul också...

- Dan

Foggmock

Myrmidon

Eftersom du inte verkar känna till dem, presenterar jag:

101 RULES OF BLACK METAL

1. Don't be gay.
2. Be "true".
3. All people who aren’t "true" are gay.
4. Be grim.
5. Be necro.
6. Be simultaneously grim and necro if at all possible.
7. Break things while being grim and necro.
8. Don't have fun at concerts. Stand around with arms crossed.
9. Repeat all above while denouncing organized religion in any form.
10. Never ever, EVER under ANY circumstances...
11. ...Listen to Peccatum.
12. When someone asks you if you enjoy the music of Mayhem, point out that you only enjoy the music of "the true" Mayhem. Maniac is gay.
13. Don't play with fuzzy things, excepting that by "play" you mean "burn".
14. Don't be Dani Filth.
15. Never, ever, under any circumstances utter the phrase "Kenny G slams, man."
16. Don't be Dani Filth.
17. When your mom tells you to take out the garbage tell her that you're too metal to remove refuse.
18. Run for it!
19. Sodomize a virgin whore.
20. Sodomize anything that is not male. (Fuzzy things look out!)
21. Make sure your album goes out of print about 3 years after its release... so it becomes 'cult'.
22. When in doubt, say "True Norwiegian Black Metal!"
23. If that doesn't work, blast beats can fill any silence.
24. Turn any cross you find upside-down.
25. Nipple twisting is not a blackmetal activity..
26. Write a cult, underground, grim and necro zine. Feature only interviews with bands no one has heard of, even "true" blackmetallers.
27. Never ever, EVER, EVER be open-minded.
28. Never write songs less than 15 minutes long and containing less than 15 adjectives in the title.
29. a) paint face. b) go in woods. c) act like troll.
30. Don't be Mortiis (or Dani Filth).
31. Don't wear white shoes after Labor Day.
32. Don't make jokes only your mom would get.
33. Don't make jokes.
34. When in doubt, scowl with eyes downturned.
35. Don't eat Marshmellow Peeps.
36. To producers of black metal albums: remember...no low end! If it doesn't hurt to listen to, it can't be "true".
37. Make sure that no less than half of the musicians on your album are "session" members.
38. When in concert, always growl names of songs so that they are imperceptible. This will ensure that anyone who doesn't have your "cult" LP won't get it.
39. Never play live.
40. When getting ready to go to a show, completely forget that the other people there are not going to the show to look at you.
41. Use barbed wire whenever possible. (Note: this assists in being both "necro" and "grim".)
42. When asked by a non true BMer what BM is, say something like, "BM is the raw essence of pure black evil in man", in any case, make sure that by the conversations end, the other person still has no idea what black metal is.
43. Drive one of your band members to suicide, and claim he died because of the "mainstream" "infecting" the "scene".
44. Reform with "old members" and release an album intended to produce commercial success.
45. When it flops say that you meant it to fail cause anything less wouldn't be "true".
46. Have a side project. Ensure that all other members of your band also have side projects.
47. Fill out the other slots in your other member's side projects as "session" musicians.
48. Record everything in the same studio with the same producer/instruments/equipment/etc.
49. Make sure your album cover never consists of more than three colors (color options allowed: grey, black, white).
50. Publicly state that your band is "non-religious", then use the word "Satan" over 400 times on your one-song thirty-minute album.
51. Never stuff your shoes to make them appear puffy and avoid the wearing of backwards baseball caps if at all possible. Red ones in particular.
52. Insist that music should never progress and that it should still sound the same way it did 9 friggin years ago.
53. Never say "friggin".
54. Never finish anything you start.
55. The word "Hail" is the only appropriate greeting whenever greeting someone "true".
56. If feeling especially true on a given occasion, try "Infernal Hails".
57. All logos must include illegible writing and at least one inverted cross and/or pentagram. This is non-negotiable.
58. When referring to sex with a Metal Chick use only the terminology "sticking my clouded frost-spire into her gates of attrition".
59. Design complex logo for your grim black metal band on binder paper in the middle of math class.
60. Accept every interview you're offered...then pretend that you really don't enjoy being interviewed.
61. Thoroughly enjoy Star Trek: The Next Generation.
62. Wait... scratch that last one. (See rule 1)
63. Never divulge to any outsiders the Exact Day of the Divine Arrival of the Massive Hoof. Instead, inform them that they should be ready to suck the Dark Lord's greasy @#%$ at any time.
64. Use the phrase "suck the dark lord's greasy @#%$" whenever possible.
65. If you ever find that you have somehow become a member of Hecate Enthroned, be sure to piece together a music video of scrap footage of yourself walking around in the woods at night looking evil. Only, instead of being night make sure it's the middle of the @#%$ day, and instead of looking evil, look dorky instead. (See also: rule 1)
666. Own hundreds of black metal albums, demos and bootlegs. Listen to approximately 8 of them regularly.
67. Humping a ceramic Virgin Mary in front of your uncle's house is not "pimping it" (unless you tell her you're done then blow in her face like a shotgun when she turns around).
68. Refrain from using keyboard smilies when communicating via the Internet. Single acceptable smily: -(
69. Why isn't the word "Northern" in your album title yet!? Get to it! Amatuers...
70. Spelling things correctly is neither grim nor necro.
71. Norsk Arysk Blak Metal! Rahhh!!
72. No matter where you're from, pretend you're from Norway and therefore 'true'.
73. Don't be Dani Filth. (I think that's clear)
74. All pets you own now will henceforth be known as "Crucifier". Any pets you own in the future will also be known as "Crucifier".
75. True black metaller: "Many of our dark hymns are influenced by the mighty Tolkien... You have not read the works of Tolkien!? Nerd. Wait a minute... It appears I am the nerdy one after all!"
76. @#%$, I'm talking to myself again.
77. Norsk Arysk Blak Metal! Rahhh!!
78. That's better, on with the interview!
80. Create inverted crosses in all possible instances. Suggested tools: Drum sticks, twigs, pool cues, pencils, etc. (See also "clouded frost spire")
81. Profess publicly that you are a Satanist and add that you are in touch with Norway's ancient Pagan past. Pretend that somehow those two facts make sense in conjunction.
82. Stick your dick in the mashed potatoes.
83. Don't make Beastie Boys references.
84. Don't make references.
85. Satanus. Huh huh huhuhuhuh.
86. Huhuhuhuhuhuhuh.
87. If possible, design the title of your album so that it consists of three completely unrelated words. Dimmu Borgir are the master of this (i.e. Enthrone Darkness Triumphant, Spiritual Black Dimensions, Puritanical Euphoric Misanthropia, Godless Savage Garden) but you may also want to refer to Immortal's "Diabolical Fullmoon Mysticism".
88. As we all know, women have no place in the homoerotic world of black metal, but if your girl friend still won't stop bugging you about wanting to be involved in your band, give her a lame spoken word part or something.
89. Never form a band containing you, your wife and/or girlfriend, and some gay looking guy. (See also: rule 11)
90. Go to bed when your mom tells you to.
91. If it's rare, it must be good. Order it immediately.
92. I will not add that as it is not metal enough.
93. Are you metal enough to be reading this?
94. Own every Darkthrone release. Listen to exactly none of them.
95. Own cult-as-@#%$ shirts of bands you not only own no releases of, but also haven't even heard.
96. Use the phrase "cult-as-@#%$" whenever possible.
97. Attempt to randomly throw the word "@#%$" during random segments of your songs. (Kindly refer to Attilla's work on De Mysteriis Dom Sathanas.)
98. In order to make your recording more incomprehensible and therefore more "cult", be sure to either select a singer who has only a tenuous grasp on the language to be sung. (Acceptable languages: Norwegian, Latin, Orcish.)
99. I'll tell you what your album lay out needs...Some titties.
100. And you know what else? How long since you acted like a troll? Pick up that makeup and fight, soldier!
101. You mean to tell me you read this whole thing when you could've have been prancing about in the forest with an axe? For shame! For shaaaaame!!

Foggmock

Myrmidon
Jag tycker Amy Diamond är rätt tuff. *flämt* Jo, jag vet. Det är absolut inte min musiksmak, men jädrar vad den tösen kan sjunga alltså.

Oj! Jag håller med. Jag dyrkar henne inte på samma sätt som Avril dock, men det är förlösande med en barnartist som inte sjunger om sommarlov och glass, även om texterna är bra jävla vuxna ibland. Och jo, pipa har hon också... Hör jag en låt på radion diggar jag gärna med, men jag har inget i min spellista. Lovar.

(Där finns dock Peaches - men bara för humorvärdet. Alla balla killar, ta och coola ner!)