Nekromanti Still going strong

Pom

Swashbuckler
Re: Psykoser

Jag tänkte mest på svenska förhållanden, med anledning av Didis inflytande eller ickeinflytande.

Jag kan inte hitta artikeln hos Aftonbladet. Nyheten är refererad på lite olika håll, men rollspelskopplingen ser jag ingenstans. Kan du länka (länken i tråden du länkade till är död)?

Joakim_UBBT

Veteran

I all humor och ironi så kan man betänka att det enda utbildningsmaterial som finns om rollspel inom polisväsendet i Sverige är skrivet av... Fru Örnstedt.

Så att vissa utredare som enbart läst vad hon tycker kan jag förstå att de blir lite misstänksamma om det framkommer att en eller flera i undersökningen spelar rollspel. :gremsuck:

Joakim_UBBT

Veteran

Om jag så fick, men min tjänstebeteckning är ack för mesig :gremlaugh:

Men jag vet vem som kommer att anmäla sig som hjälpreda till aktuell polismyndighet nästa gång det bär av, inte minst för att få en nogrann och effektiv förundersökning och fokusera på vad som är viktigt och inte vad aftonpravdan skriker högst om.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Ansvarighetsfråga

I all humor och ironi så kan man betänka att det enda utbildningsmaterial som finns om rollspel inom polisväsendet i Sverige är skrivet av... Fru Örnstedt.
Av ren nyfikenhet (och eftersom jag skulle vilja säga till SVEROK att det här är något de borde jobba på): Vem inom polismyndigheten bör man kontakta om man vill rätta till det här missförhållandet? Ärligt talat är det ju faktiskt lika illa som om poliserna fått sin geografiutbildning från någon som tror att jorden är platt.

/tobias

Krille

Super Moderator
Re: Ansvarighetsfråga

Av ren nyfikenhet (och eftersom jag skulle vilja säga till SVEROK att det här är något de borde jobba på)
Riksmötet är den 25-27 april har jag för mig. Det är möjligt att det går att lämna in en motion till riksmötet så att det åtminstone hamnar i dagordningen, på protokollet och i förbundsstyrelsens agenda.

Ska du eller jag skriva den?